İstanbul 18°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • GÜNDEM
  • Pamukova–Osmaneli demiryolu projesi 4,7 milyar TL yatırımla çift hatlı hale geliyor

Pamukova–Osmaneli demiryolu projesi 4,7 milyar TL yatırımla çift hatlı hale geliyor

ÇED süreci 24.10.2024’te başlayan ve 05.12.2025’te Nihai Karar aşamasına gelen Pamukova–Osmaneli demiryolu çift hat projesi, toplam 4.720.144.077,91 TL yatırım değerine ulaşıyor. 35,1 km uzunluğundaki hat, Ankara–İstanbul aksında yük ve yolcu kapasitesini artıracak.

Ankara–İstanbul hattının kritik bölümünde kapasite büyüyor. T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü (TCDD), Ankara–İstanbul konvansiyonel hattının en yoğun kesimlerinden biri olan Pamukova–Osmaneli arasını çift hatlı hale getiriyor. Hem yük hem yolcu taşımacılığında önemli bir darboğaz yaratan tek hatlı yapı, hat kapasitesinin artık günümüz ihtiyaçlarını karşılamaması nedeniyle modern standartlara yükseltiliyor.

Projenin ÇED Süreci 24.10.2024 tarihinde başlatıldı ve 05.12.2025 tarihinde nihai karar aşamasına gelindi.

Projenin bedeli: 4,72 milyar TL

ÇED raporuna göre toplam proje bedeli 4.720.144.077,91 TL.

Planlama, inşaat ve altyapı düzenlemelerinin 3 yılda tamamlanması hedefleniyor. İnşaat sürecinde kurulacak 3 ana şantiyede toplam 360 kişi görev yapacak.

35,1 km’lik hatta çift hatlı yeni dönem

Proje, Km 167+220 – Km 202+335 arasında yer alan 35,1 km’lik güzergâhı kapsıyor. Hat iki ile bölünüyor:

14,6 km – Sakarya (Pamukova)

20,5 km – Bilecik (Osmaneli)

Yeni hat, mevcut konvansiyonel demiryolu hattının yanına inşa edilecek. Mevcut dört istasyon (Pamukova, Mekece, Osmaneli, Sarmaşık) kullanılacak, yeni istasyon yapılmayacak.

Temel teknik özellikler:

Hız: 120 km/s

Hat tipi: Elektrikli, çift hat

İşletme: Yük + yolcu

Platform genişliği: 14,5 m

Toplam uzunluk: 35.115 m

Güzergâh ve mühendislik yapıları yenileniyor

Projede mevcut hattın sağına ilave bir hat kurulacak; Pamukova, Mekece, Osmaneli ve Sarmaşık istasyonlarının giriş–çıkışlarına makas yapıları eklenecek. Çift hat dönüşümünde mevcut sanat yapıları iyileştirilecek, ayrıca:

3 üstgeçit,

2 çift hatlı köprü,

Hidrolik koşullara göre düzenlenecek alt geçitler

hayata geçirilecek.

Sadece Sakarya Nehri geçişinde kamulaştırma sınırının dışına çıkılarak iki yeni köprü yapılacak. Bunun dışındaki tüm inşaatlar mevcut kamulaştırma alanı içinde gerçekleştirilecek.

Stratejik önem: Yük ve yolcu taşımacılığına büyük katkı

Ankara–İstanbul hattı hâlen yük taşımacılığında tamamen konvansiyonel hat üzerinden çalışıyor. Pamukova–Osmaneli kesiminin çift hatlı hale gelmesi, hem lojistik kapasiteyi artıracak hem de yoğun yolcu trafiğinde akışı hızlandıracak.

Proje; bölgesel sanayi yüklerini, yüksek hızlı tren bağlantılarıyla uyumlu şekilde daha güvenli ve hızlı taşımayı mümkün kılarak, Sakarya–Bilecik hattını ülkenin ana demiryolu omurgasında daha etkin bir konuma taşıyacak.

Emlaknews.com.tr

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Gülermak ve YSE 348,9 milyon euroluk sözleşme imzaladı

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.