Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile TCDD’nin yürüttüğü Diyarbakır – Mardin Demiryolu Projesi, 2025 itibarıyla start aldı. Toplam 4 milyar 170 milyon TL bütçeyle hayata geçirilen proje, bölgenin ekonomik ve lojistik gücünü artıracak.
Yeni hat; Diyarbakır’ın Sur ve Çınar, Mardin’in ise Derik ilçeleri arasında inşa edilecek. Toplam uzunluğu 79,2 kilometre olan demiryolu hattının 35,2 kilometresi mevcut hattın çiftlenmesi, 44 kilometresi ise tamamen yeni güzergâh olacak. Hat boyunca platform genişliği 14 metreye ulaşacak.
Yeni yapılacak kesimlerde tren hızı 200 km/s, mevcut hattın çiftlendiği kesimlerde ise 120 km/s olacak. Böylece Diyarbakır ile Mardin arasındaki seyahat süresi 1 saate düşecek.
Proje tamamlandığında Diyarbakır yönünden gelen trenler, yeni müselles bağlantı sayesinde hem Mardin’e hem de Şanlıurfa Hızlı Demiryolu hattına devam edebilecek. Bu bağlantı, Güneydoğu’daki lojistik entegrasyonu güçlendirecek ve bölge sanayisine yeni bir ivme kazandıracak.
İnşaat sürecinin 4 yıl sürmesi planlanıyor. Çalışmalar sırasında beş ayrı şantiyede 375 personel, işletme döneminde ise 50 kişi istihdam edilecek.
Proje kapsamında 2 viyadük (807 m), 7 köprü (640 m), 11 aç-kapa tünel (693 m), 1 tünel (930 m), 29 alt geçit, 5 üst geçit ve 86 menfez inşa edilecek. Böylece güzergâh boyunca hem konfor hem de güvenlik en üst düzeye çıkarılacak.
TCDD’nin açıklamasına göre proje, Diyarbakır-Mardin hattını lojistik merkez haline getirmeyi, yolcu taşımacılığında güvenli, hızlı ve ekonomik bir alternatif sunmayı hedefliyor. Proje tamamlandığında Güneydoğu Anadolu’nun ulaşım haritası tamamen yenilenecek.
Emlaknews.com.tr
Konut yatırımcısı İstanbul’dan Anadolu’ya yöneliyor