Karacaali İskelesi’nin maliyeti 4 milyon TL’yi geçecek

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, 4 milyon 240 bin 530 TL’lik yatırımla yapacağı Bursa Gemlik’teki Karacaali İskelesi Projesi için harekete geçti.

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Bursa Gemlik’te Karacaali İskelesi Projesi’ni geliştiriyor. Yapılması planlanan iskele sahasında 1980’li yıllarda yapılan yaklaşık 36 metre uzunluğunda ve 5 metre genişliğinde bir balıkçı iskelesi yer alıyor.

Karacaali İskelesi yenileniyor

Mevcut durumda bu iskelenin yıllar içinde hasar görerek kullanılamaz hale gelmesi ve balıkçılık sektörüne istenen faydayı verememesi üzerine yenilenmesine karar verildi. Bu sebeple; yapımı planlanan Karacaali İskele projesi yapım çalışmalarına başlandığında, eski ve yetersiz durumdaki 36 metrelik iskele kıyı kenar çizgisinin deniz tarafında kaldı.

İskele nasıl olacak?

Proje, 10 m*25 metre rıhtım, 100,05 m*10 metre iskele, 10 m* 30 metre rıhtımdan oluşacak. İskele 40*10 m + 40*10 m + 20*10 m olmak üzere 3 ayrı ANO (Betonarme inşaatlarda meydana gelebilecek deformasyonların tüm tahkimatı etkilemesini önlemek ve deforme olan kısımların kolay tamir edilebilmesini sağlamak için söz konusu tahkimatın bloklar halinde inşa edilen kısımlarıdır.) olarak inşa edilecek.

Denize dolgu yapılacak

Kıyı Kenar çizgisinin deniz tarafında yapılacak proje, dolgu yapılarak denizden alan kazanılarak inşa edilecek. Yapılacak dolgu; deniz seviyesi üzerine, kaplama, temel ve alt temel seviyesine kadar 1,5 mt. çıkılacağı haliyle hesaplandı. Buna göre dolgu yüksekliği; -2 m deniz derinliği ve 1.5 m deniz üstü yüksekliği olmak üzere toplam 3.5 metre olarak hesaplandı.
Proje bazında rıhtım için 550 metrekarelik alanda 962,5 metreküp deniz içi dolgu yapılacak. Dolgu malzemesinin özgül ağırlığı 2.67 ton/metreküp olarak alındığında miktarı 2.570 tona ulaşacak.

1550 metrekarelik iskele

Projenin 550 metrekarelik alanına 1.000,5 metrekare iskele alanı eklendiğinde toplam 1.550,5 metrekarelik sahaya ulaşılacak. Proje 2 yıl içinde tamamlanması planlanıyor. Proje kapsamında dip tarama işlemi yapılmayacak. Projenin inşaat aşamasında 20 kişilik personel, işletme aşamasında 10 kişilik personel yeterli olacak.

İskele ekonomiye ne katkı sağlayacak?

Proje kapsamında; büyük ölçekte balıkçı tekneleri, küçük takalar ve bölgenin ihtiyaç duyması halinde yolcu taşımacılığına yönelik olarak deniz otobüslerinin yanaşabilmesi planlanıyor. İlerleyen zamanlarda yanaşacak bu deniz araçları kapsamına, iskele yapısına uygun olacak nitelikte küçük çapta feribotların da dahil edilmesi düşünülüyor.

1350 DWT ve üzerinde deniz aracı yanaşmayacak

İskeleye yanaşacak büyük balıkçı teknelerinin kapasiteleri 300-350 DWT düzeyinde olacak. Balıkçı teknelerinin haricinde deniz otobüsü ve küçük ölçekli arabalı feribotların kapasitesi 250-900 DWT düzeylerinde bulunmakta olup, bu bağlamda projeye konu iskeleye ÇED Yönetmeliğinde belirtilen 1350 DWT ve üzerinde deniz aracı yanaşmayacak.

İstanbul ve Bursa’ya köprü olacak

Projenin gerçekleştirilmesiyle, günümüz ihtiyaçlarını karşılayacak iskele yapısına sahip olunacak. Balıkçı tekneleri ve balıkçılık sektörü için büyük bir gelir kaynağı olacak. Zaman içerisinde İstanbul ve Bursa (Mudanya) kıyı yapılarından Gemlik bölgesine (Armutlu yarımadasına) geçiş yapacak araçlara ve kültürel turizm için gelen ziyaretçi taşımacılığına imkan sağlayacak olması nedeniyle bölge ekonomisine katkıda bulunulacak.

Hüseyin Belibağlı-Emlaknews.com.tr

Benzer İçerikler

Yorum Yap

Yorumlar 0

Ajanda

Tümünü Gör

Çok Okunan Haberler