İstanbul 17°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Kalamış ve Fenerbahçe Marina 2.120 yat kapasitesine çıkacak

İstanbul’un kalbinde 40 yıllık marinacılık yatırımı: 2.120 yat kapasiteli dev proje denizcilikte çığır açacak.

İstanbul’un denizcilik mirasında önemli bir yere sahip olan Kalamış ve Fenerbahçe Marina, kapsamlı bir yenileme sürecine giriyor. 437 bin metrekarelik dev proje alanıyla denizcilik sektörüne yeni bir soluk getirecek olan marina, modern altyapısı, yüksek bağlama kapasitesi ve ileri teknoloji donanımıyla uluslararası standartlarda hizmet verecek.

Türkiye’nin mega yat limanı yatırımı başlıyor

Toplam 4 milyar 922 milyon TL yatırım bedeliyle hayata geçirilecek proje, sadece bir marina yenilemesi değil; aynı zamanda İstanbul’un deniz turizmini ileri taşıyacak kapsamlı bir dönüşüm projesi olarak görülüyor.

40 yıllık işletme hakkı devredildi

Kalamış ve Fenerbahçe Yat Limanı’nın 40 yıllık işletme hakkı, Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’nın onayıyla Kalamış ve Fenerbahçe Marina İşletmeciliği A.Ş.’ye devredildi. Bu kapsamda 2025 Şubat ayında devralınan liman, modernizasyon sürecine hızla giriyor. Projenin temel hedefi, 2.120 yat bağlama kapasitesine sahip, dünya çapında bir marinayı İstanbul’a kazandırmak.

Denizcilik ön planda, doğaya saygılı yapı

Toplam 314.541 m² deniz alanı, 111.840 m² kara alanı ve 11.407 m² yüzer iskele ile planlanan yeni marina, var olan sınırlar dışına çıkmadan inşa edilecek. Bu yönüyle proje, çevresel sürdürülebilirliği gözeterek yalnızca mevcut alanlar üzerinden bir dönüşüm sağlayacak.

Özellikle deniz tarafında yapılacak dip tarama çalışmaları ile -3,5 metre ile -6,5 metre arası derinlik hedefleniyor. Yaklaşık 284.769 m³ deniz tabanı taranarak, teknelerin rahat manevra ve yanaşma imkanları artırılacak. Kullanılacak 109.103 m³ kaya dolgu malzemesi, yeni inşa edilecek mendireğin çekirdek dolgusunda değerlendirilecek.

Modern iskele ve dalgakıran sistemleri geliyor

Yeni planda, rıhtım uzunluğu 1.555 metreye, iskele uzunluğu 4.054 metreye çıkarılıyor. Ayrıca mevcut 24.900 m²’lik mendirek alanı, 36.158 m²’ye yükseltilecek. Bu yapılar, prekast blok sistemleri ile karada üretilecek ve deniz tabanına hassas şekilde yerleştirilecek. Yüzer iskeleler ise modüler sistemle tasarlanacak ve zincirlerle deniz tabanındaki tonozlara sabitlenecek.

İskele yüzeylerinde ahşap, plastik veya benzeri doğal uyumlu malzemeler kullanılacak.

Kara alanında ticaret ve teknik odaklı dönüşüm

Projede sadece deniz değil kara tarafı da kapsamlı şekilde yeniden yapılandırılıyor.

📍 Ticari alanlar: 12.321 m²
📍 İdari ve teknik alanlar: 5.482 m²
📍 Çekek alanı: 9.150 m²
📍 Kapalı otopark: 22.087 m²
📍 Açık otopark: 13.742 m²

Bu alanlar, marina kullanıcılarının tüm ihtiyaçlarına karşılık verecek şekilde tasarlanıyor. Yeme-içme alanlarından yatçılık ekipman mağazalarına kadar birçok işletme burada faaliyet gösterecek.

Tarihten geleceğe: Kalamış iskelesi

İstanbul’un kadim denizcilik noktalarından biri olan Kalamış İskelesi, 1970’li yıllarda yapılan dolgu çalışmalarıyla birlikte şekillendi. 1985 yılında Kadıköy Belediyesi tarafından temeli atılan yat limanı, 1987’de hizmete açıldı. Ardından işletme hakkı Tek-Art Kalamış Fenerbahçe Marmara Turizm A.Ş.’ye geçti ve 1998’de Koç Holding limanın tüm hisselerini devralarak bugüne dek işletmeyi sürdürdü.

Şimdi ise aynı grubun kurduğu Kalamış ve Fenerbahçe Marina İşletmeciliği A.Ş. ile bambaşka bir dönem başlıyor.

İstihdama katkı: 1.700’den fazla kişiye iş imkânı

Yalnızca turizm ve denizcilik açısından değil, ekonomik ve sosyal fayda açısından da dikkat çeken projede, inşaat sürecinde 325 kişi, işletme sürecinde doğrudan 76 kişi çalışacak. Ayrıca marina alanında faaliyet gösterecek ticari işletmelerde 1.076, teknik alanlarda ise 100 kişilik istihdam sağlanacak. Deniz yapılarında görev alacak 175 kişilik ekip de ayrı bir katkı sunacak.

Zemin hazırlıkları başlıyor, hedef 32 ayda tamamlamak

İnşaat faaliyetlerinin Ocak 2026’da başlaması, en geç 32 ayda tamamlanması hedefleniyor. Deniz tabanı, dalgakıran ve iskele yapıları ile kara tesisleri eş zamanlı olarak inşa edilecek. Sürecin tüm aşamalarında çevresel etki analizleri ve sürdürülebilirlik ön planda tutulacak.

İstanbul’un yeni marinacılık vitrini

Kalamış ve Fenerbahçe Marina Yenileme Projesi, Türkiye’nin deniz turizmi potansiyelini artırmakla kalmayacak, aynı zamanda İstanbul’u uluslararası yat turizminin merkezlerinden biri haline getirecek.

Yat bağlama kapasitesi, ileri teknoloji altyapısı, çevre dostu inşaat teknikleri ve hizmet çeşitliliğiyle bu proje, Marmara Denizi’nin en prestijli marinası olma yolunda ilerliyor.

Emlaknews.com.tr

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Robbie Williams’tan Türk asıllı eşi Ayda Field’a 40 milyon dolarlık malikane jesti

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.