Karadeniz ile Akdeniz birbirine bağlanacak

140 yıla dayanan hikayesiyle 600 kilometrelik Karadeniz-Akdeniz Yolu projesi, Türkiye ihracatının alternatif pazarlara açılması açısından büyük önem taşıyor.

Önümüzdeki yıl hayata geçecek Karadeniz ile Akdeniz’i birbirine bağlayacak Karadeniz-Akdeniz Yolu projesi, 28 tüneliyle 600 kilometre uzunluğunda olacak. Türkiye ihracatının alternatif pazarlara açılması açısından büyük önem taşıyan proje sayesinde, Rusya’ya yapılamayan narenciye ihracatı Ukrayna’ya Karadeniz üzerinden daha ucuz ve kolay yapılabilecek. İlk kez Osmanlı padişahı Sultan Abdülaziz döneminde dile getirilen, 2. Abdülhamid zamanında projesi çizilen 2017'de hizmete girecek Karadeniz-Akdeniz Yolu, Karadeniz'i İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Akdeniz'in ticaret limanı yapacak. 

‘Türkiye’yi dünyada ilk 10 ekonominin arasına sokacak.’

Projenin Türkiye’yi dünyanın en büyük 17. ekonomisinden ilk 10’a sokacak olduğunu belirten KAİAD Başkanı Murat Camadan, projenin 88 kilometrelik Ordu bölümünün bu yıl içinde, diğer etaplarının ise 2017 sonunda tamamlanacağından bahsetti. Rusya ile yaşanan krizin ticari sonuçlarının 140 yıllık projeyle çok daha fazlasının telafi edileceğine inanan Camadan, Ordu–İskenderun hattı dışında Karadeniz’i Akdeniz’e bağlayacak diğer 17 ana karayolu güzergâhıyla ilgili yürütülen proje çalışmalarının da Ulaştırma Bakanlığı tarafından tamamlandığını belirtti. Ayrıca Camadan, kuzey-güney yönünde belirlenen 18 güzergâhın toplam uzunluğunun 11 bin 842 kilometre olacağını ve proje tamamlandığında kuzey-güney yönünde 10 bin 453 kilometre duble yolun, 1299 kilometre de tek yolun hizmete sunulacağını açıkladı.

Benzer İçerikler

Yorum Yap

Yorumlar 0

Ajanda

Tümünü Gör

Çok Okunan Haberler