İstanbul 16°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Marmaray’a alternatif bir raylı hat mı geliyor?

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Ulaşım Planlama Müdürlüğü, Anadolu – Avrupa Yakası Entegre Raylı Sistem Etüt Projesi için 25 Ocak saat 10.30’da ihale düzenliyor. Alternatif hat güzergahlarının ve yolculuk taleplerinin belirleneceği etüt çalışması sonucunda İBB, Marmaray’ın yer üstündeki güzergahı olan Halkalı – Zeytinburnu ve Kadıköy – Tuzla arasında ikinci bir raylı hatta ihtiyaç olup olmadığını belirleyecek. Marmaray’ın eski banliyö treni hattında kalan kısmının yer altına alınmasına gerek olup olmadığına da bu etüt çalışmasıyla karar verilmesi bekleniyor.

 

İşletme senaryoları belirlenecek

İstanbul Metropoliten Alanı Entegre Kentsel Ulaşım Planı çerçevesinde belirlenen yaklaşık 55 kilometrelik raylı sistem hattının entegrasyon, standardizasyon ve depo – bakım alanlarının optimizasyonları da gözetilerek güzergah etütlerinin yapılmasını kapsayan çalışmada, uygun alternatif hat güzergahları belirlenerek istasyon yerleri tespit edilecek, istasyon ve uygun depo alanı ön projeleri yapılacak.

Tüm bunlarla ilgili işletme senaryolarının belirlenmesi ve seçilen güzergahın öneri 1/5000’lik imar planlarının hazırlanmasını da kapsayan etüt çalışması, mali ve ekonomik fizibilite etütlerinin hazırlanmasını da içeriyor.

Gayrimenkule dayalı finansman modelleri

İhalenin teknik şartnamesinde planlanan raylı toplu taşıma güzergahlarının gayrimenkul yatırımları ile desteklenmesini sağlayan finansman modellerinin geliştirilmesinin de bu çalışmaya dahil edildiği belirtiliyor. İşin toplam süresi 365 gün olarak belirlendi. 

Esra Özsümer/Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Marmaray’a alternatif bir raylı hat mı geliyor?

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.