İstanbul 20°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Yolsuzluğun tüm dünyaya maliyeti 2.6 trilyon dolar

Etik ve İtibar Derneği TEİD 7. Olağan Genel Kurul Toplantısı, Yönetim Kurulu ve üyelerinin katılımıyla 26 Mart Salı günü TOFAŞ Türk Otomobil Fabrikaları A.Ş. Genel Müdürlük binasında gerçekleştirildi.

Etik ve İtibar Derneği TEİD 7. Olağan Genel Kurul Toplantısı’nda belirlenen görev değişimi sonrasında Yönetim Kurulu Başkanı Coca Cola İçecek Hukuk Baş Müşavirliği görevine ek olarak Etik ve Uygunluk Komitesi Başkanlığı görevini icra eden Avukat Ertuğrul Onur oldu. Onur, konuşmasında küresel yolsuzluk ve şirketlerin etikle ilgili yaklaşımlarına ilişkin çarpıcı açıklamalarda bulundu.

Onur, Genel Kurul sonrası yaptığı değerlendirmelerde tüm dünyada yolsuzluğun maliyetinin yıllık 2,6 trilyon dolar olarak tahmin edildiğini, bu rakamın Küresel Gayri Safi Milli Hasılanın (GSMH) yüzde %5’i olduğunu vurgulayarak, yolsuzluğun, dünya genelinde iş yapma maliyetini %10 arttırdığını belirtti.

Kar hedefi herşeyi şaşırtıyor

Av. Ertuğrul Onur sadece en fazla kar etme hedefinin özel sektörün tek amacı olduğu iş yönetimi sisteminin tarihe karıştığını belirtti. Araştırmalar tüketicilerin %50’sinin şirketlerin ürün ve hizmetlerini seçerken etik davranış ve faaliyetlerine özel olarak dikkat gösterdiklerini bu yönde tercihlerini değiştirdiklerini ortaya koyuyor. Bu veriler, artık şirketlerin bir süredir toplum ve tüketicileri tarafından etik davranmaya itildiğini gösteriyor.

Avukat Ertuğrul Onur, 2010 yılından bu yana iş etiği ilke ve politikalarının anlaşılması, benimsenmesi ve şirketlerin yazılı kültürünün temel taşı haline gelmesi için kılavuzluk etmek misyonuyla faaliyet gösteren Etik ve İtibar Derneği’nin 2019 yılı itibari ile 140’dan fazla kurumsal üyeye ulaştığını belirtti. Onur, TEİD’in, gerek ulusal gerekse uluslararası ticaretin vazgeçilmez şartı haline gelen iş etiği alanındaki en güncel veri ve bilgileri, uluslararası ilişki ve bağları ülkemize getirmeyi ve üyeleri arasında paylaşım toplantıları düzenleyerek iyi örneklerin uygulamasının arttırılmasını amaçladıklarını sözlerine ekledi.

TEİD olarak etik dışı davranışlar hakkında bütün kurumların, hatta toplumun daha ayrıntılı olarak düşünmesini amaçladıklarını belirten Avukat Ertuğrul Onur “Farkındalığın artması ile gerek özel sektör, gerek toplumun diğer kesimlerinin etik ilke ve değerlere sahip çıkacağını biliyoruz. Etik ilkeleri bir sistem dahilinde destekler ve korursak, gelecek nesillere daha yaşanır bir dünya bırakma şansımız olduğunu düşünüyoruz.” dedi.

“Yolsuzluğun tüm dünyaya maliyeti 2.6 trilyon dolar”

Onur, Faaliyet Raporunda, Dünya ve Türkiye’deki gelişmelere ilişkin değerlendirmelerde bulunarak, Dünya Ekonomik Forumu tarafından yapılan araştırmaya göre tüm dünyada yolsuzluğun maliyetinin yıllık 2,6 trilyon dolar olarak tahmin edildiğini, bu rakamın Küresel Gayri Safi Milli Hasılanın (GSMH) yüzde %5’i olduğunu ve yolsuzluğun dünya genelinde iş yapma maliyetini %10 arttırdığını belirtti.

“Sadece en fazla kar etme hedefinin özel sektörün tek amacı olduğu iş yönetimi sisteminin tarihe karıştı”

Onur , Genel Kurul sonrası yaptığı açıklamada; “Sadece en fazla kar etme hedefinin, özel sektörün tek amacı olduğu iş yönetimi sistemi artık tarihe karıştı. Araştırmalar, tüketicilerin %50’sinin, şirketlerin ürün ve hizmetlerini seçerken etik davranış ve faaliyetlerine özel olarak dikkat gösterdiklerini ve bu yönde tercihlerini değiştirdiklerini ortaya koyuyor.

Bu veriler, artık şirketlerin bir süredir toplum ve tüketicileri tarafından etik davranmaya itildiğini gösteriyor. İşte tam da bu doğrultuda Etik ve İtibar Derneği’nin (TEİD) çalışmaları daha da anlamlı bir hale geliyor. 2010 yılında 11 öncü şirket tarafından kurulan Etik ve İtibar Derneği, 2019 yılına geldiğinde 140’dan fazla kurumsal üyeye ulaşarak, etik ilke ve değerlerin şirketlerin tüm idari ve ticari fonksiyonları tarafından benimsenmesi, bir iş yapma biçimi haline getirilmesi için çalışmalarını sürdürüyor.

27 Mart 2019 tarihinde yapılan Genel Kurul sonrası Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev aldığım TEİD, gerek kurumsal gerek bireysel üyelerinin katkıları ile etik, uyum ve itibar konularında bir bilgi üretim ve paylaşım platform oluşturmak böylelikle bir referans noktası olabilme hedefine ulaşmak için tüm gücü ile çalışmaya devam edecektir.” ifadelerine yer verdi.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Yolsuzluğun tüm dünyaya maliyeti 2.6 trilyon dolar

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.