Grundig, Berlin’de düzenlenen dünyanın en büyük tüketici elektroniği fuarı IFA’ya katıldı. Burada bir basın toplantısı düzenleyen Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu, inovatif, akıllı ve sürdürülebilir teknolojilerden oluşan ürünleriyle geleceğin evini tanıttı. Grundig’in Almanya’da tüketici elektroniğinde ilk akla gelen markalardan biri olduğunu belirten Bulgurlu, “Grundig’le beyaz eşyada 22 ülkede faaliyet gösteriyoruz. Bu segmentteki satış gelirlerimiz geçen yıl yüzde 50 arttı; bu yıl daha da artıracağız” dedi.
Toplantıda Grundig’in “Sürdürülebilir Ev 2.0” temasını anlatan Bulgurlu, yarının dijital dünyasına bugünden hazırlıklı olduklarını belirterek, “Ev teknolojilerinin geleceğini şimdiden kurguluyoruz.
Nesnelerin interneti (IoT) evleri ve tüketicilerin günlük yaşamını dönüştürüyor. Akıllı teknolojiler zaman ve enerji tasarrufu yapmamıza yardımcı oluyor. Premium markamız Grundig, cihazlar arasındaki bağlantıların ve sürdürülebilir teknolojik ürünlerin öne çıkacağı, geleceğin evlerini şimdiden tasarlıyor” dedi.
Arçelik Pazarlama AŞ Genel Müdürü Can Dinçer ise Grundig’te öne çıkan yenilikler hakkında bilgi verdi. Dinçer, evin her yerindeki bağlı aletlerle senkronize olan HomeWhiz’in bulaşık, çamaşır makineleri, fırınlar ve ankastre ocak/davlumbazların yanı sıra ev otomasyonu, eğlence ile sağlıklı yaşam ürünleriyle de uyumlu şekilde çalıştığını dile getirdi. Dinçer, sözlerine şöyle devam etti:
“30” ankastre fırın Gourmet Chef ile profesyonel aşçıyı mutfağınıza getiriyoruz. Bu yıl fuarda sergilenen buzdolaplarında etin tazeliğini takip eden FreshMeter teknolojisi, hareketli kamera aracılığıyla yiyeceklerin bozulacağı zamanı haber veren Otomatik Gıda Takibi Teknolojisi, gıda israfına karşı tüketiciyi uyarıyor. Grundig’in geri dönüştürülmüş plastik şişelerden ürettiği PET Tamburlu çamaşır makineleri, geri dönüştürülmüş plastikten üretilen elektrik süpürgesiyle, doğayı koruyup enerji tasarrufu sağlıyorsunuz.”
Bulgurlu, evinde Arçelik ürünlerini kullandığı belirterek, “Yeni çıkan ne varsa parasını verip alıyoruz. Kendi yaptığımız ürünü kullanmazsak nasıl olduğunu anlamak zor olur. Eşim şikayetçi, 6 ayda bir ürünler değişiyor. Tam kullanmayı öğreniyor, yeni ürün geliyor. Sürekli fırça yiyorum” dedi.
Hakan Bulgurlu, konuşmasından sonra basın mensuplarının sorularını da yanıtladı. Beyaz eşyada ÖTV indirimiyle ilgili bir soru üzerine Bulgurlu, ÖTV’nin etkisinin son derece önemli olduğunu, bu önlem sayesinde pazarın Türkiye’de yüzde 10 büyümesini öngördüklerini söyledi. Bulgurlu ÖTV indiriminde sürenin uzatılmasının hem kendileri hem de tüketici için faydalı olacağını aktardı.
Bulgurlu, Asya Pasifik pazarının da önemine işaret ederek, Tayland’daki fabrikanın açılışını geçen yıl yaptıklarını, bu yıl 100 bin, gelecek yıl da 300 bin adetlik üretim beklediklerini vurguladı. Hindistan’da Voltas ile kuracakları fabrikanın toplam yatırım tutarının 100 milyon dolar civarında olacağını belirten Bulgurlu, bu ülkede buzdolabı pazarında orta vadede çift haneli paya ulaşmayı hedeflediklerini dile getirdi.
Akşam
Grundig geleceğin evini şimdiden tasarlıyor