Trenler Haydarpaşa’ya da uğrayacak mı?

Marmaray projesi nedeniyle 2013 yılında ulaşıma kapatılan Haydarpaşa-Gebze Banliyö Hattı’nın 2018 yılının sonunda ulaşıma açılması planlanıyor.

İstanbullular’ın ve Kadıköylüler’in en çok merak ettiği projelerden biri eski Haydarpaşa-Pendik banliyö tren hattının hangi tarihte biteceği. Şehir içi ulaşımda büyük kolaylıklar sağlayan tren seferleri dört yıldır durmuş vaziyette. Trenleri yeniden kullanmak isteyen Kadıköylüler, projenin ne aşamada olduğunu, tarihi istasyonların akıbetini ve çalışmaların ne zaman biteceğini merak ediyor.

Kadıköylüler Marmaray’dan memnun değil mi?

Kapanan yollar, yıkılan köprüler, yenilenen alt geçitler... Kadıköylüler için trafik ve çevre kirliliği çilesine dönüşen Marmaray projesi, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Aslan'ın geçtiğimiz haftalarda yaptığı açıklamaya göre 2018 yılında tamamlanacak.

"2018 yılı sonunda İstanbul'un her iki yakasındaki Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarını metro standartlarına getirmiş olacağız" diyen Aslan, Ankara'dan kalkan Yüksek Hızlı Tren'in Haydarpaşa Garı'na gidebildiği gibi, bazılarının da Marmaray'ı kullanarak Avrupa yakasına geçmiş olacağını ve ulaşımın kesintisiz hale geleceğini belirtti.

Haydarpaşa Pendik banliyösü 45 km olacak

İki yıl sonunda bitmesi planlanan Haydarpaşa Pendik banliyö hattının yapımı 4 yıldır devam ediyor. En az 1 yıl daha çalışmaların devam edeceği proje kapsamında Ayrılıkçeşme-Gebze ve Kazlıçeşme-Halkalı arasında toplam 45 kilometrelik banliyö hattı yapılacak.

Hattın tamamlanmasıyla Gebze'den Halkalı'ya 105, Bakırköy'den Bostancı'ya 37 dakikada seyahat edilmesi hedefleniyor.

Çalışmalarda son durum

Son iki yıldır devam eden çalışmalarda gözle görülür bir ilerleme var. İnşaat sesinin çevre binalara daha az gitmesi amaçlı istinat duvarlarının yapımı, rayların döşeneceği zeminin sağlamlaştırma işlemleri, hat sayısının 2'den 3'e çıkarılması kapsamında köprü ve alt geçitlerin yenilenmesi ve istasyonların yapımı çalışmaları devam ediyor.

Şimdiye kadar 3 tarihi köprü yıkılarak yerine yenisi yapıldı. 3 hatlı demir yolu geçişine uygun hale getirilmesi amacıyla Yeldeğirmeni'ni Ayrılıkçeşmesi'ne bağlayan Uzun Hafız Sokak ve Rasimpaşa'yı Acıbadem'e bağlayan Halitağa Caddesi üzerindeki köprü 2016'da söküldü. Köprüyü oluşturan taşlar tek tek sökülerek numaralandırıldı. Söküm ve taşıma işi Anıtlar Kurulu'nun kararı ve onayı ile yapıldı.

Erenköy İstasyonu'nun yakınındaki Tarihi Ethem Efendi Köprüsü de geçtiğimiz yıl yıkılarak yerine yenisi yapılmıştı. Sadece köprüler değil altgeçit ve üstgeçitler de projeye uygun hale getirilmek için yıkılarak yeniden yapılıyor. Şimdiye kadar birçok altgeçit yenilendi.

Hangi yollar kapalı?

Marmaray projesi nedeniyle Kadıköylüler son dört yıldır toz, kirlilik ve trafik çilesiyle baş etmeye çalışıyor. Birçok cadde ve sokak yaya ve araç trafiğe kapatıldığı için çok yoğun bir araç trafiği yaşanıyor.

Tütüncü Mehmet Efendi Caddesi köprüsü proje kapsamında yıkılarak, projeye uygun hale getirilecek. Plana göre çalışma iki aşamada yapılacak ve çalışmanın tamamı yaklaşık 10 ay sonra tamamlanacak.

Yaklaşık 300 gün sürecek çalışmaların ilk açılması planlanıyor. Caddenin yaya ve araç trafiğine kapatılmasının ardından engelli ulaşımına da uygun olan bir geçit inşa edildi.

Motorlu araçlar için alternatif güzergâhlar, 520 metre doğudaki Ömerpaşa Caddesi üzerindeki hemzemin geçit ile 1250 metre batıdaki Selamiçeşme hemzemin geçidi olarak belirlendi.

Selamiçeşme Hemzemin Geçidi’nin de işlevini Aralık ayı içerisinde tamamlaması planlanıyor. Çalışmalar tamamlandığında yarısında yeni köprünün motorlu araç trafiğine Selamiçeşme Altgeçidi de kullanılabilecek.

Raylar döşendi

Banliyö hat üzerinde parçalı bir çalışma yürütülüyor. Taşköprü Caddesi Köprüsü'nün açılmasından sonra Ayrılıkçeşme ve Söğütlüçeşme arasındaki noktaya raylar döşendi. Bu raylar Marmaray trenleri için kuyruk hattı olarak kullanılacak.

Kızıltoprak Söğütlüçeşme arasındaki kısıma ise raylar ve elektrik direkleri döşendi. Suadiye ve Erenköy arasında devam eden çalışmalarda gözlegörülür bir ilerleme var. Suadiye İstasyonu yeni projede aktif olarak kullanılmayacak. Ancak İstasyon tarihi yapılar arasında ver aldığı için korunmaya devam edecek. Şu an bu noktada yolcu peronları yapılmaya devam ediyor. Diğer noktalarda da zemin düzeltme ve duvar örme çalışmaları devam ediyor.

Bu sokaklar da kapalı

Yaya geçişlerinin ise Meryem Atmaca Sokak ile Tanzimat Sokak'ı bağlayan geçici bir köprü ile sağlanması planlanıyor. Kaptan İhsan Sokak, Tanzimat Sokak ve Dr. Rıfatpaşa Sokağı'nda metro çalışması başlayacağı için bu sokakların kısmen araç trafiğine kapatılması ve çıkmaz sokak olması ön görülüyor. Hamit Oskay Sokağı’n Mesire Sokağı ile Yeşilbahar Sokağı arasında kalan kısmında trafik yönü tersine çevrildi. Tütüncü Mehmet Efendi Sokak Köprüsü’nün yenilenmesi 150 günün sonunda 1 şerit gidiş ve 1 şerit geliş şeklinde motorlu araç trafiğine açık tutulması planlanıyor.

Otobüslerin güzergahı değişti

Gerek Marmaray inşaatından gerek son aylarda kapatılan yollardan kaynaklı Kadıköy’den geçen birçok İETT hattı iptal olurken, bir kısmının da güzergâhı değişti. 4C Kadıköy- Erko Sitesi Ring hattı, 112 Bostancı- Taksim ve 128 Bostancı-Mecidiyeköy hattı işlevini yitirdiği gerekçesiyle iptal edildi. Altıntepe minibüs yolunu kullanan 17S hattı, bundan sonra gidiş ve dönüşlerde Küçükyalı güzergahını kullanacak.

Kadıköy’den Zümrütevler durağına kadar giden 19Z hattı ise Kiptaş sİTESİ’ne kadar kısaltıldı. 1946’dan bu yana Kadıköy’den başlayıp Bostancı’da sonlanan tarihi 4 numaralı otobüs hattı ise Bostancı’dan Maltepe Sahili’ne kadar uzatıldı.

Milliyet Ek-Kadıköy

Benzer İçerikler

Yorum Yap

Yorumlar 0

Ajanda

Tümünü Gör

Çok Okunan Haberler