İstanbul 16°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Kasım’da AVM’lerde cirolar da verimlilik de arttı

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Kasım ayı sonuçları, ciro endeksinin Kasım 2015’te bir önceki yılın aynı ayına göre, %10,5 artarak 189 puana ulaştığını gösterdi.

AVM’lerdeki kiralanabilir alan başına düşen cirolar ise kasımda bir önceki geçen yılın kasım ayına göre 18 puan arttı. Verimlik ise Türkiye ortalamasında metrekare başına 720 TL’ye ulaştı. İstanbul’da 806 TL olarak gerçekleşen verimlilik, Anadolu’da 663 TL oldu.

Kasımın şampiyonu teknoloji

Geçen yılın kasım ayına göre, döneminde kategoriler bazında ciro endeksi yüzde 11 artarken, en yüksek ciro artışı %19’la teknoloji kategorisinde yaşandı. Geçen yılın aynı dönemine göre, Kasım 2015’te diğer alan ciroları %17, hipermarket ciroları % 16, yiyecek ciroları yüzde 12, giyim ciroları %9 ve ayakkabı-çanta kategori ciroları %1 artış gösterdi.  Söz konusu dönemde ziyaretçi sayısı ise bir önceki yılın aynı dönemine göre, % 8,7’lik oranında arttı.

2105 tahminimizden iyi geçti

AYD Başkanı Hulusi Belgü, 2015 yılı geneline bakıldığında AVM Endeksinin her ayı artışla kapattığını söyledi. Aralık ayının da sektör açısından olumlu geçtiğini kaydeden Belgü, 2015’in AVM ve perakende sektörü için tahminlerin ötesinde büyümenin yaşandığı bir yıl olduğunu vurguladı.

2016’nın ise son derece kritik bir yıl olduğunu kaydeden Belgü, bölgesel gelişmeler ve siyasi gündem yoğun olsa da ekonomi yönetiminin gerekli reformları hayata geçireceği ve 2016 yılını pozitif geçireceğini tahmin ettiklerini anlattı.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Kasım’da AVM’lerde cirolar da verimlilik de arttı

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.