İstanbul 19°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Eyüp-Bayrampaşa Raylı Sistem Hattı 2 yıla kadar hizmette

Eyüp-Bayrampaşa Raylı Sistem Hattı 2 yıla kadar hizmette

İBB 153 milyon 663 bin TL’lik Eyüp-Bayrampaşa Raylı Sistem Hattı için harekete geçti. Proje Bayrampaşa Meydanı’ndan başlayıp Eyüp Sultan Bulvarı’nı takip ederek Eyüp sahilinde Feshane’ye kadar uzanacak. Yaklaşık 3.1 km uzunluğundaki hattın 1.5 km’lik kısmı yeraltında, diğer yarısı ise hemzemin olarak inşa edilecek.

5 hatta entegre olacak

Yüksek iş ve konut hacmi olan bölgelerde yer alan Eyüp – Bayrampaşa Raylı Sistem Hattı önemli şehir merkezleri ve mevcut raylı sistemler arasında kesintisiz çift yönlü, konforlu ve güvenli bir yolcu taşımacılığı sağlayacak. Bu amaçla; kentsel ulaşım planı çerçevesinde planlanan Eminönü-Alibeyköy Tramvay, Vezneciler-Sultangazi Metro, Topkapı-Habibler Tramvay, Yenikapı-Aksaray-Havalimanı Metro ve Kazlıçeşme – Söğütlüçeşme Metro hatları gibi beş önemli hat ile entegre olacak.

Planlanan raylı sistem hattı bölgedeki toplu taşıma sisteminin bel kemiğini oluşturacak hatlardan birisi olacak ve günümüzde büyük bir çoğunlukla özel araçla yapılan yolculuklar için önemli bir alternatif olacak. Eyüp-Bayrampaşa Raylı Sistem Hattı’nı kesen diğer metro ve tramvay hatlarıyla aktarmalı olarak yolcuların raylı sistemlerle taşınma hedefine önemli bir katkı sağlayacak. Ayrıca Eyüp-Bayrampaşa Raylı Sistem Hattı sonu Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı ile birleştirilerek bu hat ile entegre olması planlanıyor.

Söz konusu proje; iş akımı proje ve inşaat olmak üzere iki aşamadan oluşacak. Proje ve inşaatın tamamlanması ile birlikte tesis işletmeye alınıp halkın kullanımına sunulacak. İnşaat süresi toplam 2 yıl olan projede araçların toplam tur süresi 23 dakika, işletme hızı 50 km/sa olarak hesaplandı. Yolculuk Süresi 10 dakika, iki yönlü yolculuk süresi 21,5 dakika, planlanan araç sıklığı 3 dakikada bir, günlük sefer sayısı 100 olarak ön görüldü.

Güzergahta yer alan istasyonlar;

1. Meydan İstasyonu (tünel)
2. Bayrampaşa İstasyonu (aç kapa)
3. Demirkapı İstasyonu (yarma)
4. Eyüp İstasyonu (hemzemin)
5. Feshane İstasyonu (hemzemin)

İşletme nasıl olacak?

Proje konusu hatlarda işletilmesi öngörülen araçların yolcu kapasitesi kullanılacak araçların teknik özellikleri doğrultusunda 286 yolcu olarak kabul edildi. Böylece, 2 araçlık bir dizinin kapasitesi 572 yolcu olarak hesaplandı. Zirve saatlerde ortalama doluluk oranı 0.90 olarak kabul edilirken zirve saatlerde 572×0.9=514.8 yolcuya hizmet sunulacak. Değerlendirme dönemi boyunca %10 yedekler ile 2023 yılı itibariyle birlikte, 18 adet araca (9 adet 2’li diziye gereksinim duyulacağı öngörülüyor.

Emlaknews.com.tr

windows 10 pro key satın al

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Eyüp-Bayrampaşa Raylı Sistem Hattı 2 yıla kadar hizmette

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.