11 Mayıs 2021 itibariyle Covid-19 ile mücadelede aşılanan sayısı 25.283.086 kişiye ulaştı.

a İmsak Vakti 02:00
İstanbul 16°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Ankara öyle bir tasarlanmalı ki… Nüfusu 10 milyonu geçmemeli!

Ankara öyle bir tasarlanmalı ki… Nüfusu 10 milyonu geçmemeli!

İç göç konusunu bu zamana dek bir çözüme kavuşturamayan Türkiye’nin başkenti Ankara da aynı sorunla boğuşuyor. Yapılan araştırmalar Ankara nüfusunun 10 milyonu geçmemesi gerektiğini gösteriyor. Aksi halde başta trafik olmak üzere kenti birçok sorun bekliyor. Gelişen sanayisi, canlı inşaat sektörü ve sağlık turizmi kapasitesi ve güçlü ekonomik potansiyeliyle Ankara’nın çekim merkezi olduğunu dile getiren TÜGİAD Ankara Şube Başkanı Türker Naslı, kentin göç almaya devam ettiğini belirtti.

Kentin tasarımı 9-10 milyonu geçmemeli

Memur kenti olarak bilinen Ankara, aldığı iç göçle her geçen gün bu özelliklerinden azda olsa uzaklaşıyor. Türkiye Genç İşadamları Derneği (TÜGİAD) Ankara Şubesi, yaptığI açıklamada önlem alınmadığı takdirde bu günkü durumunu kaybedebileceğine dikkat çekti. Başkentin ekonomik büyüme ve kentsel gelişim potansiyeline uyumlu, geleceği gören, kapsamlı bir trafik planlamasına ihtiyaç olduğunu bildiren Naslı, “2023’e kadar tamamlanacak ve Ankara’yı ana kavşak yapacak ulusal ulaşım ağı ile Başkent ekonomisi ve nüfusundaki büyüme hız kazanacak. Ankara’nın trafik planlaması, geleceğin 9-10 milyon nüfuslu dünya kentine göre yapılmalı” şeklinde konuştu. Türker Naslı açıklamasında Ankara’da sürekli yeni yerleşim alanlarına ve alt yapı hizmetlerine olan ihtiyacın büyüdüğüne dikkat çekerek her geçen gün artan nüfus ve araç sayısının, Ankara’da trafik yoğunluğunu giderek artırdığına işaret etti. Naslı, 5,2 milyonluk nüfusuyla İstanbul’un ardından Türkiye’nin ikinci büyük ili olan Ankara’nın motorlu taşıt sayısında da ikinci sırada yer aldığını; 1 milyon 185 bin 653’ü otomobil olmak üzere toplam 1 milyon 628 bin 544 motorlu taşıtın Ankara’da trafiğe çıktığına dikkat çekti. Naslı, son on yılda nüfusu 1 milyona yakın artan Ankara’daki motorlu kara taşıtı sayısının da yüzde 70’e yakın artış gösterdiğini belirtirken, “Ankara’da yaklaşık her 3 kişiye bir motorlu taşıt; her 4 kişiye bir otomobil düşüyor” dedi.

Bürokrasi kurbanı olmasın

Son yıllarda açılan bazı yeni yollar, bulvarlar ve köprülü kavşakların, Ankara trafiğinde önemli rahatlama sağladığını belirten Naslı, “Ancak yaşanan bazı hukuki kısıtlar, idari ve yargıyla ilgili engeller nedeniyle sıkıntılar, gecikmeler ve aksamalar da yaşanıyor. Ankara için trafikte uzak geleceği de öngören, üzerinde konsensüs sağlanmış, kapsamlı bir strateji lazım” dedi.

“Trafik planlaması 9-10 milyonluk bir dünya kentine göre yapılmalı”

Naslı, 2023’e kadar tamamlanacak yeni ulaşım ağının, ana kavşak konumundaki Ankara’yı hızla büyütecek bir faktör olduğuna işaret etti. Doğu-batı ve kuzey-güney akslarında 17 büyük ili, üretim merkezleri ve turizm bölgelerini birbirine bağlayacak bu yeni ve seri ulaşım ağındaki ana yolların kesişim noktasında Ankara’nın yer aldığını belirten Naslı, çekim merkezi olma özelliği daha da güçlenecek Başkent’in ekonomisi ve nüfusundaki büyümenin katlanarak artacağını ifade etti.

Ankara’nın kentsel gelişim planları ve bu temelde şehir içi yol ve trafik planlamasının, bu gelişme potansiyeli dikkate alınarak, "sürdürülebilir kent içi ulaşım” ilkesine göre yapılması gerektiğini belirten Naslı, şunları söyledi: “Ülke içinde şehirlerarası yolların ve Orta Asya içlerine kadar uzanacak milletlerarası ulaşım ağının merkezinde yer alışı, Ankara’yı hızla büyütecek; ekonomik ve ticari faaliyetlerin de ana kavşağı ve küresel çapta bir metropol haline getirecek. Bu da Başkent ekonomisi ve nüfusundaki büyümenin katlanarak artması demek… TÜİK projeksiyonlarında 2023 yılındaki Ankara nüfusu yaklaşık 6 milyon kişi olarak tahmin ediliyor. Ancak önümüzdeki yıllarda büyümesi ivme kazanacak Ankara ile ilgili trafik planlaması ve alt yapı çalışmalarının da Başkent’in ekonomik büyüme ve kentsel gelişim kapasitesi öngörülerek yürütülmesi şart. Ankara’ya ilişkin trafik planlamasının 2050’lere uzanan bir vadede; 9-10 milyonluk bir şehre göre yapılması gerekiyor.”

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Ankara öyle bir tasarlanmalı ki… Nüfusu 10 milyonu geçmemeli!

AJANDA

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.