İstanbul 13°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Yabancı AVM’lerle kur pazarlığı

Türkiye son 20 yıldır tam bir AVM (alışveriş merkezi) cennetine dönüşürken şu an piyasada AVM’lerle kur pazarlığı konuşuluyor. Çünkü alışveriş yapmak isteyen de, sinemaya gitmek isteyen de, yemek yemek için de yolumuz mutlaka AVM’lerden birine düşüyor.

Türkiye genelindeki 401 alışveriş merkezinde yaklaşık 12.2 milyon metrekare ticari kiralanabilir alan bulunurken, inşaat halinde olan 44 AVM’nin 2020 sonuna kadar tamamlanması bekleniyor.

Hazır giyim, ayakkabı ve yeme içme sektörlerindeki markalar son yıllarda büyümelerini hep AVM’lerde sağladı. Bu mağazalar için kira sözleşmeleri yapılırken dolar ya da euro tercih edildi. Kurlar istikrarlıyken bu durum herhangi bir risk oluşturmadı. Ancak son dönemlerde kurlardaki ani ve hızlı yükseliş özellikle AVM’lerde mağazası bulunan firmaları zorlamaya başladı.

Ciroların kirayı bile karşılayamadığı söyleniyor. Sorunu çözmek ve en azından orta bir yol bulabilmek için geçtiğimiz hafta AVM işletmecileri, yatırımcıları ile Birleşmiş Markalar Derneği’nin ilgili isimleri bir araya gelmiş.

BMD Başkanı Sinan Öncel’in davetine Türkiye’nin iki büyük AVM işletmecisi Ece Türkiye, Türk Mall ve JLL Türkiye başta olmak üzere Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği’nden ilgili isimler katılmış.

AVM’lerle kur pazarlığı

Ancak AVM yatırımcı ve işletmecileri döviz üzerinden kiralarda taviz vermemişler. Buna gerekçe olarak da bu yatırımlarda kullanılan kredilerin döviz cinsinden olması gösterilmiş. Markaların temsilcileri ise en azından kur sabitleme teklifinde bulunmuşlar. Bu konuda da orta bir yol bulunamamış. Ancak ilgili kişiler not alarak bu konuyu kendi yönetimlerinde konuştuktan sonra bir cevap verebileceklerini belirtmişler…

Para

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Yabancı AVM’lerle kur pazarlığı

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.