Konak’la Bornova arasına Halkapınar – Otogar Metrosu geliyor

Ulaştırma Bakanlığı İzmir Hafif Raylı Sistemi’nin 3. etabı olan Halkapınar – Otogar Metro Hattı için düğmeye bastı. Raylı sistemin maliyeti 531 milyon TL olacak.

Türkiye’nin üçüncü metropolünün ulaşım ihtiyacını karşılamak üzere kullanılan İzmir Hafif Raylı Sistemi’nin üçüncü aşaması olan Halkapınar Otogar Metro Sistemi için harekete geçildi.

İzmir’in güney-batısında Üçyol ve kuzey–doğusunda Bornova Hastanesi arasında işletmede olan İzmir Hafif Raylı Sistemi’nin ilk etabına ek olarak planlanan Üçyol–Üçkuyular uzantısının inşaatı devam ediyor. Buna ilaveten metronun Bornova Hastane istasyonundan Bornova Merkez İstasyonu'na uzatılmasını ve mevcut hattın Halkapınar istasyonundan Işıklar Kent Otogarı'na bağlantı yapılmasını öneren 3. etap da devreye giriyor.

Buca'dan Otogar'a metro

Bakanlık yetkilileri İzmir Otogar- Halkapınar Bağlantısı için yapılan etüt ve proje çalışmaları sonucu, Halkapınar’da bir aktarma istasyonu oluşturulması ve yeni bir hattın Otogar’a yönlendirilmesini kararlaştırdı. İnşa edilecek olan doğu – batı yönündeki bu hat ilerde batıdan Buca’ya ve doğuda Otogar’ın doğusundaki sanayi ve yerleşim alanlarına yönlendirilecek.

Proje güzergahı belirleme çalışmalarında bölgenin jeolojik özellikleri, yerleşim özellikleri, inşaat çalışmaları gibi faktörler göz önünde tutularak en uygun güzergah seçilmesine dikkat edildi.



 

5 istasyonlu ve 4.5 km uzunluğunda

Üçüncü etap olarak planlanan Otogar- Halkapınar Metrosu Çınarlı, Mersinli, Gaziosmanpaşa, Tuna, Koşukavak, Yeşilova ve Karacaoğlan mahallelerinden geçecek. Uzunluğu 4.507 metre olması planlanan Halkapınar-Otogar Metro Sistemi Projesi 5 istasyonlu yeraltı hafif raylı sistem olarak inşa edilecek ve maliyeti 531.712.258 TL’ye ulaşacak.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yapılması planlanan Halkapınar-Otogar Metro Sistemi Halkapınar İstasyonu’ndan başlayacak, Şehitler Caddesi (Vakıflar İstasyonu) altından ve Kamil Tunca Bulvarı (Altındağ ve Çamdibi İstasyonları) altından devam ederek Otogar’da yeraltında yapılacak istasyon ile sona erecek. Ayrıca Halkapınar’da yer alan mevcut depo sahasına bağlantı yapılacak.

30 ayda bitecek

Metrodaki maksimum hızı 80 km/saate ulaşırken S 49 metro rayının kullanılacak. Proje 30 ayda yapılarak tamamlanacak.

Emlaknews.com.tr/Adeviye Kekeç

Benzer İçerikler

Yorum Yap

Yorumlar 0

Ajanda

Tümünü Gör

Çok Okunan Haberler