İzmir’e 1.5 milyar liralık 6 yeni AVM yapılacak

AYD Başkanı Hulusi Belgü, AVM yatırımları açısından İzmir’in en hızlı büyüyen kentlerin başında geldiğini belirterek, “Kentteki 24 olan AVM sayısı 30’a çıkacak” dedi.

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, AVM yatırımları açısından İzmir'in en hızlı büyüyen kentlerin başında geldiğini belirterek, "İzmir'deki 24 AVM'ye şimdi 6 yeni AVM daha eklenerek sayı 30'a çıkacak. Planları ve projeleri son hızla hazırlanan bu AVM'ler kentin çeşitli ilçelerinde yer alacak. Söz konusu 6 AVM'nin yatırım miktarı ise 450 milyon dolar civarında yani 1.5 milyarı geçmiş olacak" diye konuştu.

İzmir'in Kemeraltı gibi dünyanın en büyük açık hava AVM'sine sahip olmasını büyük şans olarak değerlendiren Belgü, "Benim hayalim, Kemeraltı esnafının bir araya gelerek şirketleşmesi ve profesyonel bir yönetimle orayı çekim merkezi haline getirmek" diye konuştu.

Balıkesir'e tek yatırım

Ege'de İzmir haricinde yeni tek yatırımın Balıkesir'de olduğunu vurgulayan Belgü, "Halen inşaatı süren bu AVM'nin maliyeti ise yaklaşık 120 milyon doları (420 milyon TL) bulacak. Ege'de şu anda en fazla AVM'nin yapıldığı il İzmir" dedi.

Güzel ve iddialılar

İzmir'de açılacak 6 AVM'den başka yeni bir AVM yatırımının yapılmamasını tavsiye ettiklerini de aktaran Hulusi Belgü, "Çünkü çok fazla AVM'nin olması da diğer AVM'lere zarar verebilir. Zaten oldukça güzel ve iddialı yeni AVM'ler İzmir'e geliyor" dedi.

İzmir'de söz konusu 24 AVM'yi 1 yılda ziyaret eden kişi sayısının kent nüfusunun iki katma yakın olduğunu da sözlerine ekleyen Belgü, "İzmir için net rakamı veremem ama 70 bin nüfuslu Nevşehir'de bile AVM'yi gezen kişi sayısı yıllık 150 bin kişiyi buluyor. Bu hesaptan yola çıkarsak İzmir'de de 4.5 milyonluk il nüfusunun neredeyse 2 katma yakını AVM'leri ziyaret ediyor" dedi. AVM'lerin kent içinde trafik sorununa neden olduğu yönündeki eleştirileri de yanıtlayan Belgü, "Trafik sorununu belediyelerle çözmeye çalışıyoruz. Zaman zaman biz belediyelere çeşitli önerilerde bulunuyor bazen de onlar bize yapmamız gerekenleri
söylüyor.

Zaten biz ulaşımı rahatlatmazsak yapılan bu yüz milyonlarca liralık AVM'lere müşteri gelmez. Trafiğe dikkat ediyoruz. Bazen yeni açılan AVM'lerin ilk başlarda sorun yaşayabiliyor ama bunlar zaman içinde düzeltiliyor" dedi. Her şehrin ve bölgenin AVM'ye gitmek için farklı sebepleri olduğunu aktaran Belgü, "İzmir'de AVM'ye gitmekteki ilk amaç sosyalleşmek. Gerçi İzmirliler'in Kordon, Karşıyaka gibi çok güzel yerleri var ama AVM'leri de çoğunlukla sosyalleşmek için tercih ediyorlar" dedi.

Şampiyon Ege

AVM içinde geçirilen süre bakımından Ege Bölgesi ortalamasının 2.9 saat olduğu bilgisini veren Belgü, "Bu oran ile Ege, Türkiye'nin tüm illerini geride bıraktı. Diğer illerde 2.5 saat civarında. AVM içinde kişi başı harcama tutarında ise Orta Anadolu Bölgesi'nden sonra Ege Bölgesi kişi başı 187.2 liralık harcamayla ikinci sırada yer alıyor" dedi.

Açık konsept daha cazip

Ege Bölgesi'nde son dönemde farklı bir mimariye yönelerek açık alışveriş merkezlerine ağırlık verildiğini söyleyen Belgü, "Açık AVM'ler müşteriyi daha çok içeride tutuyor ve daha çok alışveriş yapmasını sağlıyor. İnsanlar kapalı ve basık yerlerde kalmak istemiyor. O nedenle gün ışığını gören ferah AVM'ler yapmak istiyoruz. İzmir'in özünde ferah ve sıcak bir iklim bulunuyor. O nedenle Ege'de açık AVM'ler daha cazip hale geldi. İnsanlar AVM'lerin kapalı ve çok katlı olacağını düşünüyor ama her tarafı açık, tek katlı havadan AVM'lerin de sayısı azımsanmayacak kadar var" diye konuştu.

Kadına özel mağaza çok

Anadolu'daki AVM'lerde erkek giyimine yönelik markaların daha fazla yer alırken bunun İzmir'de tam tersi bir durum izlediğini açıklayan Hulusi Belgü, "İzmir'de kadın ağırlıklı mağazaların çokluğu dikkat çekici. Bu da İzmirli kadınların alışverişi daha çok sevdiğini gösteriyor. Zira talep olmasaydı bu kadar bayan mağazası açılmazdı" ifadelerini kullandı.

Kemeraltı farklı olabilir

Esnafın da desteklenerek AVM içinde yer almasına yönelik bir kanun olduğunu hatırlatan Belgü, "AVM'ler, esnafa yüzde 5 oranında yer ayırmak zorunda. Hayalim ise Kemeraltı gibi dünyanın en büyük açık hava alış veriş merkezindeki esnafın birleşerek oranın yönetimini bir şirkete vermeleri veya kiralamalarıyla orası çok daha farklı bir konuma gelebilir" dedi.

En düşük 15 dükkan şartı

Demek üyesi AVM'lerin her birinin 5 bin metrekareden büyük ve içinde en az 15 mağazası bulunduğuna dikkat çeken Belgü, "Ayrıca bu AVM'nin tek şirket tarafından yönetilmesi gerekiyor. İzmir'de bu kriteri sağlayan AVM sayısı 24 olurken bu sayı Ege Bölgesi genelinde 64'ü buluyor" dedi.

İnşa edilecek AVM'ler

Alpark AVM - Kiralanabilir alanı 130 bin metrekare
Bayraklı AVM - Kiralanabilir alanı 70 bin metrekare
Mabeyn AVM - Kiralanabilir alanı 17 bin metrekare
İzmir AVM - Kiralanabilir alanı 29 bin metrekare
İstinye Park - Kiralanabilir alanı 85 bin metrekare
VVestpark AVM - Kiralanabilir alanı 65 bin metrekare

Habertürk Egeli

Benzer İçerikler

Yorum Yap

Yorumlar 0

Ajanda

Tümünü Gör

Çok Okunan Haberler