İstanbul 15°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

İBB’nin hedefi 1000 kilometrelik metro ağı

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), İstanbul’da yeri altını demir ağlarla örmekte kararlı. Şu anda 150 kilometrelik raylı ulaşım hattına sahip İstanbul’da 156 kilometrelik metro inşaatı ise devam ediyor. Devam eden projelerin tamamlanmasıyla 2019’un sonunda İstanbul, 489 kilometrelik bir raylı sistem ağına sahip olacak. Vatan’ın haberine göre, İBB’nin yeni hedefi ise 1000 kilometrelik metro ağı kurmak.

2000 yılında 8,5 kilometreydi

2000 yılında 8,5 kilometrelik metro hattı bulunan İstanbul’da 2004 sonuna kadar raylı ulaşım ağı 45 kilometreye çıkarıldı. 2004-2016 arasında inşaatı tamamlanan 100 kilometrelik metro hattının hizmete girmesiyle toplam raylı sistem ağı 150 kilometreyi buldu. Toplu taşımayı geliştirmek için bir çok projeye imza atan İBB, şu anda 156 kilometrelik metro hattının inşaatına devam ediyor. Bu projelerle Metrobüs‘teki yoğunluğun azaltılması hedefleniyor.

Teknoloji ilerledi, projeler hızlandı

İlerleyen inşaat teknolojisi sayesinde tamamen yer altında yapılacak metro güzergahlarının inşaatı eskiye göre daha hızlı ilerliyor. Marmaray ve Avrasya Tüneli’nin inşasında kullanılan büyük tünel açıcı TBM’ler sayesinde metro inşaatları da hızlandı. İBB’nin 2019 sonrasında İstanbul’u 1000 kilometrelik bir raylı sistem ağına sahip bir kent haline getirmeyi hedefliyor.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

İBB’nin hedefi 1000 kilometrelik metro ağı

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.