İstanbul 17°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Karadeniz’deki tüm yol ve ulaşım planlaması burada

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Karadeniz’deki kalkınmanın ve gelişmenin tek anahtarının istikrar olduğunu belirterek, “İstikrar; rejimlerin ve ekonomilerin öz güvenlerini pekiştirirken, gelişme kapılarını sonuna dek açmaktadır. Bunu son birkaç yıllık sürece baktığımızda bile görmek mümkündür. 2009’da ortaya çıkan küresel krizin üzerinden neredeyse 9 – 10 yıllık bir sürenin geçmesine rağmen dünya ekonomisinde henüz bir istikrar ortamı sağlanamadı” diyor.

Dünyadaki çalkantılara rağmen…

Dünya devleri olarak değerlendirilen ülkelerin ekonomik buhranlar ve sarsıntılar altında ezilirken; Türkiye’nin 16 yılda yakaladığı istikrar ile bütün güçlüklerin üstesinden gelmeyi başardığını vurgulayan Turhan, “Şu anda ekonomimize ve ülkemize yönelik saldırılar karşısında ayakta durabilmemizin yegane nedeni de mali disiplin, kamu mâliyesi, bankacılık, sosyal güvenlik ve sağlık alanlarında gerçekleştirdiğimiz önemli reformlardır. Ayrıca ekonomik kriz var diyerek yatırımlarımızı durdurmamış aksine yatırımlarımıza devam ederek dev projelere imza atmamızdır. Şu anda ülkemizin dört bir yanında da 3 bin 400’e yakın ulaştırma projesi devam etmekte ve insanımıza ve ekonomimize refah sağlamayı sürdürmektedir. Özellikle unutulmuşluğu ve ihmali ortadan kaldırmaya devam etmektedir” diye konuşuyor.

Kafkasya koridoru üzerinde

Doğa, tarih, inanç, deniz, kültür ve termal turizmi açısından ülkemizin en zengin bölgelerinden olan Karadeniz Bölgesi’nin, Avrupa ve Orta Asya’ya açılan Kafkasya Koridoru üzerindeki konumuyla stratejik önem taşıdığına işaret eden Bakan Turhan, şöyle devam ediyor:

542 kilometrelik Karadeniz Sahil Yolu 6 ili birbirine bağlıyor

“Ancak bütün bu imkanlarına rağmen, yıllarca doğru düzgün yol yoktu. Turizm ve ticaret hak ettiği yere gelemiyordu. Bizim amacımız Karadeniz’in hayallerini gerçekleştirmek. Bu nedenle Karadeniz Sahil Yolu çok önemliydi. Samsun’dan Sarp’a kadar uzanan toplam 542 kilometrelik bir yol. Karadeniz Sahil Yolu; 6 il, 63 ilçe, 17 bucak merkezi, 9 limanı ve havalimanlarını birbirine bağladı. Karadeniz Ekonomik işbirliği Teşkilatı kapsamında yürütülen ve 1700 km uzunluğundaki Karadeniz Çevre Karayolu Geliştirme Projesi’nin en önemli bölümünü oluşturdu.

Ovit Tüneli büyük bir çabayla tamamlandı ve hizmete girdi.

Tüneller peşpeşe

Ovit Dağı da, Cankurtaran da, Zigana da tünelle geçiliyor. Sinop’un bölünmüş yol uzunluğu 4 kilometreden 130 kilometreye çıkartıldı. Sinop’ta 300 milyon lira yatırımla Dikmen – Durağan Yolu inşasına devam ediyoruz. Gelecek yıla bu yolun tamamını hizmete açmış olacağız. 218 milyon liralık yatırımla Türkeli – Ayancık Ayrımı, Taşköprü – Boyabat Ayrımı Yolu’nun standartlarını yükseltiyoruz ve 2 yıla tamamlamayı planlıyoruz.

429 milyon liralık yatırım

Kargı – Osmancık Ayrımı ile Saraydüzü Yolu’nu BSK’lı olarak yaptık. 9 kilometrelik bölünmüş yol kısmını2020 yılına kadar tamamlamış olacağız. 22 kilometrelik Boyabat Çevre Yolu çalışmalarını başlatmıştık 2 yıl içerisinde bu yolu da BSK Bölünmüş Yol olarak hizmete vermiş olacağız. Sinop Havalimanı’nın eksiğini gediğini bırakmadık, 130 milyon lira yatırım yaptık. Yeni terminal binaları ile Sinop’a yakışır bir havalimanı oldu. 2008 yılında 14 bin yolcunun kullandığı havalimanını artık yılda 160 bin vatandaşımız kullanır hale geldi.”

Bölünmüş yolu üç kat arttı

Samsun’un 120 kilometrelik bölünmüş yol uzunluğunu neredeyse 3 katına yükselterek 120 kilometreden 306 kilometreye çıkardıklarını ifade eden Turhan, Samsun – Kavak Yolu’nu bitümlü sıcak kaplamalı bölünmüş yol haline getirdiklerini söylüyor. Turhan, sözlerine şöyle devam ediyor;

“Şu anda Çarşamba – Taşova Yolu çalışmalarına devam ediyoruz. 531 milyon lira yatırımla standardını yükselttiğimiz yolun tamamını 2012 yılına kadar tamamlamayı planlıyoruz. Samsun’un demiryolu bağlantısını da güçlendiriyoruz. Samsun – Kalın Demiryolu’nu 1.2 milyar lira yatırımla rehabilite ediyoruz, yakın zamanda da hizmete açmayı planlıyoruz.

Hızlı tren gelecek

Ayrıca Samsun’u hızlı tren hattına bağlayacak Samsun – Çorum – Kırıkkale Hızlı Tren Hattının da proje çalışmalarını başlattık. Bu hat ile Samsun ile başkent Ankara’yı birbirine bağlamış olacağız. Ordu’nun bölünmüş yol uzunluğunu 50 kilometreden 152 kilometreye çıkardık. Sadece 48 kilometre olan BSK uzunluğunu 6 kat artırarak 305 kilometreye çıkardık.

Yollarının standardını yükselttik. Ordu Çevre Yolu’nun yapımını başlattık. 1.7 milyar liranın üzerinde yatırım yapıyoruz ve 2021 yılına kadar yolun tamamını hizmete vermeyi planlıyoruz.

Mesudiye-Gölköy-Ordu Yolu’nun standardını yükseltiyoruz, gelecek yıla geriye kalan 3 kilometrelik kısmı da tamamlamış olacağız.

Tüm yollar tek tek ele alınıyor

Ulubey-Gölköy Yolu ile birlikte Fatsa – Aybastı Yolu, İslamdağ – Korgan Yolu, Ulubey Ayrımı – Kabadüz – Çambaşı Yolu ve Kumru – (Korgan – Çamiçi Ayrımı) Yolu’nun da standardını yükseltme çalışmalarını başlattık. Bu yolları da hizmete veriyoruz.

Deniz üzerine havalimanı

Ülkemizin ilk deniz üzerine havalimanını Ordu’ya kurduk. Sadece geçen yıl 1 milyon 200 bine yakın insanımızı bu havalimanın kullandı. Giresunlu ve Ordulu hemşerilerimiz bu havalimanı ile memleketlerine daha yakın oldu. Giresunlu hemşerilerimiz de dev ulaşım yatırımlarından payını aldı. 2003 yılında sadece 28 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğu 116 kilometreye çıktı. Sivas ile Giresun arasındaki 157 kilometrelik yolun 141 kilometresi bölünmüş hale geldi.

Bu yıl sonunda tamamını bölünmüş yol haline getirmiş olmayı planlıyoruz. 5 bin 900 metre çift tünel ve bin 800 metre bağlantı yolları ile birlikte Eğribel Tüneli’nde de çalışmalarımız hızla sürüyor. 2 yıl içerisinde tüneli tamamlayarak mevcut yolu 25 dakika kısaltmış olacağız. Giresun – Espiye Ayrımı – Dereli Yolu’nu tünellerle bir bir geçiyoruz. Son olarak da Dereli Çınarcık Tünellerini tamamladık.”


“Sadece tünel ve yol yapmıyoruz”

Trabzon’un sanayisi ve turizmiyle gelişmiş bir şehir olduğunu ifade eden Turhan, şehrin gerçek potansiyelini yakalayabilmesi için daha kat etmesi gereken mesafe olduğunu vurguluyor.

Turhan, “Trabzon’un gelişimi yolunda elbette sadece tünel veya yol yapmıyoruz. Bakanlık olarak 16 yılda yaklaşık 9 milyar liralık yatırım yaptık. 2003 yılı öncesinde Trabzon’un sadece 73 km bölünmüş yolu vardı. Bugün ise 216 km’lik bölünmüş yol ağına sahip. 2003 yılında 83 kilometre olan BSK’lı yol uzunluğunu 5 kat artırarak 406 kilometreye çıkardık. Trabzon -Giresun ve Trabzon – Rize Yolunu BSK’lı bölünmüş yol haline getirdik. 14 kilometrelik Sürmene-Köprübaşı Yolu’nun tamamı BSK tek yol olarak tamamladık.

11 kilometrelik Çaykara – Uzungöl Yolu’nun BSK’lı hale getirdik. Derecik – Akçaköy Yolu’nun yeniledik Sathi kaplama asfalt yaptık. Ayasofya Kavşağı, Reşadiye Köprülü Kavşağı ile birlikte Karadeniz Sahil Yolu bünyesinde 9 tünel yaptık. Trabzon Şehir Geçişi Devlet Yolu çalışmaları kapsamında Yıldızlı Kavşağı ile Halit Kobya Kavşağı arasını bölünmüş yol haline getirdik.

Proje kapsamında toplam 12 adet köprülü kavşak, 8 adet çift tüp 1 adet tek tüp tünel ve 55 adet köprü yapıyoruz. Projenin tamamını 2 yıl içerisinde de tamamlıyoruz. 595 milyon lira yatırım yaptığımız Maçka – Karahava Yolu’nda 20 adet köprü ile Başar tünellerinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Gelecek yıl içerisinde de yolun tamamını hizmete açıyoruz. 678 milyon lira yatırım yaptığımız Trabzon – Maçka Yolumda çalışmaları bu yıl içerisinde tamamlıyoruz. Uzunluğu 14 km olan Of – Balaban Yolu’nun 5.5 kilometresini tamamladık. 2 yıl içinde tamamını hizmete vermiş olacağız.

Akçaabat-Yıldızlı-Söğütlü Yolu, Araklı-Dağbaşı-Bayburt Bölünmüş Yolu ve Akçaabat- Düzköy Yolu projelerini bu yıl içinde bitiriyoruz. 440 milyon liralık dev bir proje olan Of – Çaykara Yolu’nun tamamını da gelecek yıl içerisinde hizmete vermiş olacağız.

Yeni Zigana Tüneli’ne devam

Doğu Karadeniz’in en önemli merkezi konumundaki Trabzon’u Gümüşhane üzerinden Bayburt, Aşkale ve Erzurum’a bağlayan Yeni Zigana Tüneli projesine de hızla devam ediyoruz. Bu tünelde de 13 kilometre 420 metrelik kazıları tamamladık. 6 kilometre beton kaplama işini yaptık. 2019 yılı içerisinde de açmayı planlıyoruz. Tonya – İskenderli – Beşikdüzü Yolu’nun 12 kilometrelik kısmım tamamladık, gelecek yıla da gerisini tamamlayarak yolun tamamını hizmete açmış olacağız.

Karayolu ile birlikte Trabzon’u hızlı tren ağma bağlama için de çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Erzincan – Trabzon Hızlı Demiryolu Etüt Projesi çalışmalarını başlattık. Yaklaşık 248 km uzunluğunda sinyalli ve elektrikli 160 km/saat hıza uygun bu hattın etüt projesiyle ilgili teknik ve mali teklifleri temmuz ayı içerisinde almış bulunuyoruz. Değerlendirme çalışmalarını devam ediyoruz.

Trabzon balıkçılığın başkenti

Bu nedenle balıkçı barınaklarını yenilerken ihtiyaç doğrultusunda yeni balıkçı barınaklarını da tamamladık. Sürmene Yeniay Balıkçı Barınağı, Of Balıkçı Barınağı, Vakfıkebir Balıkçı Barınağı, Akçaabat Akçakale Çekek Yeri ve Arsin Balıkçı Barınaklarını inşa ettik. Yoroz Balıkçı Barınağı Tevsii işinin üçte birini tamamladık.”

“Hayalleri gerçeğe dönüştürüyoruz”

“Rize’nin 2003’e kadar sadece 20.2 km bölünmüş yolu var iken, 124.6 km daha bölünmüş yol yapılarak toplamda 144.8 km’ye ulaşıldı” diyen Turhan, sözlerini şöyle tamamlıyor:

“Toplam uzunluğu 104.5 km. olan Karadeniz Sahil Yolu (İyidere-Hopa Arası) Yolu’nun 73.8 km’si bitümlü sıcak karışımlı bölünmüş yol olarak tamamlandı. Uzunluğu 81 km olan Rize Ayrımı – İkizdere Yolu’nun 21 km’si bitümlü sıcak karışımlı bölünmüş yol ve 3 km’si sathi kaplamalı tek yol olarak tamamlandı.

8.5 kilometrelik Rize Güney Çevre Yolu’nun 3.6 km’si bitümlü sıcak karışımlı bölünmüş yol olarak tamamlandı. Güneysu – Büyükköy Yolu’nun 11.2 km’si sathi kaplamalı tek yol olarak yapıldı. İyidere Ayrımı – İkizdere Devlet Yolu 32 km bölünmüş yolunun önemli bir bölümü tamamlandı. Bedeli 284 milyon lira olan projede 4 adet çift tüp tünel, 3 adet köprü, 3 adet köprülü kavşak ve 2 adet viyadük yer alıyor.

Hiç Çayeli’siz olur mu?

Hurmalık 1 ve 2 tünelleri ile sanat yapılarında çalışmalara başlandı. 2020’de tamamlanacak. Çayeli – Kaptanpaşa 78 milyon lira yatırımla yapılıyor. Proje kapsamında 4 adet tünel ve 3 adet köprü bulunmakta. Tünel ve köprü imalatlarına başlandı. Muhtelif kesimlerde sanat yapıları tamamlandı. 2020’de tamamlanacak.

Rize – Pehlivantaşı – Kalkandere Yolu 68 milyon liralık bir yatırımla yapılıyor. Proje kapsamında 4 adet çift tüp tünel bulunmakta. T1 ve T2 tünellerinde çalışmalar devam etmekte. Muhtelif kesimlerde tek yol bitirildi. 2020’de tamamlanacak.

Rize – Artvin Havalimanı’nın temeli atıldı

Proje bedeli 120 milyon lirayı bulan Salarha Tüneli inşaatı başladı. Proje kapsamındaki 1 adet çift tüp tünelde kazı çalışmaları devam etmekle. Bu yıl içerisinde tamamlayarak hizmete vereceğiz.
En önemli yatırımlarımızdan biri olan Rize- Artvin Havalimanı’nın da temeli atıldı. Üstyapı tesislerinin inşaatına başlandı. 30 bin metrekare terminal binası ve yan tesisleri ile birlikle toplam 41 bin metrekare kapalı alan planlanıyor. 1 milyar 461 milyon 400 bin lira proje bedeli bulunan havalimanında kapasite yaklaşık 3 milyon yolcu/yıl olacak.

İyidere’ye lojistik üssü

Rize’nin lojistik gücünü artıracak İyidere Lojistik Limanı Etüt Proje İşleri’ni de başlattık. Sondaj çalışmaları bitirildi. Jeolojik jeoteknik etüt raporu onaylandı. Kesin proje çalışmasına devam ediyoruz.

Artvin kapsama alanına girdi

Artvin’in de tüm Karadeniz şehirleri gibi yollarını açtık, tünelleri yaptık, ulaşılır ve erişilir hale getirdik. Neredeyse 4 milyar liralık yatırım yaptık. Artvin’in 2003 yılına kadar 22 km bölünmüş yolu var iken, ilave olarak 23.3 km daha yeni bölünmüş yol yaparak toplamda 45.3 km’ye ulaştık. BSK yol uzunluğu 31 kilometreden 163,6 kilometreye çıktı. Yusufeli Baraj Gölü altında kalan yol yerine yapılan DOKAP kapsamında yollar yapılıyor. Gelecek yıl içinde tamamlanacak.

Uzun lafın kısası

Karadeniz Bölgemiz hayallerin en güzellerine layık ve hayalleri gerçekleştirmek için çabalıyoruz. Buralar için hayal edilen her şeyin gerçek olamaya hakkı var ve Karadeniz’in çalışkan insanları bu hayallerin gerçeğe dönüşmesi için en önemli etken. Biz hükümet olarak Karadeniz Bölgesine her türlü yatırımı yapmaya her türlü desteği vermeye hazırız. Bizim derdimiz de sevdamız da halkımıza hizmet etmek. Bugüne kadar ideoloji değil, hizmet siyaseti yaptık. Bundan sonra da aynı şekilde devam edecek.”

Para

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Karadeniz’deki tüm yol ve ulaşım planlaması burada

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.