İstanbul 15°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Afyonkarahisar Çay’a 154 milyon liralık nostaljik tramvay hattı!

Çay ilçesinde 154,8 milyon TL’lik yatırımla hayata geçirilecek nostaljik tramvay hattı, 10,1 kilometrelik güzergahı, 23 durağı ve 5 aracıyla toplu taşımada modern ve erişilebilir bir dönemi başlatıyor.

Afyonkarahisar’ın Çay ilçesinde toplu taşımaya yeni bir soluk geliyor. Çay Belediye Başkanlığı tarafından planlanan Kılavuz Raylı Lastik Tekerlekli Nostaljik Tramvay Hattı, ilçedeki ulaşım ağını modernize ederken yatırım ve sosyal hareketlilik açısından da önemli bir adım olacak. Yaklaşık 154,8 milyon TL bütçeyle hayata geçirilecek proje, 10,1 kilometrelik hat uzunluğu ve 23 durağı ile hem yerel halk hem de yatırımcılar için cazip bir altyapı sunuyor.

Hat güzergahı ve durağı

Proje kapsamında tramvay hattı, TOKİ konutlarından başlayıp Saat Kulesi, Cumhuriyet Caddesi ve İnönü Caddesi üzerinden ilçenin önemli merkezlerini birbirine bağlıyor. Çay Belediye Başkanlığı, Çay Belediyesi Düğün Salonu, Çay Devlet Hastanesi ve Çay Meslek Yüksek Okulu önünden geçen hat, Deprem Konutları’na ulaşarak dönüş güzergahını tamamlıyor.

Hattın toplam uzunluğu 10.141 metre (gidiş-dönüş) olup, güzergah boyunca 23 durak ve 1 istasyon deposu planlanıyor. Tramvaylar, TOKİ konutları ve Deprem Konutları’nda 8-10 metre manevra kabiliyetine sahip olacak. Hat üzerindeki duraklar, hastane, okul, belediye ve çarşı gibi yüksek yoğunluklu alanlarda konumlandırılarak toplu taşımanın erişilebilirliğini artırıyor.

Teknik özellikler ve işletme

Kullanılacak tramvaylar, kılavuz raylı ve lastik tekerlekli sistemle çalışacak. Araçların teknik özellikleri şöyle:

Uzunluk: 8,3 m

Genişlik: 2,2 m

Yükseklik: 3,4 m

Maksimum Hız: 20 km/s

Yolcu Kapasitesi: 34 yetişkin

Menzil: 120–150 km

Hat üzerinde toplam 5 tramvay aracı görev yapacak ve istasyon deposunda bakım kanalı, 5 aracın aynı anda şarj olabileceği yapı, ray makasları ve park düzenlemeleri yer alacak. Tramvayların ortalama hızının 13 km/s, minimum sefer sıklığının 12 dakika (720 saniye) ve tur süresinin yaklaşık 48 dakika olması öngörülüyor.

Altyapı ve Çevresel Uyum

Proje, 1/100.000 Ölçekli Afyonkarahisar İl Çevre Düzeni Planı kapsamında “Kent Yerleşik Alanı” ve “Mücavir Alan/Planlanan Gelişme Alanı” içerisinde kalıyor. Tramvay hattı inşaatına başlamadan önce tüm ilgili kurum ve kuruluşlardan gerekli izinlerin alınması zorunlu kılınacak. Böylece hem çevresel hem de yerleşim düzenine uyum sağlanacak.

Sosyal ve ekonomik katkılar

Yeni tramvay hattı, ilçede ulaşım süresini kısaltırken trafik yoğunluğunu azaltmayı hedefliyor. Başta TOKİ konutları, deprem konutları ve Çay Meslek Yüksek Okulu gibi yoğun nüfuslu alanlara kolay erişim sağlayacak olan proje, yerel ekonomiye de olumlu katkı sunacak. Tramvay hatlarının yaygınlaşması, bölgedeki gayrimenkul değerlerini artırırken, yatırımcılar için de uzun vadeli fırsatlar yaratıyor.

Yatırım ve stratejik önemi

154.785.539,77 TL’lik yatırım bedeli, Çay ilçesinin toplu taşıma altyapısına yapılan en büyük yatırımlardan biri olarak öne çıkıyor. Proje, hem yerel halkın yaşam kalitesini yükseltirken hem de ulaşım altyapısında modern bir dönüşümü simgeliyor. Belediye yetkilileri, tramvay hattının sadece ulaşımı kolaylaştırmakla kalmayacağını, aynı zamanda turizm ve ticari faaliyetleri canlandıracağını belirtiyor.

Hat boyunca tramvaylar, özellikle çocuk okulları, devlet hastanesi ve kamu kurumları gibi yoğun kullanılan alanlarda duraklar oluşturacak. Böylece günlük yaşamda yüksek erişilebilirlik sağlanırken, toplu taşımanın etkinliği de artırılmış olacak.

Projenin önemi ve gelecek perspektifi

Nostaljik tramvay hattı, Çay ilçesini modern ulaşım altyapısına kavuştururken, şehir planlaması açısından örnek teşkil edecek. 10 kilometreyi aşan hat, bölgedeki trafik yoğunluğunu azaltacak, ulaşımı hızlandıracak ve çevresel sürdürülebilirliğe katkı sağlayacak. Tramvay hattı, yatırımcılar açısından da uzun vadeli ekonomik değer taşıyan bir proje olarak öne çıkıyor.

Çay Belediye Başkanlığı’nın bu yatırımı, toplu taşımada modernleşme, erişilebilirlik ve sürdürülebilirlik ilkelerini bir araya getirerek ilçenin ulaşım ve yatırım haritasında yeni bir dönemi başlatacak.

Emlaknews.com.tr

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

EgeYapı GYO, Beyoğlu Hasköy projesinin yapı ruhsatını aldı

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.