İstanbul 17°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

KGM, YİD ile Alanya’ya çevre yolu yaptırıyor

KGM, Yap-İşlet-Devret modeliyle Antalya trafiğini rahatlatacak yeni çevre yolunu başlatıyor

T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM), Antalya İli Alanya İlçesi hudutları içinde yeni bir çevre yolu projesine başlıyor.

Alanya’ya 34 milyon TL’lik çevre yolu geliyor

Toplam 33 milyon 963 bin 608 TL yatırım bedeline sahip Alanya Çevre Yolu, “Yap-İşlet-Devret (YİD)” finansman modeliyle gerçekleştirilecek.

Proje, özellikle yaz aylarında artan turizm hareketliliğiyle birlikte Antalya–Alanya arasındaki ulaşım yükünü azaltmayı, mevcut trafiği düzenlemeyi ve şehir içi yol güvenliğini artırmayı hedefliyor.

Mevcut otoyola entegre olacak

Yeni çevre yolu, daha önce ÇED Olumlu kararı alınan “Antalya–Alanya Otoyolu” projesinin tamamlayıcı parçası olarak tasarlandı.

KGM’nin 17 Ağustos 2018 tarihli kararına göre, proje Serik, Taşağıl, Manavgat, Alanya ve Antalya çevre yolları ile birlikte tek bir bütün olarak ele alındı.

Alanya Çevre Yolu, Antalya–Alanya Otoyolu’nun Alanya Batı Bağlantı Yolu sonundaki trompet kavşakla D400 Devlet Yolu’na bağlanarak sonlanacak. Toplam uzunluğu 5.480 metre olacak yol, hem bölgesel hem de turistik trafiğin ana arterlerinden biri haline gelecek.

Tarım alanları ve yerleşim bölgeleri gözetilerek planlandı

Proje güzergâhı boyunca yol ekseninin sağından 1.000 metre, solundan 1.000 metre olmak üzere toplam 2.000 metrelik ÇED inceleme alanı oluşturuldu.

Etki alanı ise toplam 50 metre genişliğinde (her iki taraftan 25 m) olarak belirlendi.

Alanya Çevre Yolu; Toslak, Konaklı ve Elikesik Mahalleleri üzerinden geçiyor. Bölge, mevcut durumda tarım alanları ve kentsel gelişme alanı statüsünde bulunuyor. Proje, bu alanların korunması amacıyla minimum arazi müdahalesiyle planlandı.

444 kişilik istihdam, 1 yılda tamamlanacak

KGM’nin planlamasına göre inşaat süreci 360 gün sürecek ve günde 8 saatlik tek vardiya sistemiyle yürütülecek.

Projede toplam 444 personel görev alacak:

236 operatör

48 işçi

57 teknik ve idari personel

103 alt yüklenici çalışanı

Bu sayede bölge ekonomisine geçici ve kalıcı istihdam katkısı sağlanacak.

Kavşak ve bağlantı sistemi yeniden düzenleniyor

Yeni çevre yolu, mevcut D400 Devlet Yolu üzerinde trafik akışını kolaylaştıracak şekilde tasarlandı. Mevcut kavşak bölgesi hâlihazırda 2×3 şeritli olarak hizmet veriyor. Ancak direksiyonel kol bağlantısında, mevcut toplayıcı yol girişi kapanacağından toplayıcı yol deplase edilerek güneydeki tali yolla birleştirilecek.

Bu düzenleme, trafik yoğunluğunu azaltarak araç geçişlerini daha güvenli hale getirecek.

Turizm trafiği için stratejik öneme sahip

Antalya–Alanya arasındaki hat, Türkiye’nin en yoğun turizm akslarından biri olarak öne çıkıyor.
Antalya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü verilerine göre, bölgede 2015 yılında %95,91’i yabancı olmak üzere toplam 11 milyon 331 bin 840 kişi konakladı.

Yeni çevre yolu, bu turist trafiğinin şehir merkezine girmeden otellere ulaşmasını sağlayacak; böylece hem şehir içi gürültü ve yoğunluk azalacak, hem de yakıt tasarrufu sağlanacak.

Güzergâh detayları ve teknik planlama

Proje alanı, 1/100.000 ölçekli topoğrafik haritada O27 paftasında yer alıyor. Yolun başlangıç noktası Alanya Batı Kavşağı (Km:141+593,052) olarak belirlendi.

Ayrıca, güzergâhın 100 metrelik etki hattında yapı bulunmadığı için tüm değerlendirmeler bu ölçü temel alınarak yapıldı.

Faaliyet sahası, Antalya il merkezine 111,5 km, Alanya ilçe merkezine ise 10,2 km uzaklıkta bulunuyor. Proje kapsamında topografya, drenaj ve jeolojik etütler tamamlandı; çevre planı revizyonları ÇED süreciyle uyumlu hale getirildi.

YİD modeliyle finansman ve kamu yararı

Alanya Çevre Yolu, Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle hayata geçirilecek. Bu model kapsamında, özel sektör projenin finansmanını üstlenecek, işletme süresi boyunca yolu yönetecek ve belirlenen sürenin sonunda devlete devredecek. Böylece kamu kaynakları üzerinde ek yük oluşturulmadan altyapı yatırımı hızla tamamlanacak.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, bu model sayesinde hem Antalya-Alanya trafiğinde zaman ve yakıt tasarrufu sağlayacağını, hem de karbon salımını azaltarak çevresel sürdürülebilirliğe katkıda bulunacağını belirtiyor.

Alanya’nın ulaşım omurgası güçleniyor

Alanya Çevre Yolu’nun devreye girmesiyle birlikte, Antalya–Alanya hattındaki seyahat süresinin önemli ölçüde kısalması bekleniyor.

Yeni yolun, şehir içi ulaşımı rahatlatmasının yanı sıra; bölgedeki tarım, turizm ve ticaret faaliyetlerini desteklemesi öngörülüyor.

KGM, projenin tamamlanmasının ardından Akdeniz kıyısındaki en yoğun ulaşım akslarından birini modern standartlara taşımayı hedefliyor.

Emlaknews.com.tr

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Portmarin Selimiye Yat Bağlama İskelesi projesi başlıyor

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.