İstanbul 20°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Eskişehir’in toplu ulaşımı 2030’a entegre oluyor

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi 98 milyon 434 bin 180 TL’lik bir yatırımla toplu ulaşımı 2030’lu yıllara taşıyor. Şeker Mahallesi, Tunalı Mahallesi, M. Kemal Paşa Mahallesi, H. Ali Bey Mahallesi ve 71 Evler Mahallesi’den geçecek olan proje, kesinleşen 3. aşama tramvay hatları olarak öne çıkıyor.

11 durak yapılacak

11 duraklı Kentsel Ulaşım ve Toplu Taşıma Sistemi Uzatma-Bağlantı ve İlave Depo Hatları Yapım Projesi hızlı toplu taşımaya hizmet edecek. Yapı, Eskişehir Büyükşehir Toplu Taşıma Sistemi ağının bir parçasını oluşturacak. Güzergahın geçtiği noktalarda mümkün olduğunca kamulaştırmadan kaçınmak ve mevcut trafiğinin olumsuz yönde etkilenmesini önlemek amacıyla güzergah ekseni, imar yolu ekseninde, cadde geçişlerinde ise orta refüj kullanılacak.

Tasarıma hassasiyet gösterildi

Duraklar yolcu erişimi ve karayolu etkileşimi göz önünde bulundurularak mümkün olduğunca kavşak bölgelerine yakın noktalarda planlandı. Güzergahın tasarımında ve durak yerlerinin belirlenmesinde, halihazırdaki durum ile birlikte kentsel mekanlar, şehir içi yol düzenlemeleri ve İmar planlarında belirtilmiş olan yol ve kavşak düzenlemeleri de dikkate alındı. Bu sayede, tramvay hattı ve duraklarının diğer kentsel ögeler ile uyum sağlaması amaçlandı. Proje kapsamında mevcut depo sahası içinde 1 adet depo binası yapılması planlandı.

Eskişehir 3. Aşama Tramvay Projesi kapsamında planlanan raylı sistem projesinde ray açıklığı 1000 mm olacak. Hat genelinde, konfor, hız, bakım kolaylığı, gürültüyü engelleme ve bağlantı elemanlarındaki ekonomiyi sağlamak amacıyla uzun ve kaynaklı ray uygulaması öngörüldü. Duraklar ve yaya bölgelerinde kilitli parke taş veya asfalt kaplama, Karayolu geçişleri, karışık trafik ve depo sahasında asfalt kaplama ve kilitli parke taş kaplama olarak planlandı.

Eskişehir 3. Aşama Tramvay Projesi;

Güzergah-1 Yıldız-Opera arası mevcut tek hat yanına ilave tek hat (1 durak)
Güzergah-2 Opera Kumlubel arası çift hat ve loop (5 durak)
Güzergah-3 71 Evler Loop- Bölge Hastanesi arası çift hat ve loop (5 durak)
Güzergah-4 SSK-Opera arası bağlantı için çift hat
Güzergah-6 ilave depo hatlarını kapsamaktadır.

Kapladığı Alan

Çift Hat Uzunluğu: 7.396,06 m.
Tek Hat Uzunluğu: 3.823,47 m.
Çift Hat Genişliği: 6,56 m. dinamik gabari – 8,46 m kazı genişliği
Tek Hat Genişliği: 3,18 m. Dinamik gabari – 5,08m kazı genişliği
Toplam Alan: 60.676,79 m2

İzinleri alınacak

Güzergah-3 71 Evler Loop. – Bölge Hastanesi arası çift hat ve loop hattının bir kısmı tarım alanından geçtiği için İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü’nden gerekli izinler alınacak. Ayrıca tapu tarım arazileri için kamulaştırma çalışması yapılacak.

Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Eskişehir’in toplu ulaşımı 2030’a entegre oluyor

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.