İstanbul 17°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Kalkınma Yolu Projesi’nin Cizre-Ovaköy kısmına başlanıyor

Türkiye'nin güneydoğusunda, Şırnak il sınırlarında inşa edilecek 25 kilometrelik Cizre-Ovaköy Demiryolu hattı, uluslararası lojistik koridoru Kalkınma Yolu Projesi'nin önemli bir parçası olarak hayata geçiriliyor.

Türkiye’nin güneydoğusunda, Şırnak il sınırlarında inşa edilecek 25 kilometrelik Cizre-Ovaköy Demiryolu hattı, uluslararası lojistik koridoru Kalkınma Yolu Projesi’nin önemli bir parçası olarak hayata geçiriliyor. Bu proje, Irak’ın güneyindeki Basra Körfezi’nde inşa edilen Büyük Faw Limanı’ndan başlayarak, Ovaköy üzerinden Türkiye’ye ve oradan da Avrupa’ya uzanacak 1.200 kilometrelik bir demiryolu ve karayolu ağı oluşturmayı hedefliyor. Kalkınma Yolu Projesi, sadece ulaşım altyapısını değil, aynı zamanda Türkiye’nin jeopolitik ve diplomatik konumunu da güçlendirecek stratejik bir adım olarak öne çıkıyor.

Cizre-Ovaköy Hattı: Proje Detayları

Cizre-Ovaköy Demiryolu hattı, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) tarafından planlanan ve 959.994.000 TL bütçeyle hayata geçirilecek bir projedir. Bu hattın inşaat faaliyetlerinin 4 yılda tamamlanması öngörülmektedir. Proje kapsamında, 1 adet tünel, 3 adet viyadük, 1 adet köprü, 1 adet üst geçit, 11 adet alt geçit, 15 adet makas yapısı ve 24 adet menfez inşa edilecektir. Hattın tasarım hızı 160 km/saat olup, çift hatlı olarak planlanmıştır. Ayrıca, hattın işletme aşamasında herhangi bir ilave personel çalışmayacak olup, mevcut durumdaki personeller görev yapmaya devam edecektir.

Uluslararası ticaretin yeni kapısı: Kalkınma Yolu Projesi

Proje, sadece altyapı yatırımıyla sınırlı kalmayacak; aynı zamanda bölgesel kalkınma ve istihdam açısından da önemli katkılar sağlayacaktır. İnşaat sürecinde 3 ana şantiye tesisi kurulacak olup, her bir şantiyede ortalama 200 kişiden toplam 600 kişinin istihdam edilmesi planlanmaktadır. Bu durum, bölgedeki iş gücü piyasasına olumlu etkiler yapacak ve yerel ekonomiyi canlandıracaktır.

Uluslararası lojistik koridorunun parçası

Cizre-Ovaköy hattı, sadece Türkiye’nin iç ulaşımını değil, aynı zamanda uluslararası ticaretin rotasını da değiştirecek bir öneme sahiptir. Kalkınma Yolu Projesi kapsamında, Türkiye’ye gelecek yükler, ülkemizin ulaştırma ağı ve limanları vasıtasıyla doğu-batı-kuzey-güney olmak üzere her yönde hareket edebilecek ve bu ulaşım koridoru sayesinde, dünyadaki lojistik sistemine daha güçlü bir şekilde entegre olunabilecektir.

Türkiye’nin jeopolitik avantajı

Türkiye’nin jeostratejik konumu, Irak’tan Avrupa’ya uzanacak bu yeni ticaret yolunda kilit geçiş ülkesi olmasını sağlayacaktır. Bu durum, Türkiye’nin uluslararası ticaret ve lojistik alanındaki rekabet gücünü artıracak ve ülkemizi bölgesel bir lojistik merkezi haline getirecektir.

Cizre-Ovaköy Demiryolu hattı, sadece bir ulaşım altyapısı yatırımı olmanın ötesinde, Türkiye’nin uluslararası ticaret ve lojistik alanındaki stratejik hedeflerine ulaşmasında önemli bir rol oynayacaktır. Bu proje, bölgesel kalkınma, istihdam yaratma ve Türkiye’nin jeopolitik avantajlarını güçlendirme açısından kritik bir adım olarak değerlendirilmektedir.

Kalkınma YoluProjesi nedir?

Dr. Öğretim Üyesi Md. Nazmul İslam Kalkınma Yolu Projesi’ni şöyle tanımlıyor:

Türkiye’nin “Kalkınma Yolu Projesi”, Türkiye’nin aktif desteğiyle Asya, Avrupa ve Körfez bölgeleri arasında güçlü bağlantılar kurmayı amaçlayan kapsamlı ve iddialı bir altyapı girişimidir. Projenin stratejik hedefi, demir yollarını, kara yollarını, limanları ve şehir merkezlerini kapsayan, Irak ile Türkiye arasında bağlantı kuracak entegre bir ulaşım ağı oluşturmaktır.

Proje ayrıca Büyük Faw Limanı’nı önemli bir geçiş merkezi olarak kurarak Asya ile Avrupa arasındaki seyahat süresini Türkiye üzerinden önemli ölçüde azaltmayı da amaçlıyor. Eş zamanlı olarak, Irak İpek Yolu’nun Süveyş Kanalı güzergahına uygun bir alternatif olarak geliştirilmesi ve ticaretin verimliliğinin artırılması yönünde çabalar da sürüyor. 54 kilometrekarelik geniş bir alana sahip olması ve önemli kargo gemilerini barındırabilmesiyle Büyük Faw Limanı’nın Orta Doğu’nun en büyük limanına dönüşmesi ve 1200 kilometre demir yolu ve otoyol ağına sorunsuz bir şekilde bağlanması öngörülüyor. 2025 yılına kadar projenin Türkiye sınırına kadar uzanan kısmının tamamlanması beklenirken tahmini maliyet yaklaşık 17 milyar dolar olarak hesaplanıyor.

Emlaknews.com.tr

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Karaburun Belediyesi 393 milyon TL’lik arsayı satışa çıkarıyor!

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.