Kaş Kalkan Otoyolu Kaputaj Plajı’nı viyadükle geçecek

Ulaştırma ve Haberleşme Bakanlığı Antalya’da Kaputaj Plajı’nın da bulunduğu Kaş – Kalkan Otobanı’na “Çevreye Zararlı Değildir” raporu verdi.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Antalya’da Kaş-Kalkan Otoyolu’nun yapımına ÇED izni vererek çevrecileri ayağa kaldırdı. Zira otobanın güzergahında bulunan Kaputaj Plajı doğal güzelliği ve görsel değeri ile Türkiye’nin tanıtımında önemli bir rol oynuyor.

Projeye göre Kaputaş Plajı'nın bulunduğu kanyon, viyadükle geçilecek. Bu da doğal güzelliğin bozulması anlamına geliyor. Zira ulaşım kolaylığı bozulmayı hızlandırıyor. Buna ek olarak bölgedeki arsaların fiyatı da artış gösteriyor.

Plajın 200 metre üzerinden geçecek

Kıyıda bulunan mevcut otoyolun yer yer 200 metre yukarısından geçecek olan yeni otoyolda 4 viyadük ile toplam uzunlukları 5 kilometreyi aşan 3 tünel inşa edilecek. Projenin yatırım değeri ise 73 milyon 200 bin TL olarak raporlarda yerini aldı.

Plaj Türkiye'nin tanıtım yüzü olarak dünyaca biliniyor

Antalya'nın Kaş ilçesiyle Kalkan beldesini birbirine bağlayan karayolu, girintili çıkıntılı koyları, turkuaz renkli denizi ve makilerle kaplı muhteşem kıyı manzarasıyla Türkiye'nin en güzel rotalarından biri olarak biliniyor. 1960'lı yıllarda hizmete açılan yol üzerinde bulunan Kaputaş Plajı ise Türkiye'nin tanıtım kataloglarında yer alan dünyaca ünlü plajlardan biri.

Karayolları ne diyor?

Çukurbağ, Pınarbaşı, Ağullu, Yeniköy, Gökçeören ve Kalkan mahallelerini kapsayan otoyolun yapılma gerekçesi ise Karayolları 13. Bölge Müdürlüğü'nce şöyle açıklandı:

"Mevcut yol, fiziki ve geometrik standartlarının düşük olması nedeniyle sürücüler için en yorucu yollardan biridir. Buna ek olarak sürüş konforu ve trafik güvenliği açısından da problem teşkil etmektedir. Mevcut yolda hâlihazırda yoğun bir trafik söz konusudur. Bu durum mevcut yola alternatif yüksek standartlı bir yolun ivedilikle yapılması gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Söz konusu etmenlerden dolayı bölgede yapılan incelemeler neticesinde Kaş-Kalkan arasında yeni bir güzergâh projelendirilmiştir.

Mevcut yol iyileştirilmeye çalışılırsa; küçük koyların bulunduğu kesimlerde (Kaputaj Plajı dahil), ancak denizin doldurulması ile mümkün olabilecektir.

Kaputaj Plajı doldurulsun mu?

Böyle bir seçeneğin gerek doğal yaşama, gerekse de doğal güzelliklere ne kadar büyük darbe vuracağı ve kurumunuzca da onay görmeyeceği aşikardır. Sahilden devam eden kıvrımlı mevcut yol, transit yol özelliğinde ana ulaşım yolu değil mahalli trafik akışını sağlayabilecek standartta bir yoldur.

Diğer olasılık denizi doldurmak yerine, yarma tarafta büyük kazılarla yolun oluşturulmasıdır. Lakin böyle bir seçenek hattı, projelendirilen güzergaha kıyasla çok daha fazla yarma kazısına neden olacağı gibi küçük koyların bulunduğu kesimde doğa tahribatı da bir o kadar artacaktır.

Yukarıda anlatılanlar ışığında yapılacak olan iyileştirmelerin mevcut yol koridoru içinde yapılması mümkün görülmediğinden, sahil koridoru terk edilerek daha üst kotlardan ve daha kuzeyden geçen yeni bir koridor oluşturulması tek seçenek olarak karşımıza çıkmıştır."

Likya orkidelerinin bulunduğu alana tünel

Bölgeye has endemik bir tür olan Likya Orkidelerinin yayılış alanını da kapsayan otoyol güzergâhı, geçtiğimiz yıl konunun gündeme gelmesinin ardından değiştirildi. Likya Orkidelerinin bulunduğu alan, tünelle geçilecek.

Projenin detayları

Karayolları Genel Müdürlüğü mevcut yolun fiziki ve geometrik standartlarının düşük olduğu için yüksek standartlı bir yolun ivedilikle yapılması gerekliliğini ortaya çıkardığını ileri sürdü. Karayolları, bu güzergahın seçiminde kriter olarak güzergâh jeolojisi, arazi kullanımı, zemin yapısı, heyelan riski, deprem riski, kamulaştırma problemleri, çevre etkileri, yatırım ve işletme maliyetleri faktörleri baz aldı.

Finike Kalkan Otoyolu’ndan bu kısım ayrıldı

Kaş-Kalkan Yolu Projesi’nin uzunluğu yaklaşık 28,7 km. uzunluğunda bulunuyor. Güzergâh, planlanan Finike-Kaş-Kalkan Yolundan ayrılarak, mevcut yolun kuzeyinden devam etmekte ve Kalkan mahallesinde mevcut yola oturarak son bulmaktadır.

Bu nedenle proje başlangıcı 60+200, proje sonu da 88+900 olarak kabul edildi. Güzergâhın genelinde platform genişliği 26 metre olarak belirlendi. 2 gidiş ve 2 geliş olmak üzere 4 şeritli bölünmüş yol olarak tasarlanan otoyolda maksimum 120 km/saat’lik bir hızla seyredilebilecek.

Emlaknews.com.tr - Gaiadergi.com

Benzer İçerikler

Yorum Yap

Yorumlar 0

Ajanda

Tümünü Gör

Çok Okunan Haberler