Türkiye’nin en büyük ‘esans’ üreticisi Gülçiçek Kimya ve Uçan Yağlar Sanayi ve Ticaret AŞ (Gülçiçek), Gebze OSB’deki yeni fabrikasıyla küresel rekabette çok büyük bir atak yaptı. Önceki fabrikada yıllık 2.500 ton olan üretimini, yeni fabrikada 7.500 tona, çalışan sayısını 135 kişiden 270 kişiye çıkaran firma, ihracat yaptığı ülke sayısını da 56’dan 72’ye yükseltti. Bu yıl 150 milyon lira ciro bekleyen firma, cironun yüzde 25’ini de ihracattan sağlıyor. Sektörün duayen sanayicisi ve Gülçiçek’in kurucusu Michel Gülçiçek’in artık onursal başkan. Michel Bey’in oğlu Aslan, yönetim kurulu başkanı, kızı Sibel ise genel müdür. İkinci kuşağın hedefi, şu anda küresel rekabette ilk 20’e olan Gülçiçek’i 10 yıl içinde ilk 10’a sokmak.
Michel Gülçiçek, küçük yaşta çalışmaya başladığını belirtiyor ve ailesiyle ilgili şu bilgileri aktarıyor: “Ben İstanbul doğumluyum. Babam Beyrut’lu bir tüccarmış. Osmanlı yıkılınca İstanbul’a gelmişiz. 12 yaşımdayken babam vefa etti. Küçük yaşta yazları çalışır, kışları okula giderdim. Saint Benait’te okuyordum ama ortaokulda bıraktım. Mektebi bıraktıktan sonra bir İsviçre firmasının mümessili uçan yağlar (esans) satan bir firmaya girdim. Orada işi öğrendim. Sonra askerliğimi yaptım ve Pereja’da 5 sene çalıştıktan sonra patronumun da verdiği cesaretle ayrıldım ve Tahtakale’de toptancı oldum. Kokuya çok ama çok meraklıydım. Yeğenim Erol’u yanıma aldım. İşin hammaddelerini iyice öğrendik. Sonra üretim derken işlerimiz büyüdü.”
Yakın zamanda Gülçiçek’in Yönetim Kurulu Başkanı olan, Michel Bey’in oğlu Aslan Gülçiçek, yeni fabrikanın projelendirilmesi ve inşaası sürecinde en çok çalışan isim. Çalışanlar için yüzme havuzu dahil her türlü konforu düşünerek aynı zamanda çevreci bir fabrika ortaya çıkarmış. Aslan Gülçiçek, “Yeni fabrikamızı haziran 2015’de işletmeye aldık. Önceki tesisimiz ile kıyaslarsak, Cendere’deki fabrikamızda 135 kişi çalışıyordu burada 270 kişi çalışıyor. Kapasiteyi de 2.500 tondan 7.500 tona çıkardık. Ancak istersek 33 bin tona kadar da çıkabiliriz. Burada tamamen ve dünyada sektörümüzde ilk kez uygulanan otomasyon-robotik sistem kurduk. Tahminimizden çok daha büyük bir yatırım çıktı ortaya. 65 milyon dolara mal oldu” diyor ve şöyle devam ediyor:
“Yeni sektörler için üretime başladık. Mesela kokulu tuvalet kağıdı için bizden çok ürün alıyorlar. Şu anda 72 ülkeye ihracat yapıyoruz ve ciroda ihracatın payı yüzde 25’e ulaştı. Tonajda ABD, İngiltere ve Fransa en önemli pazarımız. Fransa’da çok iyi markalara esans veriyoruz ki bunlar çok bilinen küresel parfüm markalarında kullanılıyor. Hindistan’da bir üretici ile işbirliğine girdik. Ayrıca ABD’ de de bir İngiliz firması ile işbirliğine giriyoruz. Bizde şu anda 5 bine yakın farklı hammadde bulunuyor. Bunlardan 200’e yakın da kendi molekülümüzü ürettik.”
Gülçiçek İletişim Direktörü Duygu Beşbıçak, Gülçiçek’in Gebze’deki yeni fabrikasının hem çevreci hem de insan odaklı olduğunu vurguluyor ve “Çalışanlarımızın yüzde 41’i kadın. Yaş ortalamamız 35. Çevreci bir tasarımla inşa ettiğimiz fabrikamızda çalışanlarımız için yüzme havuzumuz, fitness salonumuz, yoga stüdyomuz, mescidimiz v.b tüm ihtiyaçlar için hiçbir harcamadan kaçınılmadı” diyor.
Gülçiçek’ten Gebze’ye 65 milyon dolarlık yeni fabrika