TOKİ, Şanlıurfa’da 236 adet iş yerini satışa sundu

TOKİ, “Şanlıurfa Merkez Eski Sanayi Projesi” kapsamında inşası tamamlanma aşamasında olan 236 iş yerini 116.000 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sundu.

Toplu Konut İdaresi Başkanlığı (TOKİ), “Şanlıurfa Merkez Eski Sanayi Projesi” kapsamında inşası tamamlanma aşamasında olan 236 iş yerini “Açık Artırma Yöntemi” ile satışa sundu.

Alıcılar, büyüklükleri 17m² ile 137 m² arasında değişen iş yerlerine 116.000 TL’den başlayan fiyatlarla %50 peşinat ve 60 ay vade ödeme planıyla sahip olabilecek.

Başvurular 12 Eylül – 27 Eylül 2018 tarihleri arasında yapılacak.

Müzayede 27 Eylül 2018, Perşembe günü saat 14:00’te GAP Tarımsal Eğitim Merkezi / ŞANLIURFA adresinde gerçekleştirilecek. Ayrıca www.emlakyonetim.com.tr internet adresinden canlı yayınla teklifler alınabilecek.

TOKİ Şanlıurfa’nın merkezinde alışveriş merkezi konseptli cadde dükkânları, şehir manzaralı ofisleri, modern mimarinin geleneksel mimariyle sentezlendiği, peyzajı ve 467 araç kapasiteli otoparkı ile ayrıcalıklı bir iş ve yaşam alanı oluşturdu. Bölge Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Maliye ve Adliye Sarayı gibi önemli lokasyonlara yakınlığı ile Şanlıurfa’nın yeni cazibe merkezini oluşturacak.

Satışa ilişkin detaylı bilgilere www.toki.gov.tr ve www.emlakyonetim.com.tr internet adreslerinden ve 444 86 54 numaralı telefondan ulaşılabilecek.

Gerekli belgeler

- Fotoğraflı nüfus cüzdanı,

- Vatandaşlık kimlik ve Vergi sicil numaraları,

- Yetkili Banka Şubelerine Nakit olarak;
muhammen bedeli 100.000 - 299.999.- TL’ye kadar olanlar için 10.000.-(Onbin) TL,
muhammen bedeli 300.000 – 999.999.- TL’ye kadar olanlar için 30.000.-(Otuzbin) TL,
katılım teminatı ödemek zorundadırlar.

- Başvuruların vekaleten yapılması durumunda, satışlarla ilgili tüm belgeleri düzenleme, imzalama,
beyan ve taahhütlerde bulunma yetkisini içeren vekaletname,

- Başvuru bir tüzel kişilik adına yapılacak ise, Şirketin yetki belgesi ve yetkili kişinin vekalet ile
imza sirküleri.

(Alıcılar başvuru sırasında “Açık Artırma Satış Şartnamesi”ni imzalayacaklardır.)

Ödeme koşulları

- Taşınmazlar, Açık Artırmada yalnızca vadeli olarak satışa sunulacak olup, işyerleri %50 peşin 60 ay vade seçenekleri ile satılacaktır.

- Taşınmazlar mevcut durumu ile satışa sunulmuş olup, alıcılar taşınmazı görmüş, beğenmiş ve kabul etmiş sayılacaktır. İdarece bu taşınmazlarda herhangi bir tadilat ve onarım yapılmayacaktır.

- Muhammen bedeller bütün projeler için KDV hariç olarak belirlenmiş olup, vadeli işyeri satışlarında Gayrimenkul Satış Sözleşmesinde belirtilen satış bedeli ve teslim tarihine kadar gerçekleşen dönem artışları toplamı üzerinden hesaplanan tutar esas alınarak 3065 sayılı yasa kapsamında geçerli KDV oranı üzerinden hesaplanan Katma Değer Vergisi tutarı, taşınmazın (işyeri/konut) tesliminden sonraki vadelere yayılarak tahsil edilecek, ayrıca vade sonuna kadar altı aylık artış dönemlerinin başında borç bakiyesine uygulanan artış tutarı üzerinden hesaplanan KDV
tutarı kalan vadelere yayılarak, peşin işyeri satışları ile konutların satışlarında ise projenin teslimi aşamasında peşin olarak tahsil edilecektir.

- Gayrimenkul Satış Sözleşmesi imzalama aşamasında sözleşmeye ilişkin (tek nüsha) damga vergisi, ihale karar pulu ile vb. giderler alıcı tarafından ödenecektir.

- Vadeli İşyeri satışlarında taksit borç bakiyesi, vade süresince her altı ayda bir (Ocak ve Temmuz), teslim ve artış oranı bilgilerini içeren tabloda yer alan artış oranları uygulanarak hesaplanır ve alıcı tarafından ödenir. İlk taksit ödeme tarihi sözleşme imzalama tarihini takip eden bir sonraki ay olup, söz konusu satışlar ile ilgili ilk artış uygulaması Ocak 2019 tarihinde realize edilecektir.

- Vadeli satışlarda belirlenen peşinat oranları asgari oranlar olup, dileyen alıcılar kredilendirilen borç bakiyelerini düşürebilmek amacıyla satış tarihinde ek peşinat ödemesi hakkına sahiptir.

- Satış işlemlerine yönelik reklam, tanıtım, pazarlama ve satış organizasyonu hizmetleri Emlak Yönetim Hizmetleri ve Ticaret A.Ş. tarafından yerine getirilecektir. Bu çerçevede, tekliflerin İdareye iletilmesi aşamasında alıcı adaylarının, Emlak Yönetim Hizmetleri ve Ticaret A.Ş.’nin KDV Hariç satış bedeli üzerinden alınan %2 (yüzdeiki) + KDV (%2 komisyon bedelinin %18’i) oranındaki komisyon bedelini yatırması gerekmektedir.

- Ayrıca, sözleşmeden doğan Banka Komisyonu alıcıya aittir.

Benzer İçerikler

Yorum Yap

Yorumlar 0

Ajanda

Tümünü Gör

Çok Okunan Haberler