İstanbul 13°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

İNDER otopark sorununa sertifika çözümü önerdi

Avrupa ve Amerika’daki otopark çözümlerini inceleyen İNDER Yönetim Kurulu Başkanı Nazmi Durbakayım, yeni yapılacak projelerde irtifaklandırma yapılırken konutların ve otopark alanlarının ayrı ayrı ele alınmasını ve atıl kalan otoparkların farklı değerlendirilmesi gerektiğini söyledi.

durbakayım

Nazmi Durbakayım

Olaya bir gayrimenkul yatırım aracı veya gayrimenkul sertifikası gibi bakılması gerektiğini öneren Durbakayım, aynı sorunu Avrupa’nın birçok ülkesinin yaşadığını söyledi. Durbakayım Fransa örneğini vererek, “Fransa’da daire ve otoparklara ayrı ayrı irtifak tapusu veriliyor ve ayrı bir ekonomik değer yaratılıyor” dedi.

İstanbul’da bir çok projede otopark alanının atıl kaldığına değinen Durbakayım, “Dairesinden ayrı bir otopark irtifak tapusuna sahip olan malik, bunu isterse satabilir isterse başkasına kiralayabilir. Veya kat irtifakı ayrı olan bir projeden daire almak isterse otoparksız satın alma alternatifinden faydalanabilir. Projede boş kalan otopark alanları aynı binada veya yakın çevredeki ihtiyaç sahiplerine satılabilir” şeklinde yatırım ve işletim alternatiflerinin yaratılabileceğini ifade etti.

Başkan Durbakayım, bu yolla hem daire sahibinin kazanacağını hem de devlete yeni bir gelir kapısının açılabileceğinin altını çizdi.

Merkezi lokasyonlara farklı alternatif

Diğer yandan da bina ihtiyacının dışında yapılacak otoparkların belli bir yüzdesinin (ayrı bir kat olabilir) belediyeye kıymetlendirme veya imar artışı bedeli olarak verilebileceğini söyleyen Durbakayım, belediyenin bu otoparkı satarak veya kiralayarak kaynak sağlayabileceğini ileri sürdü.

Apartman, park ve yol altları değerlendirilebileceğini öneren Durbakayım bu konuda farklı şehirlerdeki uygulamaları örnek verdi. Yol altlarının kullanılabileceğini söyleyen Durbakayım, San Francisco’da olduğu gibi binaların zemin üstündeki katlarının otopark olarak yapılabileceğini ve bu alanların emsal inşaat hakkına dahil edilebileceğini sözlerine ekledi.

Nazmi Durbakayım trafiğin çok yoğun olduğu alanlarda ise Portekiz’de olduğu gibi parkların ve yolların altlarına da otopark yapılarak genel kullanıma açılarak soruna kısmi çözümler getirilebileceğini açıkladı.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

İNDER otopark sorununa sertifika çözümü önerdi

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.