İstanbul 19°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Ankara Kırıkkale hattına 2 milyar 237 milyon TL’lik otoban

Ankara Kırıkkale hattına 2 milyar 237 milyon TL’lik otoban

Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu ve Kırıkkale Çevre Yolu Projesi için çalışmaları hızlandırdı.

Çevresel Etki Değerlendirmesi Raporu hazırlanarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na sunulan otoyolun maliyeti 2 milyar 237 milyon 832 bin 298 TL.

2001 yılında yatırım programına alınan proje 2008 yılında 2 kesim halinde ihale edilerek ön proje ve mühendislik hizmetleri çalışmaları ve daha sonra da Uygulama Projeleri 2008 yılından itibaren hazırlanmaya başlandı. 4 Haziran 2015 tarihinde Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) adına e-CED sistemi üzerinden Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na sunularak ÇED süreci başlatıldı.

Proje çalışmaları esnasında alternatif güzergâhlar değerlendirilerek teknik ve ekonomik açıdan en uygun güzergâh belirlendi ve tasarımlar tamamlandı. Proje Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından “Yap İşlet Devret” (YİD) Finansman Modeli” ile gerçekleştirilecek.

ankara-kirikkale-otobani-guzergah
100 km olacak

Yaklaşık 100 km olması planlanan otoyolun yaklaşık 31 km’lik kısmı Ankara’da, 69 km’lik kısmı ise Kırıkkale ili sınırlarından geçecek.

Samsun’a da uzanacak

Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu ve Kırıkkale Çevreyolu Projesi Ankara Çevre Otoyolu’nda yer alan mevcut Karapürçek Kavşağı ile Samsun Yolu Kavşağı’nın arasında yapılacak bağlantı ile başlayacak ve Çerikli – Yozgat Yolu ayrımının hemen güneyinde son bulacak.

Ankara-Kırıkkale- Delice Otoyolunun ilerleyen süreçte KGM’nin ihalesi (Delice – Samsun Otoyolu Projesi) kapsamında uzatılması planlanırken Delice – Samsun Otoyolu Projesi bu ÇED Raporu kapsamında olmayıp, ayrı bir başvuru ile realize edilecek.

Yapılması planlanan proje, Karayolları 4. Bölge sınırları içinde yer almakta olup otoyolun işletilmesi bu bölgenin uhdesinde olacak.

Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu ve Kırıkkale Çevre Yolu proje güzergâhı boyunca otoyol üzerinde 7 adet; bağlantı yollarının mevcut devlet yoluna bağlantısını sağlamak amacıyla yine 5 adet olmak üzere 12 adet kavşak projelendirildi.

Kamulaştırma işlemleri, projenin özellikleri, arazinin topoğrafik yapısı ve kamulaştırma kanunu dikkate alınarak yapılacak.

Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

Ankara Kırıkkale hattına 2 milyar 237 milyon TL’lik otoban

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.