İstanbul 18°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

14 yılda 340 milyar liralık yatırım yaptık

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Karayolları Genel Müdürlüğü ve Yollar Türk Milli Komitesinin ATO Congresium’da düzenlediği Karayolları, Köprüler ve Tüneller İhtisas Fuarı‘na katıldı. Türkiye’nin son 14 yılda çok mesafe aldığını belirten Arslan, 6 bin 100 kilometre olan bölünmüş yolu 25 bin 350 kilometreye çıkardıklarını ve bu rakamın her gün arttığını kaydetti. Sıcak asfaltı çok önemsediklerinin altını çizen Arslan, 8 bin kilometrelik sıcak asfaltı 21 bin 500 kilometrenin üstüne çıkardıklarını söyledi.

Arslan, Türkiye’de bugün itibarıyla 350 kilometre tünel olduğunu, bu yıl 60 kilometrenin üzerinde tünelin de tamamlanmasının planlandığını dile getirdi.
Ülkenin her yerine tüneller yapıldığına dikkati çeken Arslan, “Dünya çapındaki projelerimiz Marmaray ve onunla birlikte gerçekleştirdiğimiz batırma tüp tüneller gururumuz olduğu gibi, iki kıtayı denizin altından demiryoluyla bağlayan dünyanın ilklerinden biri oldu. Artık 200 milyona yakın insanımız Marmaray’ı kullanır hale geldi.” dedi.

“Çanakkale Köprüsü Cumhuriyetin 100. yıl dönümünde açılacak”

Avrasya Tüneli’ne de değinen Arslan, yapının denizin 106 metre altından giden, dünyanın en derin çift katlı delme tüneli olduğunu ve İstanbul’da 1,5-2 saatlik seyahat süresini 15 dakikaya indirdiğini belirtti. Projenin tünelciliğin geldiği noktayı gösterdiğine işaret eden Arslan, bunu İzmir Körfez Geçişini yaparak taçlandıracaklarını dile getirdi. Proje hakkında bilgi veren Arslan, İzmir’de köprü, batırma tüp, yapay ada yapacaklarını ve bunları birbiriyle birleştirerek trafiği ring haline getireceklerini anlattı.

Arslan, Çanakkale Köprüsü’nün yapımına başladıklarını ve Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yıl dönümünde hizmet vereceğini bildirdi.
Türkiye’de toplam 520 kilometrelik 2 bin 150 köprü yapıldığını aktaran Arslan, 897 köprü onardıklarını ve 211 tarihi köprüyü de restore ettiklerini anımsattı.

“Hedefimiz yerli katkı payını artırmak”

Arslan, Bakanlık olarak ulaştırma, denizcilik ve haberleşme alanında 14 yılda 340 milyar liralık yatırım yaptıklarını kaydetti. Ulaştırma ailesinde 100 bin, paydaş sektörlerde 140 bin kişi bulunduğuna dikkati çeken Arslan, şöyle konuştu:

“Onlar 780 bin kilometrekarenin her alanında ülkenin ulaşılabilir ve erişilebilir olması için çalışıyor. Asya’dan Avrupa’ya Tek Yol Tek Kuşak Projesi gerçekleşirken, orta koridorun daha fazla kullanılabilmesi ve ülkemizin bulunduğu konumdaki avantajdan daha fazla yararlanması için bu koridoru bölünmüş yollarla, demiryollarıyla, havacılıktaki, denizcilikteki ve haberleşmedeki gelişmelerle pekiştiriyoruz ve güçlendiriyoruz. Biz 1,5 milyar nüfusa 3 saatlik uçuşla erişiyoruz. Bu 1,5 milyarlık nüfusun oluşturduğu gayri safi hasıla 31 trilyon dolar. Buradan yeteri kadar pay alabilmemiz için projeleri çok daha hızlı bitirmemiz gerekiyor.” değerlendirmesinde bulundu.

Fuara 120’si yerli 160 firma katıldığını belirten Arslan, “Bu yerli firmaların birçoğu yüzde 100 yerli üretim yapabildiği gibi, büyük oranda yerli katkıyla üretim yapanlar var. Fuara katılan 120 firmanın ürettiği alet, makine ve ekipmandaki yerli katkı payı yüzde 60, hedefimiz bu oranın çok daha yukarıya taşınması.” diye konuştu.

AA

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

14 yılda 340 milyar liralık yatırım yaptık

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.