İstanbul 18°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Asya ve Avrupa’nın 3. kez bağlanmasına son 55 metre

59 metrelik genişliğiyle dünyanın en geniş, 1408 metrelik ana açıklığıyla üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun, 320 metreyi aşan yüksekliğiyle ise dünyanın en yüksek kulesine sahip asma köprüsü olacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Koreli ve Türk mühendislerin işbirliğiyle 4,5 milyar lira yatırım maliyetiyle inşa ediliyor. İstanbul’un 3. köprüsü Yavuz Sultan Selim’in tamamlanmasına 55 metre kaldı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın ağustos ayında açılışa hazır hale geleceğini açıkladığı köprüde kalan son 3 tabliyenin üretimiyle bağlantı yolları, tünel ve kavşak çıkışları için çalışmalar sürüyor. Kuleler arası en fazla açıklığa sahip olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün verdiği bilgilere göre, kuleler içerisinde işletme döneminde kullanılacak erişim ekipmanlarının kurulum işlemleri henüz devam ediyor.

1408 metrenin 1353 metresi bitti

Avrupa ve Asya yakalarında 27’şer olmak üzere 54 standart çelik tabliye segmenti ve 2 geçiş segmenti ile toplam 56 çelik tabliye segmentinin yerleştirilmesiyle 1408 metre uzunluğundaki ana açıklığın 1353 metresi bitirilmiş oldu, geriye 55 metrelik çalışma kaldı. 3 çelik tabliye segmentinin üretimi ile son yerleştirilen segmentlerde kaynaklı birleşim ve geçici askı halatlarının montaj işleri, hava kurutucu nem alma sisteminin kurulumu ve kule ayakları arasına inşası henüz tamamlanmadı. Toplam 68 askı halatının, Avrupa ve Asya  yakalarında 8’er olmak üzere 16’sının montaj ve germe işlemleri tamamlandı ve bu sayede askı halatların gerilmesinde yüzde 23 ilerleme sağlanmış oldu. Ana kablo çekimi ve sıkıştırma işlemleri, eğik askı kabloların  montajı, ankraj bloğundaki betonarme imalat ve kablo bileziklerinin montajı bitirilmesiyle köprüde eğik askı kablolarının sönümleyicilerinin kurulumu için çalışmalara başlandı.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Asya ve Avrupa’nın 3. kez bağlanmasına son 55 metre

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.