Gayrimenkul alışverişlerinde tapu işlemleri, mevzuat hakkında bilgi sahibi olmayan vatandaşlar için çoğunlukla çileye dönüşebiliyor. Prosodür evrakları ve izlenecek kademeler, muhattabını karışık bir noktaya getirebilir. Bu konu hakkında izlenecek yol ve yöntemler ile kısa vadede tapu işlemlerinizi sorunsuz bir şekilde çözebilirsiniz. Nasıl mı?
1.Öncelikle, taşınmazınızın tapu aslı ve fotokopisi ile, ilgili belediyeye giderek emlak vergisi durumunu teyit etmeniz gerekiyor.
2. Gayrimenkul imar bilgileriyle, belediyedeki mevcut imar dosyasındaki bilgilerin uygunluğunu kontrol etmeniz şart.
3. Alıcı olarak yanınızda bulunması gereken evraklar: nüfus cizdanınızın aslı ve fotokopisi ile 6 ay güncelliğini koruyan 2 adet fotoğraf
4. Alıcı ve satıcıya ait belediye rayiç belgesi ile, şayet kullanılmış bir gayrimenkul ise ipotek evrakları ve tapu aslı-fotokopisi.
Belgelerinizin eksiksiz olması durumunda, tapuya giderek tapu harcınızı ödüyorsunuz. Sonra alıcı ve satıcıya bir randevu verilerek kişilerden karşılıklı imzalar alınıyor. Kalan son işlem ise, sorumlu müdürün imzasıyla sona ererek tapu teslimi yapılıyor.
Aksi durumları da göz önünde bulundurursak eğer, taraflardan birinin randevuda olmaması, satışın banka kredisi üzerinden gerçekleşmesi ve banka avukatının akit işlemlerinde hazır bulunmaması gibi nedenler, işlemlerinizi hayli sıkıntıya sokabilecek örnek durumlardır. Böyle bir durumda, bir emlak danışmanından profesyonel destek sağlayabilir ve kolayca tapunuzu alabilirsiniz.
Tapu işlemlerinde nelere dikkat edilmeli?