İstanbul 15°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Eskişehir Odunpazarı ve Tepebaşı raylı hatta bağlanıyor

Eskişehir Odunpazarı ve Tepebaşı raylı hatta bağlanıyor

Eskişehir raylı sisteme iki ilçesini daha katıyor. Kentsel Ulaşım ve Toplu Taşıma Sistemi, 15 milyon 970 bin 490 TL’lik ilave bir yatırımla rayları Odunpazarı ve Tepebaşı’na kadar uzatma kararı aldı. Projedeki 8 bin 723 metre uzunluğundaki hattın 7 bin 418 metresi çiftli, 1.304 metresi tekli olacak. Hatlar toplam 52 bin 944 metrekarelik bir alan kaplayacak. İnşaat aşamasında 180, işletme aşamasında ise 120 kişi çalışacak.

Kentteki raylı sistem ağının bir parçası olan proje kapsamında kesinleşen yeni tramvay hatları 9 duraklı tasarlandı. Ulaşım Ana Planı’nda 2030 yılı için öngörülen yolcu talebini karşılayabilecek kapasiteye sahip olan çift hatlı cadde tramvayı, 5., 6., ve 7. güzergah olarak üç bölümden oluşacak. Uzatma, bağlantı ve ilave depo hatlarını da içeren ilave hatlar, mevcut hatlarla entegre edilecek.

5. ve 7. güzergahlar nereye uzanacak?

İlave proje ulaşım ihtiyacına göre 9 duraktan oluşacak. 5. Güzergah; Opera – Otogar arasında çift hatlı ve 4 duraklı olarak planlandı. 6. Güzergah ilave depo hatlarını ve depo bağlantısını içerecek. 5 duraklı ve çift hatlı 7. Güzergah ise 71 Evler-Sultandere arasında yer alacak.

Maliyet minimuma indiriliyor

Güzergahın geçtiği noktalarda mümkün olduğunca kamulaştırmadan kaçınmak ve mevcut trafiğinin olumsuz yönde etkilenmesini önlemek amacıyla güzergah ekseni, imar yolu ekseninde, cadde geçişlerinde ise orta refüj kullanılarak tasarlandı. Duraklar yolcu erişimi ve karayolu etkileşimi göz önünde bulundurularak mümkün olduğunca
kavşak bölgelerine yakın noktalara konumlandırıldı.

Güzergahın tasarımında ve durak yerlerinin belirlenmesinde, halihazırdaki durum ile birlikte kentsel mekanlar, şehir içi yol düzenlemeleri ve İmar planlarında belirtilmiş olan yol ve kavşak düzenlemeleri de dikkate alındı. Bu sayede tramvay hattı ve duraklarının diğer kentsel ögeler ile uyum sağlaması amaçlandı.

Yeni hatlarda kullanılacak araçların boyu 29.5 ile 32 metre uzunlukta olabilecek. Dizide tek araç yer alabilecek ve genişliği 2.30 metre olabilecek. Maksimum 70 km/sa’lık hız yapabilen aracın yolcu kapasitesi 380’e kadar çıkabilecek. Araç 1.10 m/sn2 hızlanabilecek ve doruk saatte araç kapasitesi yüzde 90 olacak.

Hattın kapasitesi 2018-2019 yılı için güzergahlarda minimum 240, hattın genelinde de minimum 300 saniyelik dizi aralığını muhafaza edecek. 2030 yılı için ise minimum 240 saniyelik dizi aralığı sağlanacak.

Durak kapasiteleri

Duraklarda peronlar; yolcu sayısı verilerine göre ve normal işletme kapasitesine uygun olarak planlanırken peron boyu 2019-2020 yılı yolculuk taleplerine göre 30 ile 60 metre olarak planlandı.

Hızı

Araç trafiği ve yaya sirkülasyonunun yoğun olduğu yerlerde 20-30 km/saat, hattın genelinde 40-50 km/saat olarak öngörüldü. Ancak tasarım hızı, durak yaklaşımlarında, sinyalizasyonlu karayolu kavşak geçişlerinde, makaslı geçişlerde, hat üzerinde geometrik kısıtlamalar nedeniyle zorunlu olarak yer alan dar yarı çaplı kurplar üzerinde ve ana hat servisinin programlı giriş ve çıkışlarında daha düşük olacak.

Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Eskişehir Odunpazarı ve Tepebaşı raylı hatta bağlanıyor

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.