İstanbul 17°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

240 milyar TL’lik INRAIL İstanbul Kuzey Demiryolu Geçişi 2030’da tamamlanacak

İstanbul’un Avrupa ve Asya yakalarını 127 km’lik yüksek kapasiteli demiryolu hattıyla birleştirecek INRAIL Projesi, 240 milyar TL’yi aşan bütçesi ve stratejik konumuyla yurtiçi-yurtdışı yatırımcılar için dikkat çekici bir fırsata dönüşüyor.

Türkiye’nin en büyük demiryolu projelerinden biri olan İstanbul Kuzey Demiryolu Geçişi (INRAIL), 240 milyar TL yatırım bedeliyle devreye giriyor. Proje, Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden İstanbul’un iki yakasını demiryolu ile birbirine bağlayarak, Orta Koridor’un en kritik eksikliğini tamamlayacak.

Boğaz altına değil, üstüne stratejik geçiş

T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından planlanan İstanbul Kuzey Demiryolu Geçişi (INRAIL) Projesi, İstanbul’un Çatalca, Arnavutköy, Eyüpsultan, Sarıyer, Beykoz, Çekmeköy, Sancaktepe, Pendik ve Tuzla ilçeleri ile Kocaeli’nin Çayırova bölgesinden geçecek. Proje, Çayırova’dan başlayıp Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden Çatalca’ya uzanan 127 kilometrelik elektrikli çift hatlı yeni bir demiryolu hattı olarak tasarlandı.

127 kilometrelik yeni demiryolu bypass’ı

Yeni hat, yük ve yolcu taşımacılığına aynı anda hizmet verecek şekilde geliştiriliyor. Yolcu trenleri 160 km/sa, yük trenleri ise 80-120 km/sa hızla hareket edebilecek. Bu sayede, Marmaray hattının kısıtlı kapasitesi aşılacak; Türkiye’nin Avrupa-Asya demiryolu koridorundaki darboğazı ortadan kalkacak.

Yatırımcı için büyük fırsat: 240 milyar TL’lik dev altyapı hamlesi

Toplam yatırım bedeli 240 milyar 281 milyon 879 bin TL olan proje, Türkiye’nin Orta Koridor üzerindeki rekabet gücünü artıracak. Proje, AB, Asya Altyapı Yatırım Bankası (AIIB), Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ve diğer uluslararası finans kuruluşlarının desteklediği demiryolu modernizasyon hamlesinin önemli bir halkası olacak.

Yük taşımacılığının kamyonlardan demiryoluna kaydırılması, sadece lojistik verimliliği değil, aynı zamanda karbon emisyonlarının azaltılmasını da sağlayacak. Bu da yatırımcı açısından sürdürülebilir kalkınma fonlarıyla uyumlu bir potansiyel anlamına geliyor.

İstanbul’un iki havalimanı ilk kez tek demiryolu hattında buluşacak

Proje kapsamında hem Sabiha Gökçen hem de İstanbul Havalimanı doğrudan INRAIL hattına bağlanacak. Bu bağlantı sayesinde, hava ve demiryolu arasında yüksek hızlı ve kesintisiz bir taşımacılık zinciri oluşturulacak. Hava kargo taşımacılığı için yeni bir dönem başlarken, İstanbul aynı zamanda çok modlu lojistiğin bölgesel merkezi haline gelecek.

Hattın yarısı tünellerden geçecek

127 kilometrelik hattın yaklaşık 60 kilometresi tünellerden oluşacak. Bu, projenin mühendislik açısından Türkiye’nin en karmaşık demiryolu yapılarından biri olacağı anlamına geliyor.

Hat üç ana bölümden oluşuyor:

1. Kısım: Gebze (Çayırova) – Sabiha Gökçen – 40,1 km

2. Kısım: YSS Köprüsü geçişi – 40,8 km

3. Kısım: İstanbul Havalimanı – Çatalca bağlantısı

Enerji ve teknoloji altyapısı son teknolojiyle donatılacak ve hat boyunca tam elektrifikasyon sistemi kurulacak. Her biri 154/25 kV kapasiteli üç trafo merkezi inşa edilecek ve ERTMS/ETCS Seviye 1-2 otomatik tren kontrol sistemleri kullanılacak. Bu, hattın Avrupa standartlarında güvenlik ve sinyalizasyon seviyesine ulaşmasını sağlayacak.

2030 hedefiyle tam gaz

Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) sürecinin ardından izinlerin tamamlanmasıyla inşaatın 2030 yılı sonuna kadar bitirilmesi planlanıyor. İnşaat aşamasında 2.000 kişiye, işletme döneminde ise 75 kişiye istihdam sağlanacak. Bu da yalnızca ulaştırma değil, istihdam ve inşaat sektörleri için de güçlü bir ekonomik etki yaratacak.

Türkiye’nin küresel ticaret vizyonunda yeni halka

INRAIL Projesi, Irak Kalkınma Yolu, Orta Koridor, Halkalı-Kapıkule ve Divriği-Kars-Gürcistan hatlarıyla entegre olacak. Böylece Türkiye, Avrupa ile Asya arasında yüksek kapasiteli, sürdürülebilir ve kesintisiz demiryolu bağlantısına sahip olacak. Proje tamamlandığında, İstanbul yalnızca Türkiye’nin değil, Avrasya’nın lojistik merkezi konumunu da güçlendirecek.

INRAIL, Türkiye’nin demiryolu tarihinde yeni bir sayfa açıyor

İstanbul Kuzey Demiryolu Geçişi, yalnızca bir ulaşım projesi değil; ticaret, enerji, çevre ve teknoloji ekseninde bütüncül bir yatırım hamlesi. 2030’a kadar tamamlanması hedeflenen bu hat, Türkiye’nin küresel taşımacılıkta bir üst lige çıkmasını sağlayacak.

Emlaknews.com.tr

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Sanayiden limana rayla: Bursa‑Gemlik Demiryolu Projesi

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.