İstanbul 17°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Güney Marmara’ya 8,5 milyar TL’lik dev ulaşım yatırımı

T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Karayolları Genel Müdürlüğü 14. Bölge Müdürlüğü, Bursa’nın kuzeybatısındaki trafiği kökten rahatlatacak Mudanya Çevre Yolu Projesini hayata geçiriyor.

T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Karayolları Genel Müdürlüğü 14. Bölge Müdürlüğü, Bursa’nın kuzeybatısındaki trafiği kökten rahatlatacak Mudanya Çevre Yolu Projesini hayata geçiriyor.

Toplam 8 milyar 500 milyon TL yatırım bedeline sahip proje, Mudanya’nın iç ulaşım yükünü azaltarak hem turizme hem de şehir içi yaşam kalitesine doğrudan katkı sağlayacak.

Yeni çevre yolu; Esence, Tirilye, Işıklı ve Burgaz mahallelerinden geçecek. ÇED inceleme koridoru ise Altıntaş, Göynüklü, Eğitim, Yörükali, Ömerbey, Şükrüçavuş, Halitpaşa, Talatbey ve Çepni mahallelerini kapsıyor. Proje alanı tamamıyla Bursa il sınırları içinde yer alıyor.

Mudanya trafiğine kalıcı çözüm

Mudanya, Bursa şehir merkezine 32 kilometre uzaklıkta, kuzeyde Marmara Denizi, güneyde Nilüfer ilçesiyle çevrili bir bölge. Özellikle yaz aylarında artan turizm hareketi, ilçe içi trafiği durma noktasına getiriyor.

Yeni çevre yolu, Mudanya merkezinden Kumyaka–Tirilye–Altıntaş güzergâhına doğrudan bağlantı sağlayarak, kent içi yoğunluğu çevreye yönlendirecek.

Proje güzergâhı, 16-77 Nolu İl Yolu’nun 27. kilometresinden başlayıp, 16-80 Nolu İl Yolu’nun 3. kilometresinde sonlanacak. Böylece, Bursa ve Mudanya arasındaki ulaşım daha akıcı ve güvenli hale gelecek.

Teknik özellikleriyle modern bir yol

Mudanya Çevre Yolu, 1A sınıfı yol olarak planlandı.

Projeye göre:

Minimum proje hızı: 80 km/s

Maksimum eğim: %7

Şerit genişliği: 3,5 metre

Şerit sayısı: 2×2

Refüj genişliği: 4 metre

Platform genişliği: 25 metre

Dalgalı ve arızalı zemin yapısına uygun olarak tasarlanan yolun tünel ve viyadük bölümlerinde banket genişliği değişecek. Tünellerde 0,5 m, viyadüklerde ise iç banket 1 m, dış banket 2,5 m olacak. Bu teknik yapı sayesinde proje tamamlandığında, Mudanya’nın ulaşım standardı uluslararası seviyeye taşınacak.

Turizm ve ekonomiye çift yönlü katkı

Projenin yalnızca trafik açısından değil, ekonomik ve sosyal açıdan da büyük bir kazanım getirmesi bekleniyor. Mudanya, zeytinlikleri, sahil şeridi ve doğal yapısıyla Bursa’nın turizmde parlayan noktalarından biri.

Ancak mevcut yollar, artan yerleşim ve ziyaretçi yoğunluğu nedeniyle yetersiz kalıyor. Yeni çevre yolu, turizm bölgelerine erişimi kolaylaştırarak bölgesel ekonomiyi canlandıracak.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı yetkilileri, projenin yalnızca bir ulaşım yatırımı değil, Mudanya’nın geleceğini şekillendirecek stratejik bir adım olduğunu vurguluyor.

Deprem bölgesine güvenli ulaşım altyapısı

Birinci derece deprem kuşağında yer alan Mudanya’da, yeni çevre yolu güvenlik öncelikli şekilde tasarlanıyor. Güzergâh boyunca zemine uygun yapısal önlemler alınacak.
Projede kullanılacak modern mühendislik teknikleri, hem sürüş güvenliğini artıracak hem de olası afetlerde ulaşımın kesintisiz sürmesini sağlayacak.

Mudanya’nın çehresi değişecek

55 kilometrelik sahil uzunluğuna sahip Mudanya, dağlık ve engebeli topoğrafyası nedeniyle uzun yıllardır ulaşımda zorluk yaşıyordu. Yeni çevre yolu tamamlandığında, sadece trafik değil, kent estetiği ve yaşam kalitesi de olumlu yönde değişecek.

8,5 milyar TL’lik bu dev yatırımın, önümüzdeki dönemde Bursa’nın batı yakasında yeni bir kalkınma ekseni oluşturması bekleniyor.

Emlaknews.com.tr

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Referans Göktürk’ün kapasitesi 131 konut artırıldı

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.