İstanbul 17°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • İstanbul Yeni Havalimanı’na 15 bin metrekare dolgu yapılıyor

İstanbul Yeni Havalimanı’na 15 bin metrekare dolgu yapılıyor

İGA Havalimanı İşletmesi İstanbul Arnavutköy Tayakadın mevkiinde yapımı devam eden İstanbul Yeni Havalimanı İnşaatı için 8 milyon 500 bin TL’lik bir bütçe ile deniz dolgusu gerçekleştiriyor.

Teknik zorunluluktan kaynaklandı

İstanbul Yeni Havalimanı projesi kapsamındaki uçaklara akaryakıt (Jet A-1) ikmal hizmeti verilebilmesi için ilk fazda günde 12.500 m³’lük (12.500.000 lt) yakıtın temin edilmesi öngörülmüştü. Fakat uygulama esnasında yapı zemininde ortaya çıkan geoteknik gereksinimler ve liman projesinin değişmesi nedeniyle İGA Havalimanı ek dolgu projesi yeniden düzenlendi.

Projenin kuzey sınırı 35 metre ötelendi

Bu kapsamda İstanbul Yeni Havalimanı İkmal Terminali İlave Dolgu Projesi geliştirilerek batı dalgakıranı o lokasyondaki zayıf zemin karakterinden dolayı 35 metre kuzeye ötelenerek değişikliğe gidildi.

Ek proje ile İGA İkmal Terminali Projesi kara alanı ile bağlantı sağlayacak dolgu alanı, yanaşma ve bağlama yapacak gemilerin kötü hava şartlarında korunabileceği doğu dalgakıranı ile batı dalgakıranı, kuru yük ve genel kargo gemilerinin yanaşabileceği bir rıhtım ve sıvı yük gemilerinin yanaşma ve bağlanması için bir dolfen tipi iskele yapısına kavuşmuş oldu.

Doğu dalgakıranı 650 metre uzadı

Proje ile hâkim kuzey-kuzey doğu yönlü dalgaların liman içine girişini engelleyebilmek için liman giriş ağzının 100 metre uzatıldı. Eski projede 550 metre olan doğu dalgakıranı 650 metre olacak şekilde düzenlendi.

Dolgu alanı nerede?

İGA Havalimanı ek dolgu alanına en yakın yerleşim yerleri batıda Yeniköy ve güneydoğuda Akpınar Köyü olarak öne çıkıyor. Yeniköy, proje alanına yaklaşık 6 km mesafede, Akpınar Köyü ise yaklaşık 3,5 km mesafede yer alıyor. Proje alanına yaklaşık 6 km mesafede kıyı koruma yapıları olan mahmuzlar ve yaklaşık 11 km mesafede Karaburun Balıkçı Barınağı yer alıyor.

İGA Havalimanı ek dolgu kapsamında 87 bin 757 m3 dolgu yaklaşık 6 aylık bir zaman diliminde ve 15 bin metrekarelik bir alanda yapılacak. Proje kapsamında kullanılacak dolgu malzemesi yaklaşık 20 km (8 km Karayolu ve 12 km İstanbul Yeni Havalimanı Projesi saha servis yolu) mesafedeki Işıklar Köyü’nde bulunan İGA Havalimanı’nın taş ocağından temin edilmesi planlanıyor.

Projeye kazıklı platform ve dolfen inşaatında kazık çakım işlemlerine yükleme platformundan başlanacak. Daha sonra en dıştaki bağlanma dolfenlerinden devam edilip, yükleme platformuna doğru ilerlenecek. En son yaslanma ve bağlanma dolfenlerinin inşaatı yapılacak.

Kazık çakım işlemi bitirilen dolfen ve platformların tabliye kısımlarının inşa edilmesine geçilecek. Kalıplar uygun şekilde kurulacak ve beton dökümü gerçekleştirilecek. Beton dökümü işleminin sona ermesini müteakip kalıpların sökümü gerçekleştirilecek. Kalıplar söküldükten sonra, kalıp kurmak amacıyla kazıklara kaynatılan profiller taşlama motoru ile kesilecek, yüzeyler tamir edilecek ve korozyona karşı boyanacak. Bu şekilde kazıkların yerinde dökülecek olan tabliye (kütle) betonu ile birbirlerine bağlanması sağlanmış olacak.

Dolguda 2 tonluk taşlar kullanılacak

Tabliye betonu inşaatında projede belirtilen yerlere çabuk bırakma kancası, halka ve usturmaça elemanları monte edilecek. İskele üzerinde kanallardan geçecek tesisata (elektrik, yangın suyu vb.) ulaşımı sağlayacak rögarlar başlık kirişleri üzerinde bırakılacaktır. Kediyolları ve ulaşım köprüleri, projesinde belirtilen ölçü ve kalitede çelik boru ve çeşitli profillerle imal edilecek. Kazık çakım işlemlerinin tamamlanmasından sonra planlanan su içi betonlarının inşaatına başlayacak. Su içi betonu inşaatında, gerekli yerlerde rıhtım altı kanal taraması yapılıp rıhtım altı dolgusu yerleştirilecek, üzerine tıkama tabakası serilip su içerisinde kalıp kurularak su içi betonu uygulaması yapılacak. Su içi betonu arkasında projede belirtilen yere kadar 0-0,250 ton taşlarla rıhtım arkası dolgusu ve 0,4-2 ton taşlarla koruyucu tabaka yapılacak.

Proje kapsamında 300 kişi görev yapacak.

Emlaknews.com.tr

 

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

İstanbul Yeni Havalimanı’na 15 bin metrekare dolgu yapılıyor

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.