İstanbul 16°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Türkiye, Avrupa’nın en büyük üreticisi oldu

Cushman & Wakefield (CW) yerel ve global pazarlara ilişkin hazırladığı raporda, global ölçekte en önemli üretici ülkeleri sıraladı. Raporda ayrıca; şirketlerin üretim tesislerinin nerede kurulacağını belirlerken göz önüne aldığı ucuz maliyet, iş gücü, pazara erişim, sürdürebilirlik, tedarik zinciri gibi unsurlar ortaya kondu.

İpi Singapur göğüsledi

Buna göre, küresel endeksin ilk 10 sırasının 7’sinde Asya ülkeleri yer alıyor. Uzun yıllardır dünyanın en büyük üreticisi olan Çin, işçilik ve işletme maliyetlerinin artması nedeniyle çekiciliğini nispeten kaybetmeye başladı. Aynı sebeplerle Malezya, Endonezya ve Vietnam gibi ülkeler daha çekici hale geldi. Buna karşılık pazar işletme koşullarına daha fazla odaklanan şirketler için Singapur, birinci sırada yer aldı. Bunda Singapur’un en yeni ve son teknoloji imalat uygulamalarını kullanması etkili oldu.

Türkiye, dünyada 8. Sırada

Daha önceki konumunu güçlendirerek Avrupa’nın en önemli üreticisi olmayı başaran Türkiye, aynı zamanda dünyanın 8’inci önemli üreticisi oldu.

Cushman & Wakefield Yönetici Ortağı Tuğra Gönden;  Türkiye’nin üretim sıralamasında üst sıralara yükselmesindeki en büyük etkenlerin coğrafi konum avantajı ve son dönemde ortaya koyduğu önemli altyapı yatırımları olduğunu söyledi. Gönden, bu raporun Türkiye’nin üretim ve lojistik üssü olma potansiyelini ortaya koymak açısından önemli olduğunu da vurguladı.

Yerel üretim çekici hale geldi

Artan küresel işletme maliyetlerinin bazı ürünlerin yerel pazarlarda üretilmesini çekici hale getirdiğini kaydeden Görden, “ABD ve Avrupa da üretim süreçlerinin bazı aşamalarını ülkeye geri döndürdü” dedi.  Gönden, son yıllarda Çin’in özellikle tekstil ve otomotiv sektörlerindeki üretimde Türkiye ile rekabet ettiğini belirterek, “Çin’in çoğu zaman tek avantajı, maliyetlerin ciddi oranda düşük olmasıydı. Ancak Türkiye, konum ve potansiyelini doğru değerlendirerek uzun vadede üretimde parlayan bir yıldız olmayı başarabilir” diye konuştu.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Türkiye, Avrupa’nın en büyük üreticisi oldu

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.