Erzincan Tramvay Projesi 1 milyar lirayı buluyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Erzincan’da şehir içi ulaşımı kolaylaştırmak üzere 983.434.306 TL’lik Erzincan Tramvay Projesi’ni gerçekleştiriyor.

Binali Yıldırım’ın memleketinde gerçekleştirilen Erzincan Tramvay Projesi “Üniversitesi-Dörtyol-Otogar-Hava Meydanı Kent İçi Tramvay Hattı”nda realize edilecek.

Erzincan Tramvay Projesi güzergahını kapsayan bölgede ulaşım genelde karayolu ile sağlanıyor. Proje, yurtlar ve fakülte binalarını barındıran Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Neon Hastanesi, Dörtyol Meydanı, Terzibaba Camii, Otogar, Akyazı Kavşağı ve Havalimanına doğrudan hizmet etmesi açısından şehrin ulaşım omurgasını oluşturacak.

Projenin güzergahı

  • Proje güzergahı, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi’nin batısındaki alana depo sahası yerleşimi yapılması ile başlayarak, kampus içerisinde batı-doğu aksı içerisinde ilerleyerek mevcut göbekli kavşakta kampus nizamiye yapısına doğru yönelecek şekilde güneye doğru devam edecek.
  • Nizamiye bölgesine ulaşan güzergah, bu noktadan sonra tekrar doğu yönüne doğru yönelerek, Sivas-Erzincan Karayolu’nun kuzeyine oturarak Trabzon Yolu köprülü kavşağına doğru ilerleyerek bu yolu geçtikten sonra kuzeye doğru devam edecek.
  • Trabzon Yolu’na paralel olarak ilerleyen hat, Yalnızbağ Belediyesi Binası’nın bulunduğu bölgede Yalnızbağ Belediyesi’nin içine doğru devam ederek sırasıyla Çukurkuyu, Sarıgöl ve Kavakyolu Belediyeleri’nin içinden geçerek Neon Hastanesi kavşağında Halit Paşa Caddesi üzerine oturarak şehir merkezine doğru ilerleyecek.
    toplam hat uzunluğu 36,2 km (23,5 km + 12,7 km)
  • Şehir merkezi geçişinden sonra Terzibaba Camii yönüne doğru Fevzi Paşa Caddesi üzerinden ilerleyerek şehir merkezini terk edecek. Daha sonra Otogar bölgesinden geçerek, Akyazı Beldesi kavşağına kadar ilerledikten sonra Erzincan Havaalanı’na yönelecek. Havaalanı terminali binasında uç istasyon yerleşimi yapılarak güzergah sonlanacak. Söz konusu ana güzergah çift hat olarak planlanacak ve toplam uzunluğu 23,5 km olacak.

Eki de olacak

Bu güzergaha ek olarak, şehir merkezinin kuzey ve güneyindeki yerleşimlerin ana tramvay eksenine ulaşımın sağlanabilmesi amacıyla yaklaşık 12,7 km uzunluğunda 2. etap ring hattı planlandı. Söz konusu ring hattı ile ana tramvay hattının kuzeyinde kalan Cumhuriyet, Kazım Karabekir, Yunus Emre ve Ergenekon Mahalleri ile, güneyinde kalan İzzetpaşa Mahallesi ve TCDD garı yakınındaki yerleşim yerlerinin şehir merkezine ve ana tramvay hattına ulaşımı sağlanacak.

Kesintisiz ulaşım sağlanacak

Bu sayede il merkezini doğu - batı ekseninde baştan sona geçen tramvay hattına kuzey ve güney yönlerindeki yerleşim yerleri ile birlikte projenin tüm il çapında katma değeri maksimize edilmiş olacak. Söz konusu ring hattı üzerinde toplam 8 adet istasyon olması öngörülmekte olup istasyon lokasyonlarının kesinleştirilmesine ilişkin çalışma devam ediyor.

Çift hat olarak planlanan tramvay hattının işletme hızının trafikten ayrık kesimlerde 50 km/sa civarında olacağı öngörülmekte iken, karma trafik şeklinde çalışacağı planlanan kesimlerde yaklaşık 35 km/sa olacağı düşünülüyor. Bu durumda tek yön toplam seyahat süresi yaklaşık 42 dk civarında olacak.

Hat üzerinde toplamda 26 adet istasyon yer alacak. Bu istasyonlardan bir kısmı nüfus gelişimine bağlı olarak ilk inşaat aşamasından daha sonra 2. etap olarak yapılması planlandı. Proje kapsamındaki tramvayların bakım ve onarımlarının gerçekleştirilebilmesi için Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi bölgesinde 1 adet 49 bin 980 metrekare büyüklüğünde depo ve bakım sahası planlandı.

Demiryolu etkinliği artırılacak

2017 yılı Ulaşım Ana Planı Öngörülerinde yer alan, tüm terminal noktaları (havaalanı, hızlı tren garı, otogar) ve 25.000’nin üzerinde öğrencisi bulunan Erzincan Üniversitesinin şehir merkezi ile en hızlı ve rahat şekilde bağlantısının sağlanması hedeflendi. İnşaatının tamamlanmasını müteakip, Üniversite, Otogar, Havaalanı ve şehir merkezi arasında kesintisiz ulaşım imkanı sağlanacak. Yolcuların tramvay konforu ile ulaşımlarını sağlayarak trafik rahatlatılarak şehir merkezinin yayalaştırılmasına katkı sağlayacak ve çevreye salınan emisyon ve gürültü azaltılacak.

Projenin inşaat aşamasında 80 kişinin çalışacak. İnşaat işlemlerinin tamamlanması sonrasında tramvay hattının devreye alınması ile birlikte makinist, biletçi, güvenlik görevlisi, temizlik personeli, bakım teknisyenleri ve diğer personel olarak ilk aşamada 155 kişinin, ring hattının da devreye girmesi ile birlikte toplamda 237 kişinin çalıştırılması öngörülüyor.

Proje kapsamında işçi istihdamında bölge halkına öncelik verilecek olup hem inşaat hem de işletme dönemlerinde mümkün olduğunca bölge halkından işçi alımı gerçekleştirilecek.

Emlaknews.com.tr

Benzer İçerikler

Yorum Yap

Yorumlar 0

Ajanda

Tümünü Gör

Çok Okunan Haberler