Muğla’nın Ortaca ilçesi Dalyan Mahallesi’nde Ortaca Belediyesi tarafından yürütülen “Dalyan Kanalı Yat-Tekne Yanaşma ve Bağlanma İskelesi Projesi” hızla tamamlanıyor.
Toplam 43 milyon 35 bin 960 TL yatırım bedeline sahip proje, bölgedeki deniz turizmine modern bir altyapı kazandırmayı amaçlıyor. 2026 yılının Kasım ayında hizmete alınması planlanan iskele, Dalyan’ın doğal güzellikleriyle uyumlu bir şekilde tasarlandı.

Dalyan Kanalı kıyı hattı boyunca 750 metre uzunluğunda ve 3 metre genişliğinde planlanan iskele, bölgedeki tur tekneleri için hem güvenli hem de estetik bir yanaşma noktası olacak.
İskele yapımında toplam 1.128 adet ahşap kazık kullanılacak. Bunlardan 3 sıra halinde çakılan kazıklar, su üzerinde sağlam ve dengeli bir platform oluşturacak.
İskele boyunca 188 adet metal baba yer alacak. Bu sayede 12 metre uzunluğunda, 4 metre genişliğinde tekneler ikili sıra halinde yanaşabilecek. Proje tamamlandığında toplam 376 teknenin aynı anda bağlanması mümkün olacak.

İskele yüzeyi tamamen ahşap iskelet ve parke kaplama olarak tasarlandı. Proje kapsamında elektrik ve su tesisatı, aydınlatma direkleri, korkuluklar ve elektrik panoları da yer alacak.
Tekne sahipleri için su sebilleri kurulacak, yürüyüş alanlarıyla birlikte kıyı hattı boyunca estetik ve fonksiyonel bir görsel düzen sağlanacak.
Çalışmaların yaklaşık %90’lık bölümü tamamlanmış durumda. İnşaat sürecinde yaşanan yargı süreci nedeniyle 2023 sonunda geçici olarak durdurulan proje, gerekli izinlerin alınmasının ardından yeniden hız kazanarak tamamlanacak.
Dalyan Kanalı Yat-Tekne Yanaşma ve Bağlanma İskelesi, Köyceğiz-Dalyan Özel Çevre Koruma Bölgesi sınırları içinde yer alıyor. Bu nedenle proje sürecinde doğaya ve bölgenin ekolojik dengesine duyarlı bir yaklaşım benimsendi.
Tabiat Varlıkları Koruma Genel Müdürlüğü’nden alınan izinle, 31 Temmuz 2025 tarihinden itibaren 10 yıl süreyle proje alanı için ön izin hakkı tanımlandı.
Projeye ilişkin Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) süreci tamamlanmış, “ÇED Gereklidir” kararına uygun şekilde çalışmalar yürütülüyor.
Toplam 18.643 metrekarelik ÇED proje alanı, iki etap halinde planlandı.
– 1. Etap: 9.113,90 m² alan üzerinde, 1.071,24 m² iskele ve 8.044,48 m² su yüzeyi alanı
– 2. Etap: 9.529,15 m² alan üzerinde, 973,53 m² iskele ve 8.555,61 m² su yüzeyi alanı
Her iki etapta da teknelerin arka arkaya iki sıra halinde bekleme yapabilmesi için 24 metrelik koridor oluşturuldu. Böylece hem güvenli manevra alanı sağlanacak hem de kanal üzerindeki yoğunluk dengelenecek.

Proje tamamlandığında Dalyan merkez yönünde gelişigüzel şekilde bekleme yapan teknelerin oluşturduğu görsel kirlilik ortadan kalkacak.
Yeni iskele sayesinde tekneler düzenli, güvenli ve denetimli biçimde yanaşabilecek. Bu da hem turizm işletmecilerine hem de ziyaretçilere büyük kolaylık sağlayacak.
Ayrıca iskele, bölgedeki tur teknelerinin akşam saatlerinde aydınlatmalı, güvenli konaklama alanına sahip olmasını sağlayarak Dalyan’ın turizm kalitesini artıracak.
İnşaat sürecinde ortalama 15 personelin çalıştığı projede, günde 8 saat, tek vardiya sistemiyle faaliyet yürütülüyor. Tamamlanmasının ardından Dalyan Kanalı İskelesi’nin en az 30 yıl ömürle hizmet vermesi, teknolojiye paralel yapılacak bakım ve revizyonlarla bu sürenin uzatılması hedefleniyor.
İskele projesi, sadece turizm altyapısını güçlendirmekle kalmayacak, aynı zamanda bölge ekonomisine canlılık kazandıracak. Yat ve tekne işletmeciliği, bakım hizmetleri, perakende satış ve yiyecek-içecek sektörleri için yeni iş olanakları doğacak. Dalyan’ın çekim merkezi kimliğini güçlendirecek proje, sürdürülebilir turizmin örnek uygulamalarından biri olacak.
Emlaknews.com.tr
Ceylan Turizm’den 984 milyon TL’lik 4 yıldızlı otel yatırımı