Dünyanın önde gelen konaklama gruplarından Accor, Türkiye’deki büyüme performansını ve uzun vadeli hedeflerini açıkladı. Lüksten ekonomiye uzanan geniş marka portföyüyle Türkiye’de 15 şehirde, 15 marka, 82 otel ve 17 bin 158 oda ile faaliyet gösteren grup, 2025 yılında toplam 12 yeni otel anlaşmasına imza attı. Accor Türkiye’nin 2030 hedefi, ülkedeki otel sayısını 100’e çıkarmak.
Accor Türkiye Premium, Orta Ölçekli ve Ekonomi Markaları Operasyon Başkan Yardımcısı Sinan Köseoğlu, grubun 2025 büyüme ivmesini değerlendirdi. Köseoğlu, yılın ilk yarısında 6, ikinci yarısında 6 olmak üzere toplam 12 yeni proje anlaşması imzalandığını belirtti. Bu projelerle birlikte portföye yaklaşık 1.000 oda eklendi.
Accor, 2026 yılında yeni imzalanacak proje sayısını 2025’e kıyasla %25’in üzerinde artırmayı hedefliyor. Türkiye’nin, güçlü iç talep ve yıl geneline yayılan uluslararası ziyaretçi ilgisiyle grup içinde stratejik pazar konumunu güçlendirdiği vurgulanıyor.
2025’te imzalanan anlaşmalar arasında Diyarbakır, Mersin, Van ve Yalova da yer alıyor. Bu projelerin hayata geçmesiyle Diyarbakır’daki 3’üncü, Van, Yalova ve Mersin’deki ilk Accor otelleri açılmış olacak. Grup, 15 şehirdeki mevcut varlığını genişleterek Türkiye genelinde otel ve hizmet ağını büyütmeyi planlıyor.
Köseoğlu, TÜİK verilerine göre 50 milyar dolara ulaşan turizm gelirlerinin sektöre güçlü bir ivme kazandırdığını belirterek, Türkiye’nin tarih, kültür, gastronomi, sağlık turizmi ve coğrafi konum avantajlarıyla küresel ölçekte cazibesini artırdığını ifade etti. Accor, bu potansiyel doğrultusunda Türkiye’de uzun vadeli ve sürdürülebilir büyüme taahhüdünü sürdürüyor.
Accor, çevresel ve toplumsal sorumluluk alanlarında da yatırımlarını sürdürüyor. Grup, AÇEV iş birliğiyle hayata geçirilen “İlk Okul Çantam” projesine destek vererek eğitimde fırsat eşitliğine katkı sağladı. Sürdürülebilirlik tarafında ise tüm otellerde eko-etiket uygulamaları, tek kullanımlık plastiklerin kaldırılması ve gıda atık ölçümü gibi uygulamalar öne çıkıyor.
Accor, Paris Anlaşması doğrultusunda 2050’ye kadar net sıfır karbon emisyonu hedefini benimsiyor. Türkiye genelindeki otellerin %80’inden fazlasında tek kullanımlık plastikler kaldırılırken, otellerin %85’i akreditasyon sürecini tamamlamış durumda. Grup, Sürdürülebilir Turizm Sertifikası’nın 3. aşaması için de hazır olduğunu açıkladı.
Luxera GYO, NEW ERA 2030 ile 2026’da İstanbul’da 4 proje