İstanbul 17°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Lojistikte yeni dönem! Orta Koridor yatırımları yatırımcılara ne söylüyor?

Çin–Avrupa hattında denizyoluyla 35–40 gün süren sevkiyatların Orta Koridor üzerinden 12–15 güne inmesi, Türkiye’yi lojistikte stratejik merkez haline getirirken yatırımcılara maliyet ve sürdürülebilirlik avantajı sunuyor.

Avrupa ile Asya arasındaki ticaret rotaları yeniden şekillenirken, Türkiye’nin Orta Koridor’a yaptığı yatırımlar yalnızca lojistik sektörünü değil, bölgesel ticaret dengelerini de dönüştürüyor. Çin’den başlayan ve Orta Asya üzerinden Türkiye’ye, oradan da Avrupa’ya ulaşan hat; Süveyş Kanalı’ndaki riskler ve Rusya-Ukrayna savaşıyla birlikte giderek daha stratejik hale geliyor. Bu tablo, yatırımcılar açısından hem lojistik maliyetleri hem de teslimat süreleri bakımından yeni fırsatlar doğuruyor.

Maliyet ve süre avantajı: Transit günler %60 kısalıyor

Geleneksel denizyolu taşımalarında Çin–Avrupa arası sevkiyat 35–40 gün sürerken, Orta Koridor üzerinden demiryolu ile bu süre 12–15 güne düşüyor. Bu fark özellikle tekstil, otomotiv yan sanayi ve elektronik gibi hızlı teslimatın kritik olduğu sektörlerde tedarik zincirlerini yeniden kurgulatıyor. Enerji maliyetlerinin yükseldiği günümüzde denizyolu taşımaları pahalı hale gelirken, demiryolu daha rekabetçi bir maliyet tabanı sunuyor.

Yatırımcı açısından bu tablo, navlun maliyetlerinde orta vadede denge değişimi anlamına geliyor. Demiryoluna yapılacak yatırımların başlangıç maliyetleri yüksek olsa da, sağlanan süre avantajı ve navlun maliyetlerinin düşmesi orta vadede getiriyi artıracak.

Yeşil lojistik ve AB kriterleri

Avrupa Birliği’nin Yeşil Mutabakat hedefleri, taşımacılıkta düşük karbonlu çözümleri öne çıkarıyor. Karayolu ve denizyolu yüksek emisyon nedeniyle maliyet baskısı altına girerken, demiryolu taşımacılığının karbon ayak izi çok daha düşük. Orta Koridor yatırımları bu nedenle sadece ticari değil, aynı zamanda AB ile uyumlu sürdürülebilir lojistik açısından da stratejik önem taşıyor.

Yatırımcı için bu durum, çevresel yükümlülükleri yerine getirirken ek maliyetlerden kaçınma ve rekabet avantajı sağlama fırsatı demek.

Dijital entegrasyonun rolü

Orta Koridor’un yalnızca altyapı yatırımlarıyla değil, dijital çözümlerle güçlendirilmesi bekleniyor. E-gümrük entegrasyonları, blokzincir tabanlı belge yönetimi, IoT ile yük takibi, yapay zekâ ile rota optimizasyonu gibi çözümler hattın güvenilirliğini ve şeffaflığını artırıyor.

Bu entegrasyonlar yatırımcıya hem operasyonel verimlilik hem de risk yönetiminde şeffaflık kazandırıyor.

Türkiye’nin lojistik merkez vizyonu

Orta Koridor, Türkiye’yi sadece transit ülke olmaktan çıkarıp lojistik karar merkezi haline getiriyor. Çin’in Kuşak-Yol Girişimi ile uyumlu şekilde ilerleyen bu yatırımlar, Türkiye’nin ticaret ağında uzun vadeli merkezi rolünü pekiştiriyor.

Yatırımcı perspektifinden bakıldığında, Orta Koridor’un güçlenmesi:

Daha kısa teslimat süreleri ile müşteri memnuniyeti,

Daha düşük karbon maliyetleri ile AB uyumlu taşımacılık,

Dijitalleşme ile güvenli ve şeffaf operasyon,

Türkiye’nin lojistik üssü vizyonuna paralel büyüyen yatırım fırsatları anlamına geliyor.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

JRO Yatırım Yalova Çiftlikköy’de Citta Villas projesine başlıyor

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.