İstanbul 19°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Türkiye Çin’e lüks inşaat malzemesi satabilir

Uluslararası alanda iş yapılarını kolaylaştırmak ve geliştirmek amacında olan e-ticaret platformu alibaba.com, Türkiye’de 2008 yılında operasyonlarına başladı ve her yıl yüzde 20 oranında büyüme kaydediyor.

350 milyon insan iyi yaşamak istiyor

Türkiye’de toplam 3.5 milyon üyesi olan firmanın Türkiye Ülke Müdürü Cüneyt Erpolat, “1.3 milyar nüfuslu Çin’de kaliteli ürünlere para harcamak isteyen 350 milyon orta sınıf insan yaşıyor” diyor. Çünkü Türkiye halen İngiltere’den sonra Avrupa’da ikinci en yüksek üye sayısına sahip olan ülke.

Önümüzde beş yıl var

E-ihracat pastasından büyük bir dilim almak için önümüzde beş yıl olduğunu, daha sonra her şeyin daha da zorlaşacağını belirten Erpolat, “Bu tren kaçarsa İkincisi gelmez. KOBİ’lerimiz bir an önce hedefledikleri ağlara girerek kendilerini tanıtmaya başlamalılar. Diğer ülkelerin eli armut toplamıyor. Hızlı davranmalıyız” diyor.

Ekonomi Bakanlığı destekliyor

Alibaba.com gibi akredite olmuş B2B platformlara üye olan e-ihracatçıların yıllık üyelik ücretinin yüzde 80’inin Ekonomi Bakanlığı tarafından karşılandığına, böyle bir desteğin Alibaba.com üzerinde Türkiye’den en çok talep edilen ilk 10 ürün arasında inşaat yapı malzemeleri ve ev&bahçe ürünleri de yer alıyor.

Bunun dünyada bir benzerinin daha olmadığına işaret eden Erpolat, ekosistemi geliştirmek adına 2018’de daha büyük adımlar atacaklarını belirtiyor. Türk üreticilere en çok talebin AB ülkelerinden geldiğinden de bahseden Erpolat şunları aktarıyor:

“Türkiye’nin 2023 yılında 500 milyar dolarlık ihracat hedefi var. En büyük hedefimiz bu amaca katkı sağlayabilmek. Şu anda Türkiye’de 67 bin ihracatçı var. Dileğimiz bunların hepsini e-ticaret platformları üzerine alabilmek. Ondan sonra bu sayı 167 binlere çıkabilir. Daha önce ihracat yapmamış, bu alanı denememiş KOBİ’leri çekmek istiyoruz. Türk KOBl’lerin dünyayı istila etmesini istiyoruz.”

Sertifikalı eğitimler başladı

Türkiye’de KOBl’lerin sadece yüzde 4’ünün tam dijitalleşmiş vaziyette olduğuna da değinen Erpolat, “Geri kalan yüzde 96’yı e-ticarete çekerek ihracatçı yapmak kolay değil. Çin’de One Touch adında bir yapılanmamız var. KOBİ ile globaldeki müşterisi arasındaki ticareti sağlıyor. KOBİ ürünü üretip müşteriyi buluyor. Geri kalan her şeyi, finansmanı, ihracat süreçlerini, lojistiği, vergilendirmeyi, vergi iadesini One Touch şirketimiz yapıyor. Böylece KOBİ sadece kendi işine odaklanıyor. Türkiye’de de bu yapıyı kurmaya başladık. 2018’de devreye alıyor olacağız” diyor.

Erpolat şunları aktarıyor:

“Çin 1.3 milyarlık apayrı bir dünya. Onlara markanızı kabul ettirmek için uzun süre, sıkılmadan usanmadan, yerel bir güçle birlikte tanıtım yapmalısınız. Uzun soluklu efor için Çin en doğru pazar. Şimdilik nüfusun sadece 650 milyonu e-ticaret ile karşılaşmış, bir o kadarı daha gelecekte e-ticaret kullanmaya başlayacak. Şunu unutmayın ki kaliteli, iyi tasarlanmış her şeye talep var.

Çin ile nasıl rekabet ederiz?

Böyle bir yanlış algı var. Rekabet etmeyeceğiz, zaten onlar bizden ucuz mal istemiyor. Kaliteli mal istiyorlar. Hindistan da çok büyük bir pazar. Orasıyla da özellikle yazılım sektörüyle alakalı işbirlikleri geliştirilebilir, dijital oyun satılabilir, inşaat malzemeleri ihraç edilebilir.”

Alibaba.com üzerinden Türkiye’den en çok talepte bulunan ilk 10 ülkenin AB ülkeleri, Mısır, İngiltere, Çin, Hindistan, İran, Nijerya, Kanada, Rusya ve Birleşik Arap Emirlikleri olduğunu hatırlatan Erpolat;

“Çin bizden lüks ürün istiyor. En çok satılan ürünler arasında çimento ve doğal taş gibi inşaat malzemeleri de yer alıyor. Türkiye’nin Çin ile toplam yıllık ticaret hacmi ise 26 milyar dolar. Bunun 24 milyar doları ithalat, sadece 2 milyar doları ihracat. Çin’e daha çok ihracat yapabilmek için kapılar aslında ardına kadar açık. Bu ülkede 350 milyon orta sınıf insan var, bunlar iyi para kazanıp harcamayı seven kesim. Bu kesim ucuz tişört almak isteyen kesim değil, aksine pahalı, kaliteli, lüks markalara para harcamak istiyorlar.” diyerek sözlerini noktaladı.

China Today Türkiye

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Türkiye Çin’e lüks inşaat malzemesi satabilir

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.