Malatya-Elazığ Demiryolu Projesi 6 yılda tamamlanacak

Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü uzun bir süreden bu yana gündemde olan Malatya-Elazığ Demiryolu Projesi için somut adımlar atıyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın otoyollar için hedeflenen 2023 ve 2035 yılları ulaşım ağına benzer şekilde, raylı sistem için de 2023 ve 2035 yılı hedef ağlar bulunuyor. Buna bağlı olarak TCDD, Malatya ile Elazığ’ı birbirine ‘hızlı tren’ ile bağlayacak olan projenin yapımına hız verdi. Zira Malatya – Elazığ Demiryolu TCDD’nin 2023 yılı hedefleri arasında yer alıyor.

Nereler etkileniyor?

Hat, Malatya’da; Yazıhan’a bağlı Duruca, Boyaca Köyü, Arguvan’da Bozburun, Karababa, Morhamam, İçmece ve Bahçeli Köyü’nden geçecek. Hat aynı zamanda Elazığ’da da; Baskil’e bağılı Kumlutarla, Akuşağı, Beyleruşağı, Aşağıkuluşağı, Kongala, Kızıluşağı, Situşağı, Yalındam, Yıldız, Koçyolu, Eskibaskil, Doğancık köyleri, Merkez’de de, Karabeyli, Sancaklı, Karaali, Koparuşağı, Durupınar, Gülmahmut, Hankendi, Aşağıdemirtaş ve Sürsürü’den geçiyor.

Maliyeti ne olacak?

Malatya-Elazığ Demiryolu Projesi 5 milyar 450 milyon 787 bin 468 TL’le mal olacak.

Uzunluğu ne kadar?

Malatya-Elazığ Demiryolu Projesi; Malatya Yazıhan İlçesi Durucasu Mahallesi’ndeki Sivas-Çetinkaya Hızlı Tren Hattı’ndan Yazıhan’da planlanan bir müselles bölgesinden başlayıp (Km 0+000) Elazığ’daki mevcut Elazığ İstasyonu’na (Km 126+052,705) bağlanarak son bulacak. Planlanan hattın toplam uzunluğu 126,052 km olarak planlandı.

Proje hattı üzerinde 3 adet köprü (Toplam uzunluğu; 96 m), 14 adet viyadük (Toplam uzunluğı; 4680 m), 8 adet tünel (Toplam Uzunluk; 28.050 m), 37 alt geçit, 20 üst geçit ve 2 adet siding (Keban ve Baskil) yapısı planlanıyor.

Projenin çevresel etki değerlendirme çalışmalarında olası güzergah değişikliği göz önünde bulundurularak, güzergah ekseninin 1 km sağından ve solundan olmak üzere toplamda 2 km’lik koridor, ÇED İnceleme Alanı belirlendi. Söz konusu demiryolu projesinin, ÇED süreci ve uygulama projelerinin tamamlanmasına müteakip, 6 yıllık inşaat sürecinin ardından işletmeye alınacak ve inşaat esnasında Malatya - Demiryolu Projesi kapsamında toplam 200 personelin istidam edilecek.

Projenin genel özellikleri

Türkiye genelinde 8.432 km anahat, 591 km ikinci, üçüncü ve dördüncü hatlar olmak üzere toplam 9.023 km konvansiyonel anahat bulunuyor. Bu uzunluğa 1.939 km istasyon yolu ve 433 km iltisak hattı olmak üzere toplam 2.372 km tali hatları da eklenmesiyle toplam konvansiyonel hat uzunluğu 11.395 km’ye ulaşıyor. Yüksek hızlı tren hatlarının uzunluğu ise 1.213 km.

Konvansiyonel ve yüksek hızlı tren hatları ile birlikte toplam demiryolu uzunluğu 12.608 km. Hatların 4.660 km’si elektrikli, 5.534 km’si sinyalli hale getirilmiş olup toplam yol uzunluğu içerisindeki elektrikli ve sinyalli hat oranları sırasıyla % 37 ve % 44 olacak.

TCDD’nin 2023 hedefleri

Ülkemizin 2023 yılı hedefleri doğrultusunda beklenen büyüme oranları dikkate alınarak, 10. Ulaştırma Şurası kapsamında belirlenen yük ve yolcu projeksiyonlarına göre 2023’e kadar yük ve yolcu taşımacılığı oranlarının %15 ve %10 a çıkarılması hedefleniyor. Bu hedeflere ulaşılabilmesi için ulaştırma sektörünün bütüncül bir yaklaşımla planlanması gerçekleştiriliyor.

Demiryolu sektörünün, 2023 yılı hedefleri aşağıda belirtilmiştir.

1. 3.500 km yüksek hızlı demiryolu, 8.500 km hızlı demiryolu ve 1.000 km
2. konvansiyonel demiryolu olmak üzere 13.000 km demiryolu yaparak 2023 yılında toplam 25.000 km demiryolu uzunluğuna ulaşılması,
3. 4400 km’lik hat yenilemesi yapılarak tüm hatların yenilenmesinin tamamlanması,
4. Demiryolu taşımacılık payının yolcuda %10’a, yükte %15’e çıkarılması,
5. Demiryolu sektörünün serbestleşme sürecinin tamamlanması,
6. Milli demiryolu standartlarının oluşturulması,
7. Emniyet Yönetim Sistemi’nin altyapı ve işletmeciliğin her kademesinde etkin ve sürekli uygulanmasının sağlanması ve bunun sektörel kültür haline getirilmesi,
8. Geliştirilen “Milli Sinyal Sisteminin” yaygınlaştırılarak marka haline getirilmesi,
9. Mevcut araçların hızlı tren hatlarına uygun hale getirilmesi, her türlü demiryolu aracının ülkemizde üretilmesi,
10. Yük potansiyeli bulunan lojistik merkezleri, fabrika, sanayi, OSB ile limanlara iltisak hattı bağlantılarının artırılarak kombine ve yük taşımacılığının geliştirilmesinin sağlanması,
11. Demiryolu Ulaşım Enstitüsü’nün kurularak faaliyete geçirilmesi,
12. Milli demiryolu sanayisi ile Ar-Ge’sinin desteklenmesi ve her türlü demiryolu teknolojisinin geliştirilmesi,
13. Uluslararası demiryolu koridorlarının geliştirilmesinin sağlanması hedeflenmiştir.

Emlaknews.com.tr

Benzer İçerikler

Yorum Yap

Yorumlar 0

Ajanda

Tümünü Gör

Çok Okunan Haberler