İstanbul 14°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Nusaybin – Cizre – Silopi – Habur Demiryolu yapılıyor

Nusaybin – Cizre – Silopi – Habur Demiryolu yapılıyor

Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü, Demiryolu Yapım Dairesi Başkanlığı Nusaybin – Cizre – Silopi – Habur Demiryolu Projesi ÇED Raporu’na son şekli vererek ÇŞB’ye sundu. Daha önce yapılan ihaleyi kazanan SWS Engineering s.PA. firmasının inşa edeceği projenin ömür dikkate alınarak 30 yıllık bir işletme dönemi belirlendi.

Nusaybin İstasyonu’ndan başlayacak

Mardin ili, Nusaybin ilçesi ile Şırnak ili, İdil, Cizre ve Silopi ilçeleri arasında planlanan çift hatlı Nusaybin – Cizre – Silopi – Habur Demiryolu’nun Türkiye’de kalan kısmı 133 bin 275 metre uzunluğa sahip olacak. Hatlar arası mesafe 4,5 metre, platform genişliği 14,5 metre olarak hesaplandı. Demiryolu mevcutta bulunan Nusaybin İstasyon çıkışından başlayacak ve sırasıyla yapılmaları planlanan; Cizre İstasyonu ve Silopi İstasyonlarından geçerek Habur sınırından Türkiye sınırlarını terk ederek Irak sınırlarında son bulacak.

Bölgeye refah getirecek

Projede; Güneydoğu Anadolu Projesi (GAP) Eylem Planı kapsamında bölgede ekonomik büyüme, sosyal gelişme ve istihdam artışı sağlayarak bölgede yaşayan vatandaşların refah, huzur ve mutluluğunun artırılması temel olarak amaçlandı. Projenin tamamlanması ile Mardin ve Şırnak İlleri arasında tam bir bağlantı sağlanarak hızlı, ekonomik ve kesintisiz bir ulaşım imkanı sağlanabilecek. Proje kapsamında yapılacak demiryolu hattı, hızlı tren geçişlerine olanak sağlayacak şekilde yük trenleri için 120 km/saat, yolcu trenleri için ise 160 km/saat tasarım hızıyla inşa edilecek.

Nusaybin-Cizre-Silopi-Habur Demiryolu Projesi Nusaybin’den başlarken (0+000 km), 42,020 km.si (km 0+000-42+020 arası) Mardin il sınırları içerisinde, 91,255 km.si (km 42+020-133+275 arası) Şırnak il sınırları içerisinde yer alacak. Hattın başlangıç noktası olan Nusaybin İstasyonu mevcut olduğundan bu istasyonda yalnızca tadilat ve yenileme çalışmaları yapılacak. Proje dahilinde bulunan Cizre İstasyonu (km: 95+700 – 97+121) arasında ve Silopi İstasyonu (km: 121+000 – 124+000) arasında yer alacak.


Hangi ilçeden kaç km hat geçecek?

Mardin İli (km 0+000-42+020)
– Nusaybin İlçesi (km 0+000-42+020)
– Şırnak İli (km 42+020-133+275)
– İdil İlçesi (km 42+020-72+615)
– Cizre İlçesi (km 72+615-105+759)
– Silopi İlçesi (km 105+759-133+275)

Çok fazla sanat yapısına ihtiyaç var

Tasarım kriterleri karayoluna göre çok yüksek olan demiryolu inşası bu proje özelinde dalgalı topoğrafik arazilerden geçeceği için çok fazla büyük sanat yapısına ihtiyaç duyulacak. Proje kapsamında inşa edilecek Cizre İstasyonu’nun alan kullanımı 35 bin metrekare (100 m x 350 m) ve Silopi İstasyonu’nun kullanım alanı da yine 35 bin metrekare (100 m x 350 m) olacak.

Günde 28 sefer yapılacak

7 viyadük, 8 tünel, 62 alt geçit, 32 üst geçit, 216 menfez, 3 istasyon ve 2 ana demiryoluna paralel demiryolu hattı inşa edilecek. Satteki hızı 160 km olarak tasarlanan proje, TCDD’nin diğer projelerine uyumlu olarak saatte 250 km’lik hıza cevap verebilecek. Proje ile günde ortalama 10.000 yolcunun taşınması öngörülmekte olup, yılda taşınacak yolcu sayısı ortalama 3.650.000 olacak. Bu hat ile iki nokta arasındaki yolculuk süresi yaklaşık 66 dk’ya inecek.

Karşılıklı seferlerin yapılacağı hatta her 81 dk’da 2 sefer yapılacak. Günde 28 seferin hesaplandığı hatta yıllık sefer sayısı 10.220 olacak. İnşaat faaliyetleri, uygulama projelerinin bitirilmesinden sonra 5 yıl içerisinde tamamlanacak. Projenin 745 metrelik kısmı Nusaybin’deki yerleşim alanının içinden geçecek.

Hüseyin Belibağlı-Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Nusaybin – Cizre – Silopi – Habur Demiryolu yapılıyor

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.