Metro, Başakşehir’den Kayaşehir’e uzanıyor

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı Raylı Sistem Müdürlüğü Başakşehir Kayaşehir Metro Hattı’nı 742 milyon 500 bin TL’ye uzatma kararı aldı.

İstanbul’un artan nüfusu karşısında İBB yönetimi banliyö niteliğine yaklaşan Kayaşehir’e kadar Başakşehir metro hattının uzatılmasına karar verdi. Hattın geçtiği Başakşehir ilçesi özellikle son 20 yılda konutlaşma bakımından hızla gelişerek yapılan toplu konutlarla İstanbul Avrupa yakasının en önemli yerleşim yerlerinden biri oldu.

Söz konusu metro hattın başlangıcı, inşaatı devam eden Başakşehir – Kayaşehir Metro hattının devamıdır. Bu hattın son durağı olan Kayaşehir metro durağı ile başlayan hat uydu kentin farklı yolcu çekim noktalarına uğrayarak Fenertepe’ye ulaşıyor. Fenertepe’de TOKİ’nin toplu konut bölgesi, İbn-i Haldun Üniversitesi’nin ana yerleşkesi ve imar planlarında öngörülen sağlık fonksiyonları yer alıyor.

Fenertepe’ye uzanacak

Başakşehir’den geçen Başakşehir - Kayaşehir Metro Hattı Uzatması; halihazırda inşaat aşamasında olan ve kendisi de Kirazlı- Başakşehir-Olimpiyat Metro Hattının Uzatılması niteliğini taşıyan Başakşehir Kayaşehir Metro Hattı’nın Kayaşehir istasyonundan sonra Fenertepe mevkiine uzatılarak projelendirme çalışmaları devam eden Sultangazi-Arnavutköy Metrosu’na entegrasyon yapılmasını amaçlıyor. Diğer taraftan Vezneciler’den başlayıp Sultangazi üzerinden Arnavutköy’e giden metronun bir durağı da Fenertepe bölgesinde yer alıyor. Bu bakış açısıyla projeye konu olan metro hattının önemli bir entegrasyon hizmeti sunacağı düşünülüyor.

4 km uzunluğunda

Başakşehir – Kayaşehir Metro Hattı uzatması 4 km uzunluğunda birbirine paralel geliş ve gidiş tünellerinden oluşuyor. Çevresel etkilerin en az seviyeye indirileceği çalışmalar için alternatifler üzerinde görüşülerek ve en uygun yolcu çekim noktaları dikkate alınarak 3 istasyon yeri belirlendi.

Nereden başlayacak?

Başakşehir - Kayaşehir Metro Hattı Uzatması, yapım aşamasında olan Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı’nın fiziksel olarak devamı olarak planlandı. Buna göre söz konusu metro hattı inşaat çalışmaları başlayan Kayaşehir İstasyonu’ndan sonra Kayaşehir Bulvarı aksından devam edecek. Kayaşehir İstasyonu’ndan sonra 300 m’lik bir kurba ile kuzey-doğuya yönelen hat %3,8’lik tırmanış eğimiyle yoluna devam ederek 42 metre derinlikte olması öngörülen “Onurkent 1. İstasyon” a gelecek.

Bu noktadan sonra tekrardan 535 metrelik bir kurba ile kuzeye yönelen hat sırasıyla %0,6 ve %3,8’lik eğimlerle yükselmeye devam ederek 34,5 m derinlikteki “Onurkent 2.İstasyon” a varacak.
Başakşehir - Kayaşehir Metro Hattı Uzatması, “Onurkent 2. İstasyon” dan sonra devam ederek 360 metrelik kurba ile kuzey batıya yönelmekte ve Fenertepe mevkinde projelendirme çalışmaları devam eden Sultangazi- Arnavutköy metrosuna entegre olacak. Söz konusu istasyonun 25 metre derinlikte olması öngörülüyor.

2045’te saatte 100 bin yolcu

“Başakşehir - Kayaşehir Metro Hattı Uzatması” 2045 yılı itibariyle pik saatlik kapasitesi, Hattın başlangıcı olan Bakırköy’den son durak olan Kayaşehir İstasyonuna kadar 100,000 yolcu/saat-yön olarak belirlenmiştir. Planlanan Başakşehir – Kayaşehir Metro Hattı Uzatması ise 35,000 yolcu/saat-yön olarak belirlendi. Hattın tamamında 340 araç bulundurulacak. Araçların ticari hızı 38 km/saat olacak.

Emlaknews.com.tr

Benzer İçerikler

Yorum Yap

Yorumlar 0

Ajanda

Tümünü Gör

Çok Okunan Haberler