İstanbul 16°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Tokat-Turhal Demiryolu Projesi’ne 947 milyon lira!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Tokat ile Turhal arasına yapacağı 45 km 290 metre uzunluğundaki Tokat-Turhal Demiryolu Projesi için 947 milyon 500 bin TL’lik bütçe açıkladı. Proje güzergahı; Turhal yerleşim merkezinin güneyinde mevcut Turhal–Sivas Demiryolu bağlantısı ile başlayacak olup, Tokat Merkez İlçesi’nde planlanan istasyon ile son bulacak.

12 yıl geriye dayanıyor

Tokat – Turhal Demiryolu Projesi 2007 yılında (mülga) T.C. Ulaştırma Bakanlığı, Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları (DLH) İnşaatı Genel Müdürlüğü tarafından planlamaya alındı.

2007 yılında 43+500 km uzunluğundaki Tokat – Turhal Demiryolu Projesi’ne 22 Kasım 2007 tarihinde ‘ÇED Gerekli Değildir’ izni verildi. Bu hat; güzergahta olduğu gibi mevcut Turhal – Sivas Demiryolu bağlantısı ile başlayarak Tokat İstasyonu’nda son buluyordu. Tokat-Turhal Demiryolu güzergahı, DLH Genel Müdürlüğü tarafından plan gereği yaklaşık 20+000 km’ye kadar paralel ve kısmen keserek takip etmekte olup, 20+000 km’den sonra kuzey yönde ilerliyordu.

13 alternatif arasından seçildi

Daha sonra 13 alternatif güzergah değerlendirilerek şu anda geçerli olan güzergaha karar verildi. Proje, 43+750 km uzunluğundaki ana hat ve 1+540,6 km iltisak hat olmak üzere toplam 45+290,6 km’lik hattı kapsaması uygun bulundu.

Proje başı; mevcut Turhal – Sivas Demiryolu bağlantısı ile başlamakta ve buradan sola (güneye) ayrılarak, km; 2+809,03 – 2+839,54 Yeşilırmağı keserek devam edecek. Km; 4+262,128 – 4+312,065’de Tokat-Amasya Yolu’nu, km: 5+054,999 – 5+107,231’da sulama kanalını kesen demiryolu güzergahı, devamında Şenyurt yolunun kuzeyinden geçecek.

Demiryolu güzergahında Çarıksız ve Necipköy yerleşimlerinin ortasında km; 20+877,236 – 22+188,459’da Necipköy İstasyonu yer alacak. Daha sonra km; 38+225,760 – 38,288,900’de sulama kanalını kesen güzergah, planlanan Tokat İl İstasyonu’nda (km; 42+369,266– 43+750,000) son bulacak. Demiryolu kapsamında 2 istasyon yer alacak.

Güzergah boyunca; 6 köprü, 1 tünel ve 2 istasyon yer alacak. Proje 634 bin 375 metrekarelik bir alan kaplayacak. İnşaat 2 yıl 4 ay sürecek.

Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Tokat-Turhal Demiryolu Projesi’ne 947 milyon lira!

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.