Konut satışında yeni hedef İspanya

Avrupa’da yabancı yatırımcıya konut satışında Türkiye ve İngiltere’nin önünde ilk sırada yer alan İspanya’da, geçtiğimiz yıl yabancılara 61 bin 500 konut satıldı.

Yabancıya konut satışında dünyanın en büyük pazarlarından biri olan İspanya’da, 2018’in ilk çeyreğinde gerçekleşen konut satışı, geçen yılın aynı dönemine göre %13 artışla 17 bin oldu. Ülkemizde ise %24 artışla 2018’in ilk çeyreğinde yabancılara 5 bin 298 konut satıldı. Yabancı yatırımcıların en çok tercih ettiği iller sırasıyla İstanbul, Antalya ve Bursa olurken, İspanya’da Madrid, Barcelona, Alicante ve Malaga şehirleri tercih edildi. 14 yılda 74 ülkeden binlerce kişiyi ülkemizde ev sahibi yapan Antalya Homes, Türkiye’nin yabancıya konut satışındaki en büyük rakiplerinden İspanya’nın Malaga şehrinde, Spain Homes markasıyla ofis açtı. İspanya pazarında liderliğe oynayacak şirket, 5 yıl içinde 14 ofis açmayı ve yıllık 90 milyon Euro’luk iş hacmine ulaşmayı hedefliyor.

Spain Homes Türkiye’nin gururu olacak

Uluslararası rekabetin oldukça yoğun olduğu İspanya gayrimenkul pazarında yabancılara yapılan konut satışında %14’lük payla İngilizler ilk sırada yer alırken, Alman ve Fransızlar %8’lik payla ikinciliği paylaşıyor. Yabancılara konut satışında Türkiye’nin öncü kurumu Antalya Homes, profesyonel ekibi, teknolojik altyapısı ve inovasyon becerisiyle İspanya gayrimenkul pazarına Spain Homes markasıyla adım attı. İspanya’nın güneyindeki Malaga’da açılan ilk Spain Homes ofisi; İspanyolca, İngilizce, Rusça, Fransızca, Almanca, Türkçe, Arapça, Farsça, Felemenkçe, İsveçce olmak üzere toplam 10 dilde hizmet veriyor.

İspanya pazarında liderliği hedeflediklerini belirten Spain Homes Kurucu Ortağı Özkan Tekçe, “Türkiye gayrimenkul pazarında ve özellikle yabancıya konut satışında edindiğimiz tecrübeyi İspanyada faaliyet gösterecek olan yeni yatırımımız Tekce Overseas SA bünyesindeki Spain Homes markasına aktaracağız. Yüksek işsizlik oranındaki hızlı düşüş, 2019 yılı için %2,5’lik büyüme beklentisi ve emlak fiyatlarının halen kriz önceki döneme göre düşük seviyede seyretmesi İspanya’yı konut satın almak için cazip bir ülke haline getiriyor. İspanya aynı zamanda Golden Visa programı ile de Avrupa Birliği dışındaki alıcılar için önem arz ediyor. İspanya’da 5 yıl içinde 14 ofis açıp yıllık 90 milyon Euro’luk iş hacmine ulaşmayı hedefliyoruz. Kısa sürede İspanya başta olmak üzere pazara yön veren diğer ülkelerde açacağımız şubelerle, küresel gayrimenkul piyasasının önemli bir oyuncusu olmak istiyoruz.” dedi.

Benzer İçerikler

Yorum Yap

Yorumlar 0

Ajanda

Tümünü Gör

Çok Okunan Haberler