İstanbul 18°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

İzmir’in 2030’a kadarki ulaşım ana planı tamamlandı

Plana göre, önümüzdeki 15 yılda kentin raylı sistem ağının 467 km’ye çıkarılması öngörülüyor. Aynı süreçte 26 noktada da yeni transfer merkezi kurulacak, 6 yeni iskele ile birlikte deniz ulaşımında 11 yeni hat planlanacak.

Uluslararası düzeyde uzmanlığa sahip 10 akademik danışmanın kontrolünde geniş bir teknik ekip ile gerçekleştirilen planla İzmir’in 2030 yılına kadar izleyeceği yol haritası belirlendi.
İmar planları üzerinde yapılan detaylı projeksiyon hesaplan sonrasında kentin nüfusunun 2030 yılında 6.2 milyon olması bekleniyor.

İzmir’in 2030’a kadarki ulaşım ana planı

Plan kapsamında raylı sistemlerde önümüzdeki 15 yılda mevcut 178 km’lik şebekeye 289 km daha ekleyerek 467 km’lik bir raylı sistem ağı oluşturulması planlanıyor. Yapım aşamasındaki Narlıdere hattı ile Ankara’dan onay bekleyen Buca-Üçyol Hattının hemen devamında Sarnıç-Gaziemir-Eskiizmir-Çankaya-Basmane-Yenişehir hattı ile Buca hattının ÜçyoFdan Konak-Alsancak-Halkapınar-Bayraklı yönündeki devam hattının proje süreçlerine başlanarak öncelikli yatırım programına dahil edilecek.

Karşıyaka Tramvayı’nın Mavişehir bağlantısının tamamlanması ile Çiğli -AOSB ve Katip Çelebi Üniversitesi uzatmasına başlanması amaçlanıyor. Mevcut metro hattının da batıda Narlıdere’ye kadar uzatması ve doğuda Evka3-Bornova’ya kadar uzatılması için kısa sürede inşaata başlanması hedefleniyor. Kısa vadedeki bir diğer en önemli yatırım ise Buca-Üçyol metrosu olacak.
Bu şebekenin en önemli omurgası İZBAN’ın kuzeyde Bergama’ya, güneyde ise Tire, Ödemiş, Bayındır’a kadar uzatılması planlar dahilinde.

İzmir’in 2030’a kadarki ulaşım ana planı orta vadede Buca hattının kent merkezi yönünde Alsancak-Halkapınar ve Bayraklı güzergahında uzatılması olarak planlandı. Yaklaşık 10.7 km’lik bir uzatmayla Buca hattı kent merkezine ve yeni merkezi iş alanına erişmiş olacak.

Hattın güneyde İZBAN bağlantısı için de uzatılması hedefleniyor. Bir diğer önemli hat ise Sarnıç’tan başlayıp Gaziemir, Eskiizmir, Eşrefpaşa, Çankaya, Basmane, Yenişehir, Halkapınar güzergahındaki Eskiizmir Hattı. 27.6 km uzunluğundaki hat ile en önemli konut ve çalışma bölgeleri birbirine bağlanacak.

Bornova-Bayraklı güzergahından Karşıyaka ve Çiğli’nin kuzeyinden geçen ve Katip Çelebi Üniversitesinde mevcut hatlar ile entegre olan Kuzey hattı bu yönden gelen talebin karşılanabilmesi amacıyla planlandı.

Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılması planlanan Halkapınar-Otogar Hattı da planda yer alıyor ve bu hattın Pınarbaşı’na kadar uzatılması gerektiği belirtiliyor. Uzun dönem planlan arasında ise Bornova-Narlıdere Metro Hattı’nın Güzelbahçe’ye uzatılması var. Kuzeyde ise Kuzey hattının Menemen’e kadar uzatılması öngörülüyor.

Bu bölgede nüfus açısından çok ciddi gelişmeler beklendiğinden bu uzatmaya ayrı bir önem veriliyor. Doğuda ise Pınarbaşı hattının Kemalpaşa OSB ve Kemalpaşa merkeze uzatılması amaçlanıyor. Karşıyaka merkezde Gime koridorunda yeni bir tramvay planlanıyor.

Transfer merkezleri

İzmir’in 2030’a kadarki ulaşım ana planı kapsamında raylı sistem şebekesinin en önemli tamamlayıcı unsuru olarak transfer merkezleri de ele alındı. Mevcut 24 transfer merkezi ve noktasına ek olarak 26 noktada yeni transfer merkezi planlandı. Özel araç kullanımını azaltmak ve toplu taşımayı teşvik etmek amacıyla 52 adet “park et-devam et” alanı kurulacak.

İzmir’in liman kenti kimliğine uygun olarak deniz ulaşımını geliştirmek için 6 yeni iskele ile birlikte 11 yeni hat planlaması yapılacak. Böylece iskele sayısı 17’ye, mevcut 10 hatla birlikte hat sayısı 21’e yükselecek.

Kentteki tüm işletmecilerin İzmirimkart ile entegre olması ve bütüncül bir yaklaşım ile koordinasyonu amaçlanıyor. Hedefler çerçevesinde planın orta ve uzun vadede getirdiği faydalar dikkate alındığında özel araç kullanımında 4 puana yakın azalma öngörüldü.

İzmir’in 2030’a kadarki ulaşım ana planı için kentteki toplu taşıma kullanım oranının yüzde 5 oranında arması planlandı. Sabah zirve saatte CO2 salınımında 2030 yılında yüzde 18 azalma hedefleniyor.

Posta Ege

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

İzmir’in 2030’a kadarki ulaşım ana planı tamamlandı

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.