Mezitli TCDD Garı Hafif Raylı Sistem Hattı 2020’ye yetişiyor

Mersin’de Mezitli ile TCDD Garı Hafif Raylı sistem ile birbirine bağlanıyor. 2014’ten beri gündemde olan projenin yatırım değeri 935.178.550 TL olarak hesaplandı.

Mersin Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi karma kullanımlı Mezitli-Gar Hafif Raylı Sistem Hattı’yla Mezitli, Yenişehir, Toroslar ve Akdeniz’i Mersin TCDD Garı’na bağlıyor. Projenin tanıtım dosyası hazırlanarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na sunuldu.

Mezitli ile TCDD Garı arasındaki güzergâhta trafik yükünü azaltmayı amaçlayarak geliştirilen Hafif Raylı Sistem Hattı ile Mersin’de süratle artan nüfusun toplu ulaşım ihtiyacı modern, sağlıklı, güvenli ve ekonomik yollarla karşılanacak. Hattın 2020 yılında işletmeye açılması planlanıyor.

Hat nerelerden nasıl geçecek?

Güzergahta; 4 istasyon yeraltında, 7 istasyon hemzeminde ve 1 istasyon da viyadükte olmak üzere 12 istasyon bulunacak. Hat, Gar İstasyonu’ndan başlayarak kent merkezindeki dar yol kesitleri sebebi ile GMK Bulvarı Topçular Kavşağı’nı geçinceye kadar yer altından ilerleyecek. Bu kesimde Gar, Özgür Çocuk Parkı, Çetinkaya ve Telekom civarında yer altı istasyonları inşa edilecek.

Telekom İstasyonu’ndan sonra hat yeryüzüne çıkarak Fuar İstasyonu’na kadar hemzemin yapıda ilerleyerek kesiştiği iki kavşağı katlı olarak geçecek. Bu noktalarda trafik ile kesişmeden yoluna devam edecek.

Fuar alanına yaklaştığında ise viyadük yapısında tasarlanan hat burada bir istasyon yaparak tekrar hemzemin yapıya dönerek güzergah sonuna kadar bu yapıda devam ederek Cumhuriyet İstasyonu’nda sonlanacak.

İstasyonların isimleri

1. Gar
2. Özgür Çocuk Parkı
3. Çetinkaya
4. Telekom
5. Forum AVM
6. Liseler
7. Marina
8. Fuar
9. Kaleyolu
10. Mezitli
11. Soli
12. Cumhuriyet

Kaç kişi taşınabilecek?

Hafif Raylı Sistem (HRS) aracının kullanılacağı hattın güzergâhında araç kapasitesi 290 yolcu olarak kabul edildi. Hattın hizmete girdiği 2020’de zirve saatte ve tek yönde 14 bin 184 yolcu taşınabilecek. Bu değer ana plan hedef yılı olan 2030’da 18 bin 574 yolcuya; 2050 yılında ise 24 bin 763 yolcuya ulaşacak.

Uzunluğu 14 bin 630 metre

Mersin Mezitli’den başlayan 14.63 km uzunluğundaki hattın sefer süresi 20,57 dakika olacak. Raylı sistemin maksimum hızı saatte 80 km ve işletme hızı saatte 42,67 km olacak. Minimum sefer aralığı için 171 saniyelik bir aralık öngörülen sistemde bir uçta bekleme süresi 120 saniye ve hattın toplam rotasyon süresi yaklaşık 45 dakika olarak hesaplandı.

İlk etapta 5 dakikada bir sefer yapılacak

Hattın açılış yılında işletmenin zirve saatteki sefer sıklığı 5 dakika olup günde (4’erli araçlardan oluşan) 10 dizi çalıştırılacak. 2030 yılındaki yolcu rakamlarına göre zirve saatteki sefer sıklığı 13 dizi ile 3,75 dakikada bir olarak hesaplanırken zirve saatteki sefer sayısının en fazla olacağı 2050 yılında seferler arası süre 2,86 dakikaya düşecek ve işletmede zirve saatte 21 sefer yapılacak.

Çalışmaları halen devam eden hatta uygulama projesine bağlı olarak istasyon sayısı ve yerleri, güzergâhın geçeceği yerler, uzunluğu ile maliyeti değişiklik gösterebilecek. Projenin yapımına 2018 yılı son çeyreğinde başlanması planlanıyor.

Hüseyin Belibağlı/Emlaknews.com.tr

Benzer İçerikler

Yorum Yap

Yorumlar 2

Ajanda

Tümünü Gör

Çok Okunan Haberler