İMSAD’dan Uluslararası İnşaatta Kalite Zirvesi

“Uluslararası İnşaatta Kalite Zirvesi” Türkiye İMSAD önderliğinde ve çalışma ortaklarıyla birlikte 9’uncu kez hayata geçecek.

İçinde bulunduğumuz yüzyılda; verimliliğin temel taşları olan maliyet, hız ve kârlılık gibi kavramlar; marka, teknoloji, inovasyon, lojistik, AR-GE ve insan unsuru ile bir araya gelerek etkin bir rekabet ortamı oluşturuyor. Bu önemli parametreler birbirine entegre hareket ettiğinde ise hem iç pazarda hem de dış pazarda malzemelerimiz adından sıkça söz ettiriyor. Ülkemizin inşaat malzemelerinin kalite açısından dünya çapında bilinir ve güvenilir bir konumda olması da bizi global ticarette emin adımlarla ilerlemeye teşvik ediyor. Dış ticaret rakamlarımıza baktığımızda da bu tezin, istatistiklerle doğrulandığını görüyoruz. İstatistikler bize global anlamda bir zoru daha başardığımızı gösteriyor; çünkü bizler Batı’nın standartlarıyla üretip Doğu’nun fiyatları ile rekabet ediyoruz.

Malzeme üretimi önemli

Ticaret, tüm sektörlerde olduğu gibi inşaat sektörünün de tam kalbinde yatıyor. 2018’de yüzde 7,1 artarak 168,1 milyar dolara yükselen ihracatımız Cumhuriyet tarihimizin en yüksek yıllık ihracatı oldu ve sağladığı katkı ile ekonominin en zor döneminde direksiyona geçerek ekonomideki yavaşlamanın hızını kesti. Türkiye’nin toplam ihracatına en büyük katkılardan birini de ihracata daha çok ağırlık veren “inşaat malzemeleri sanayisi” gerçekleştirdi.

Sınırları aşmak üzere

2017 yılından bu yana devam eden Ticaret Savaşları, İngiltere ve AB tarafında yaşanan Brexit belirsizliği, Orta Doğu’da süregelen krizler, Çin ekonomisindeki yavaşlama gibi önemli gelişmeler 2019 yılında küresel ticarette bir daralma olasılığının sinyallerini veriyor. Buna rağmen; 2019 yılı büyüme hedefi olan yüzde 2,3’ün neredeyse yarısından fazlasının ihracattan gelmesi bekleniyor. Bu başarıyı yakalayabilmek adına, ihracat hacmimizdeki ivmenin sürekliliği için de çaba harcamak önceliklerimiz arasında yer alıyor. Dış ticaretin bu denli önem arz ettiği günümüzde mevcut pazarlarımızın dışındaki bölgelere de odaklanarak sınırları aşmalı, potansiyelimizin daha iyi farkına vararak, katma değerli ürünler üretip ithalat girdisinin azalmasını sağlamalıyız.

Ülkemizin dünya ticaretinde en iddialı olduğu ihraç ürün gruplarını belirlememiz, dünyada tüm bölgelerdeki doğru pazarlara erişmemiz, Türkiye’nin küresel ticaretteki pozisyonunu daha iyi analiz etmemizi sağlayarak sınırsız bir ticaret gerçekleştirmemize yardımcı olacaktır.

Hedef ortalama 1 milyon dolar

2018 yılında, toplam 83 bin ihracatçının ilk bini 102,8 milyar dolar ile toplam ihracatın %61’ini gerçekleştirirken ortalama 100 milyon dolar/şirket performansına karşılık; geri kalan 82 bin şirket 65 milyar dolar ile şirket başına ortalama 2,0 milyon dolar bir performans sergilemektedir. Bu şirketlerin ortalama 1,0 milyon dolar ihracat artışı sağlanması ile Türkiye’nin 2023 vizyon hedefleri daha hızlı sağlanabilecektir.

Günümüz rekabet ortamında sektörel trendlere uyum sağlayabilenler, varlıklarını geleceğe taşıyacak olanlardır. İnşaat malzemesi sanayicileri olarak bu bağlamda Türkiye markasıyla öne çıkıp, çok daha güçlü ve talep edilir konuma gelmek en büyük hedefimiz…

Hedeflerimizi belirlemek, paylaşmak, hayata geçirmek için zirvemizin temasını “Rekabetin Şifreleri: Sınırsız Ticaret” olarak belirledik. Paydaşlarımıza en yüksek katma değeri sağlamak, rekabet ortamında doğru stratejileri belirleyip sağlıklı bir ekonomik büyümenin yollarına ışık tutmak adına 5 Kasım 2019’da Swissotel The Bosphorus İstanbul’da buluşmak dileğiyle…

5 Kasım 2019
Swissotel The Bosphorus İstanbul
09.00

Benzer İçerikler

Yorum Yap

Yorumlar 0

Ajanda

Tümünü Gör

Çok Okunan Haberler