İstanbul 18°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Digor-Tuzluca arası yeni varyant yol projesi 4 milyar TL’ye hayata geçiyor

Kars ve Iğdır’ı birbirine bağlayacak proje, baraj rezervuarı nedeniyle etkilenen yolu güvenli hale getirecek

Yeni varyant yoluyla ulaşım güvenliği artırılıyor… Karayolları 18. Bölge Müdürlüğü, Kars ili Digor ilçesi ile Iğdır ili Tuzluca ilçesi arasında yaklaşık 4,27 km uzunluğunda “Digor-(Kağızman-Tuzluca) Ayrım Yolu Halıkışla-Tuzluca Varyant Yolu” projesini hayata geçiriyor. Proje, D070 karayolunun Tuzluca Barajı rezervuarı nedeniyle etkilenen kesimini güvenli ve modern bir yapıya kavuşturmayı hedefliyor.

Güzergâh ve teknik detaylar

Proje, Digor-(Kağızman-Tuzluca) Ayrım Yolundan km:77+658’den ayrılarak, D080 nolu Kağızman-(Digor-Tuzluca) Ayrım Yoluna km:81+929,68’de bağlanacak. Yol platform genişliği 25 metre olacak ve 2×2 bölünmüş devlet yolu standartlarında inşa edilecek. Karayolu, 110 km/saat tasarım hızı, 3,5 metre şerit genişliği ve 4 metre orta refüj genişliği ile modern standartlarda hizmet verecek.

Güzergâh boyunca topografik yapı göz önünde bulundurularak yarma ve dolgu işlemleri gerçekleştirilecek. Proje kapsamında yaklaşık 1.862.106 m³ yarma ve 2.345.666 m³ dolgu yapılması öngörülüyor. Ayrıca yola katılım ve ayrılmalar ile geri dönüş imkânı sağlanması için kavşaklar her 3,5-4 kilometrede bir planlanıyor.

Bölge ekonomisine ve ulaşımına katkı

Projeyle mevcut yol deplase edilerek yeni kavşak ve sanat yapıları ile güvenli bir ulaşım sağlanacak. Baraj inşaatı ve rezervuar etkisi nedeniyle alternatif servis yolu bulunmayan bölgede yolun yeniden düzenlenmesi, hem ulaşım güvenliğini artıracak hem de Kars ile Iğdır illeri arasında ulaşımı hızlandıracak.

Proje, 4 milyar TL yatırım bedeli ile 4 yılda tamamlanacak. İnşaat aşamasında iki şantiyede toplam 150 personelin çalışması planlanıyor. Mevsim koşullarına bağlı olarak yılda 8 ay, ayda 24 gün ve günde 8 saat çalışılacak.

Stratejik önem taşıyor

Digor-Tuzluca Varyant Yolu, yüksek rakımda olmasına rağmen genellikle düz topoğrafyaya sahip bir güzergâhta inşa edilecek. Yol, bölgedeki ulaşım ağını güçlendirirken, güvenli ve konforlu seyahat imkânı sağlayacak. Ayrıca bölge tarım arazileri, çayır-mera ve ekolojik alanlarla çevrili olmasına rağmen çevresel etkiler göz önünde bulundurularak planlandı.

Emlaknews.com.tr

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Balıkesir Altınoluk’ta 156 milyon TL’lik kat karşılığı inşaat ihalesi yapılacak

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.