İstanbul 16°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Akın Karali: Süreçlerimizi teknolojilere göre yeniliyoruz

Akın Karali: Süreçlerimizi teknolojilere göre yeniliyoruz

Ömer Saçaklıoğlu tarafından 1980 yılında kurulan Metal Yapı Konut çatısı altında inşaat, akaryakıt, enerji, gıda, eğitim, perakende, AVM işletmeciliği ve otelcilik dahil olmak üzere 7 ana sektörde 20 aktif şirket bulunuyor. Gayrimenkul, ofis ve AVM projeleriyle öne çıkan şirketin İstanbul’un en önemli merkez lokasyonlarında bugüne kadar bitmiş toplam 21 projesi, inşaatı devam eden 3 projesi, planlaması başlayacak 4 projesi bulunuyor.

Her sektörde olduğu gibi gayrimenkul sektöründe de koşullar değişiyor ve teknolojinin önemi her geçen gün artıyor. Önümüzdeki 5 yıl içinde ‘büyük veri ve veri analitiği’, ‘nesnelerin interneti’ ve ‘yapay zeka’ ve ‘sanal gerçeklik’, gayrimenkul sektörünü etkileyecek yeniliklerin başında geldiğini söyleyen Metal Yapı Konut Genel Müdürü Akın Karali, “Bu teknolojiler geliştikçe sektörde de etkileri büyük olacak” diye konuşuyor. Karali, Ekonomist dergisinden Fatoş Bozkurt’un sektörde dijitalleşmenin etkileriyle ilgili sorularını cevapladı.

2018 sizin için nasıl geçiyor? 2019 planlarınız neler?

2018 bizim için teslim yılı oldu. Devam eden 4 projemizden Real Life’ı tamamladık. Blue Lake ve Kemerlife XXIII’ü teslim etmeye başladık. Şu an sadece Levent’te hayata geçireceğimiz ofis projemiz İstanbul Tower 205’in inşaatı süratle devam ediyor. Bu projemizi de aralık ayında bitirmeyi hedefliyoruz. Önümüzdeki dönemde de planlamasını yaptığımız 4 büyük projemiz var. Ulus Belvedere Residence’ın yaklaşık 350 milyon dolar yatırım değeri var. Zekeriyaköy projemizin yaklaşık yatırım değeri 300 milyon dolar. Göktürk 2b alanlarının ise yaklaşık 150 milyon dolar yatırım değeri bulunuyor. 2B arazilerin dışında Göktürk-Kemerburgaz bölgelerinde mülkiyeti kendimize ait olan Belgrad Life projemizi de hayata geçireceğiz.

Sektörünüzdeki dijital trendler konusunda bilgi verir misiniz?

Her sektörde olduğu gibi gayrimenkul sektöründe de koşullar değişiyor ve teknolojinin önemi her geçen gün artıyor. Önümüzdeki 5 yıl içinde ‘büyük veri ve veri analitiği’, ‘nesnelerin interneti’ ve ‘yapay zeka’ ve ‘sanal gerçeklik’, gayrimenkul sektörünü etkileyecek yeniliklerin başında geliyor. Bu teknolojiler geliştikçe sektöre de etkileri büyük olacak.

Bununla birlikte son yıllarda bina bilgileri modelleme (BIM), robotik sistemler, kablosuz algılama ve 3 boyutlu baskı gibi yeni sayısal teknolojiler altyapı, gayrimenkul ve diğer varlıkların tasarlanma ve inşa edilme biçimini değiştirmeye başladı. Bu teknolojiler bir yandan üretimde verimliliği artırırken diğer yandan üretim süresini kısaltarak maliyet avantajı sağlıyor. Yine inşaat sektöründe kullanılan ve SAM isimli robotik sistem, tuğla örme işlemini bir insandan 6 kat daha hızlı bir şekilde yapabiliyor. Daha hızlı olmasının yanı sıra bu işlemi daha ucuza yapıyor. Ancak sistem şu an yarı otomatik olarak çalışıyor. Yani SAM’in tuğla örebilmesi için bir işçinin konveyör sisteme tuğlaları yerleştirmesi gerekiyor. Bu tip robotik sistemler, birkaç yıl içinde Endüstri 4.0’ın çözümleriyle tam otomatik hale gelecek.

Sizin cephenizde son dönemin dijital trendleri neler?

Tüm projelerimizde yüksek teknolojiyi kullanmaya özen gösteriyoruz. Gerek akıllı ev teknolojisine sahip konut projelerimiz Blue Lake ve KemerlifeXXIIİ projelerimizde, gerekse A’dan Z’ye high-tech özelliklerle donatılan ofis projemiz İstanbul Tovver 205’te hayatı kolaylaştıracak her türlü imkanı sunuyoruz. Konut projelerimizde kullandığımız kabloya ihtiyaç duyulmadan kurulan Zyxel sinyal sistemi, banyoda bulunan redaktörler aracılığıyla su baskını olduğunda ya da duman ve ısı algıladığında alarm veriyor. Aynı zamanda dışarıda ya da evdeyken akıllı telefonunuzdan aydınlatma, ısıtma-soğutmagibi konforu ve güvenliği sağlayan birtakım ayarlar yapabiliyorsunuz. İstanbul Tovver 205 projemiz, Türkiye’nin nefes alan cepheye sahip tek yüksek katlı ofis binası. Projemiz yüzde 60 ışık, yüzde 30 enerji geçirgenliğine sahip özel nitelikli camlar, güneş kırıcılar ve ofisleri 1 saatte yüzde 100 taze hava ile yenileyen teknolojiye sahip.

İris okuyucu boy turnikeler ise otoparklarda yüksek güvenlik önlemi sağlıyor. 25 saniye maksimum bekleme süresi ve 8 m/s hızıyla Burj Khalifa’dan sonra dünyanın ikinci, Türkiye’nin ise en hızlı double deck asansörlerine sahip olan İstanbul Tower 205 projemiz iş hayatına büyük zaman kazandırıyor.

Dijital dönüşüm hakkında neler söyleyebilirsiniz?

Dijital dönüşüm gayrimenkul sektöründe özellikle artan rekabet sebebiyle kritik önem taşıyor. Kurumların dijital dönüşümde başarılı olması için öncelikle stratejilerini oluşturmaları gerekiyor. Her geçen gün daha da bilinçlenen müşterilerimize sunduğumuz ürün ve hizmetlerde dijital dönüşüme ayak uydurmak zorundayız. İş yapış şekillerimizi iyileştirecek verimliliği artıracak çözümler, hedef müşterilerimize tek tuşla ulaşabilmek, yeni müşteriler bulmak, ofis dışındayken de 7/24 dosyalara erişebilmek, şantiye alanında ustaların giriş/ çıkışlarını takip edebilmek gibi pazarlamadan otomasyona ve organizasyon yapısına kadar tüm iş süreçlerinde dijital dönüşümden faydalanmamız gerekiyor.

2018 yılında dijital alana ne kadarlık yatırım yaptınız? Önümüzdeki dönemde bu alana ne kadarlık yatırım yapmayı planlıyorsunuz?

Bu yıl dijital alana 1 milyon 250 bin TL’lik yatırım yapmayı hedeflemiştik. Bu hedefimizin çok büyük bir kısmını gerçekleştirdik. Önümüzdeki dönem ise içinde bulunduğumuz konjonktüre ve yeni projelerimize göre yatırım planlarımızı gözden geçiriyoruz.

Dijitalin sektördeki yatırımlardan aldığı payda son dönemde nasıl bir değişim var? Bu pay artıyor mu?

Dijitalin yatırımlardan aldığı pay her geçen gün daha da yükseliyor. Hem reklamlar hem müşterilerin talepleri dijitale doğru kayıyor. Dijitalin payının önümüzdeki dönemde de çok hızlı artacağına inanıyorum.

2019 yılına yönelik dijital marka planlarınız neler, açar mısınız?

2019 yılında da dijital gayrimenkul pazarlaması, sosyal medya iletişimi, önüne iletişim, e-posta ve mobil uygulamalarla etkin SEO çalışmalarına devam edeceğiz.

Mobil, sosyal medya ve dijital yatırımlarınızın sonuçları hakkında bilgi verir misiniz?

Online pazarlama stratejimizde sosyal medya gibi yeni nesil iletişim araçlarına büyük önem veriyoruz. İnstagram ve Facebook üzerinden gerek içerik paylaşımı gerekse reklam çalışmalarımız devam ediyor. Kurumsal web sitemizin yanı sıra projelerimize özel Türkiye’de ve Orta Doğu’da özel mikro web sitelerimiz yayında. Bununla birlikte projelerimizin dijital dünyada daha kolay keşfedilmesi için arama motorlarında ilk sıralarda yer alması gerekiyor. Bu çalışmalarımız da devam ediyor. Yine veri bankamızdaki müşterilerimize projemizle ilgili gelişmeleri aktarmamız ve mobil cihazlarla da entegre e-mail çalışmaları sayesinde onlarla güçlü bir etkileşim içindeyiz.

Dijitalleşme her şeyi değiştiriyor

Öne çıkan ihtiyaçlar

Sektörümüzde çok fazla proje var. Sektörü etkileyecek yükselen eğilimlere baktığımızda konfor eğilimleriyle müşteri tarafından gelen bir takım ihtiyaçlar olduğunu görüyoruz. Bu ihtiyaçlar, akıllı ev sistemleri, VRV ısıtma soğutma sistemleri gibi özellikle sosyal alanların genişliği ve konforu gibi eğilimliler.

Çalışanların değişimi

Dijitalleşme o kadar hızlı ilerliyor ki biz de pazarlama stratejilerimizi, iş yapış şekillerimizi ve iş süreçlerimizi bu değişimlere ve yeni teknolojilere göre sürekli yeniliyoruz. Yalnız bu değişim yolculuğunda teknolojinin tek başına yeterli olmadığını düşünüyorum. Çalışanların da değişim için bilgi ve becerilerle donatılarak hazırlanması gerekiyor. Bununla birlikte hedef kitlemiz neredeyse biz de aynı anda orada olabilmeli ve sunduğumuz ürün ve hizmetlere anında ulaşabilmelerini sağlamalıyız.

Fatoş Bozkurt /Ekonomist

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Akın Karali: Süreçlerimizi teknolojilere göre yeniliyoruz

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.