İstanbul 19°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Tekfen, 1915 Çanakkale Köprüsü’ne müşavirlik hizmeti verecek

Tekfen, 1915 Çanakkale Köprüsü’ne müşavirlik hizmeti verecek

Osmangazi Köprüsü’nün yer aldığı İstanbul-İzmir Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün yer aldığı Kuzey Marmara Otoyolu ile birlikte Marmara Otoyol Ringi’ni tamamlayacak olan Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu’nun inşasında ilk adım atıldı. Projenin en önemli parçasını oluşturan 1915 Çanakkale Köprüsü ile 100 km uzunluğundaki Malkara-Çanakkale Otoyolu’nun mühendislik müşavirlik ve kontrollük ihalesini, ABD’li Parsons Grubu ile birlikte teklif veren Tekfen Mühendislik 164,3 milyon TL bedelle kazandı.

Köprünün toplam uzunluğu 3 bin 860 metre

Projenin en önemli parçasını oluşturan 1915 Çanakkale Köprüsü, tamamlandığı zaman dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprünün iki ayağı arasındaki 2.023 metre uzunluğundaki rekor açıklık, Türkiye Cumhuriyeti’nin 100’üncü kuruluş yılını temsil edecek. Köprünün toplam uzunluğu ise 3 bin 860 m olacak. Anadolu yakasında Lapseki’nin Şekerkaya mevkii ile Avrupa yakasında Gelibolu’nun Sütlüce mevkii arasında inşa edilecek köprü, Çanakkale Boğazı’nın ilk, Marmara Bölgesi’nin ise 5’inci asma köprüsü olacak. Toplam 6 şeritli otoyol projesi kapsamında 1915 Çanakkale Köprüsü’nün yanı sıra 31 viyadük, 5 tünel, 30 köprülü kavşak ve 143 alt-üst geçit inşa edilecek.

Dünyanın gözü bu projede

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Tekfen Mühendislik Genel Müdürü Alparslan Güre, Çanakkale Köprüsü’nün her şeyden önce prestij açısından çok önemli bir proje olduğunu vurguladı. “İki ayak arasındaki açıklık bakımından, dünyanın en uzun köprüsü. Bütün dünyanın gözü şu anda burada. Bütün asma köprü müteahhitleri, projeciler, danışmanlar bu projeyi yakından takip ediyor” diye konuşan Güre; asma köprü konusunda uzman olan Parsons ile otoyol konusunda ciddi deneyim sahibi Tekfen Mühendislik’in önemli bir sinerji yaratacağını sözlerine ekledi. Güre, “İnşaat sırasında da her bir kalemin onayı bizden çıkacak. Betonun kalitesinden kullanılacak malzemeye, zamanlamadan iş programına, SEÇ’ten kaliteye, her şeyden biz sorumluyuz” dedi.

 

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Tekfen, 1915 Çanakkale Köprüsü’ne müşavirlik hizmeti verecek

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.